wersja mobilna
Online: 643 Wtorek, 2017.08.22

Gospodarka

Traktat z Schengen i trudności na wschodnich granicach

wtorek, 18 marca 2008 12:23

Wchodząc do strefy wolnego ruchu Schengen, Polska została zobowiązana do uszczelnienia swoich wschodnich granic z państwami, które nie należą do Unii Europejskiej. Z tego powodu, na zachowanych przejściach granicznych powstały większe opóźnienia w ruchu, utrudniające skuteczną wymianę handlową z państwami byłego Związku Radzieckiego. Przewidując takie konsekwencje zmian, jeszcze w ubiegłym roku opracowano Program Zintegrowanego Zarządzania Granicą, który przewiduje budowę nowych przejść granicznych – terminalu Dołhobyczów-Uhrynów i Zbereże-Adamczuki. Pierwszy z nich ma być największym i najbardziej nowoczesnym granicznym przejściem drogowym w Polsce. Budynki infrastruktury terminali mają być zlokalizowane po polskiej stronie granicy, a koszt ich budowy przekroczy 40 mln euro. Dzięki 9 pasom ruchu pracownicy służby granicznej mają obsługiwać w Uhrynowie w ciągu doby 4 tys. samochodów osobowych i tysiąc ciężarowych oraz 30 autobusów. Budowa ma się rozpocząć już niebawem, a zakończyć w 2011 roku.

 

zobacz wszystkie Nowe produkty

5/8-portowy switch przemysłowy z podstawowymi funkcjami zarządzania

2017-08-21   | Rockwell Automation Sp. z o.o.
5/8-portowy switch przemysłowy z podstawowymi funkcjami zarządzania

Allen-Bradley Stratix 2500 to switch przemysłowy typu "Lightly Managed" wyposażony w podstawowe funkcje zarządzania, będący alternatywą dla droższych i bardziej skomplikowanych switchów zarządzanych w instalacjach, od których wymagana jest większa niezawodność i poziom bezpieczeństwa.
czytaj więcej