wersja mobilna
Online: 466 Piątek, 2017.03.24

Gospodarka

Schneider Electric jednoczy marki

poniedziałek, 03 sierpnia 2009 10:40

Schneider Electric to globalna firma działająca w obszarze rozdziału energii, automatyki przemysłowej i automatyki budynków, a także zasilania awaryjnego, systemów instalacyjnych oraz efektywności energetycznej.

Polskim inżynierom automatykom znana jest ona m.in. z wyrobów Telemecanique oraz Merlin Gerin, lecz w praktyce liczba marek, których firma jest właścicielem, jest o wiele większa i wynosi ponad 120. Niedawno podjęta została decyzja o połączeniu ich pod jedną wspólną marką – Schneider Electric.

Podstawowe korzyści przemawiające za unifikacją to, zdaniem przedstawicieli firmy, stałe poprawianie jej rozpoznawalności wśród klientów, co przekłada się na wzrost sprzedaży i bardziej efektywną komunikację. Istotny jest również fakt, że jedna marka skuteczniej wspiera strategię kompleksowych rozwiązań proponowanych klientom, które bazują na pełnej ofercie grupy Schneider Electric.

Proces jednoczenia marek w żadnej mierze nie ma wpływu na same produkty – ich jakość, parametry techniczne, funkcjonalność nie ulegają zmianie. Jedyna zmiana polega na tym, że miejsce dotychczasowych marek, pojawiających się na produkcie, opakowaniu czy materiałach informacyjnych i promocyjnych, zajmie marka Schneider Electric” – powiedziała Elżbieta Burak, kierownik Działu Jakości w firmie Schneider Electric Polska.

PROCES ZMIAN

Jednoczenie większości marek przebiegać będzie z różną intensywnością przez kolejne trzy lata. W przypadku marek z lokalnymi tradycjami i w krajach, gdzie nazwa Schneider Electric wymaga ugruntowania, pierwszym krokiem jest stworzenie marki przejściowej. Logo składać się będzie z marki oryginalnej i formuły „by Schneider Electric”. Tylko kilka marek pozostanie niezależne ze względów strategicznych. 

Obecnie priorytetem firmy jest jednoczenie dwóch historycznie największych marek globalnych: Merlin Gerin i Telemecanique oraz lokalnych w Polsce: Elda i Merten. Migracja przebiegnie w dwóch obszarach: opakowania i produktu. Zmianom towarzyszy zwiększenie nacisku na system identyfikacji wizualnej – zmodyfikowano logo, kolorystykę, wprowadzono odmienny styl reklam i inne. Marka Schneider Electric będzie widoczna na opakowaniach, produktach, budynkach firmowych i wszystkich materiałach komunikacyjnych, takich jak katalogi, instrukcje, broszury i inne.

KORZYŚCI DLA KLIENTÓW

Zgodnie z komentarzami przedstawicieli firmy wprowadzenie jednej marki ma wiązać się z korzyściami dla klientów. „Jedna marka oznacza dla klienta kontakt i negocjacje z jednym dostawcą, a także zapewnia zgodność działania i dopasowanie wszystkich systemów pracujących w ramach instalacji. Jeden dostawca jest również w stanie zapewnić stabilną obsługę serwisową całego systemu oraz retrofit aparatów i urządzeń w kolejnych latach eksploatacji.” – powiedział Rafał Dynowski, szef produktu w firmie Schneider Electric. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.schneider-electric.pl

(ZP)

 

zobacz wszystkie Nowe produkty

Moduł drukarki termicznej o szerokości wydruku 2" do montażu na panelach

2017-03-24   |
Moduł drukarki termicznej o szerokości wydruku 2

Oferta drukarek termicznych firmy Fujitsu powiększyła się o nowy małogabarytowy model FTP-62GUSL dla producentów OEM, przeznaczony do montażu na panelach. Jest to najmniejszy model w swojej klasie oferujący 2-calową szerokość wydruku. Może znaleźć zastosowanie w terminalach POS, automatach biletowych i sprzedających, aparaturze pomiarowej, aparaturze medycznej i bankomatach.
czytaj więcej

Przetworniki temperatury ze złączem NPT 1/4" i 1/2" na zakresy pomiarowe od -40 do +150°C

2017-03-24   |
Przetworniki temperatury ze złączem NPT 1/4

Do oferty firmy AutomationDirect dołączyła nowa seria przetworników temperatury XTP zawierających precyzyjny sensor Pt100 RTD i nadajnik zamknięte w obudowie ze stali nierdzewnej. Są one produkowane w trzech wersjach na prekonfigurowane zakresy pomiarowe -40...60°C, -18...150°C i 0...100°C, dzięki czemu są od razu gotowe do pracy.
czytaj więcej