wersja mobilna
Online: 313 Wtorek, 2017.04.25

Gospodarka

Ekspansja Siemens Industry Software na rynku automotive

środa, 28 grudnia 2011 07:56

Współczesny przemysł charakteryzuje się zdolnością do szybkich zmian w dużym zakresie, co wynika z zasad i warunków globalnej ekonomii. Wielkie marki motoryzacyjne zaczęły przyglądać się dotychczas stosowanej przez siebie technologii. W momencie niewielkiego spadku zainteresowania autami wielkie koncerny szukają rozwiązań zmierzających do optymalizacji procesu wytwarzania. Wywołuje to spore poruszenie na rynku dostawców oprogramowania, na którym Siemens Industry Software staje się coraz poważniejszym graczem.

Koncerny motoryzacyjne, które planują zmiany w tym obszarze, stają przed dylematem. Mogą zaktualizować wersję obecnie używanego oprogramowania lub wybrać coś całkowicie innego. Konwersja do nowego, całościowego systemu, może potrwać nawet kilka lat i wywołać zagrożenie dla ciągłości procesów produkcji. Mimo to, wielu producentów samochodów inwestuje w nowe rozwiązania.

Jednym z głównych argumentów przemawiających za ich wprowadzeniem jest otwartość dostępnych systemów. Producenci samochodów wymagają oprogramowania dostosowanego do potrzeb ich inżynierów, ułatwiających komunikację między nimi. Nacisk na ciągły rozwój wzrasta - precyzyjne wsparcie rozwoju produktu w trakcie cyklu jego życia - począwszy od wstępnych koncepcji, poprzez projekt techniczny, analizę i cyfrową weryfikację, aż po projektowanie narzędzi i proces wytwarzania staje się priorytetem.

Zmiany są widoczne szczególnie na rynku niemieckim. Znany koncern Daimler AG zdecydował się na przejście do oprogramowania Siemens Industry Software. Czy oznacza to załamanie dominacji francuskiego producenta oprogramowania? Według Grzegorza Kazimierczaka, Prezesa Zarządu i Właściciela GM System, głównego partnera Siemens Industry Software w Polsce rezygnacja z dotychczasowego dostawcy oprogramowania przez Daimler AG potwierdza zmiany zachodzące w branży motoryzacyjnej.

- Migracje takich marek jak Daimler AG, Nissan, Fiat czy Chrysler to tylko niektóre przykłady istotnych przesunięć na rynku automotive. Potwierdzają one ekspansję Siemens Industry Software wśród wielkich koncernów samochodowych, umacniając tym samym pozycję światowego dostawcy oprogramowania w gronie konkurencji.

Daimler AG, który zaczął korzystać z programu FEMAP do modelowania za pomocą elementów skończonych (MES) i Teamcenter do zarządzania procesów projektowania i rozwoju, obecnie jest zainteresowany implementacją NX i reszty rozwiązań oferowanych przez Siemens. Wcześniej na współpracę z światowym dostawcą oprogramowania zdecydował się Aston Martin, Grupa Chrysler, a nawet mistrz Formuły 1 - Red Bull Racing.

Brytyjski producent samochodów sportowych korzysta z oprogramowania NX i Teamcenter, podobnie jak amerykański Chrysler, obecnie należący do włoskiego Fiata. Red Bull Racing także oparł swe działanie na oprogramowaniu NX w kwestiach CAD/CAM/CAE oraz systemie Teamcenter do zarządzania wiedzą. Z „cyfrowego szkieletu” wyłania się bolid gotowy do testów.

Możliwości projektowe programów pozwalają dostosować go nie tylko do ciągle zmieniających się, rygorystycznych przepisów Formuły 1, ale również do różnych warunków drogowych. - Teamcenter dostarcza markom pojedynczego źródła wiedzy o produkcie, dostępnego w dowolnym czasie i miejscu, na każdym etapie procesu rozwoju produktu. Z kolei oprogramowanie NX zapewnia wzrost wydajności podczas projektowania i wytwarzania oraz pomaga stworzyć wspólną platformę rozwoju produktu.

Zastosowanie obu narzędzi pozwala zwiększyć możliwości pracy nad nowymi produktami, przyśpieszając ich wprowadzenie na rynek bez wpływu na jakość, co jest obecnie ważnym wymogiem na zmieniającym się rynku automotive - zaznacza Kazimierczak.

Siemens Industry Software zauważył, że nowoczesne wzornictwo pojazdów wymaga zastosowania zaawansowanego oprogramowania, które pomaga producentom samochodów w rozwoju i wydajniejszym planowaniu produkcji. Dostarczane narzędzia zaspokajają potrzeby koncernów motoryzacyjnych w złożonej strukturze działań inżynierskich oraz w rozbudowanym łańcuchu produkcji.

Przełamując dotychczasowe bariery w działaniach inżynierów, zapewniając dostęp do informacji w dowolnym momencie oraz przeprowadzając analizy i symulacje, rozwiązania światowego producenta przyczyniają się do wzrostu znaczenia Siemens Industry Software na rynku automotive.

źródło: Siemens

 

Pozostałe

Od Hanoweru 1947 do Hanoweru 2017
Od Hanoweru 1947 do Hanoweru 2017
poniedziałek, 24 kwietnia 2017 12:34
Polski robot będzie badał grunt Marsa
Polski robot będzie badał grunt Marsa
poniedziałek, 24 kwietnia 2017 10:14
Fast-Fol Recycling zbuduje zakład w Mławie
Fast-Fol Recycling zbuduje zakład w Mławie
poniedziałek, 24 kwietnia 2017 07:54
Solaris dostarczy 40 autobusów do Holandii
Solaris dostarczy 40 autobusów do Holandii
piątek, 21 kwietnia 2017 11:17
zobacz wszystkie

 

Szukaj w serwisie Semicon

zobacz wszystkie Nowe produkty

Programowalny serwer portów I/O z interfejsem WiFi pracujący pod kontrolą Linux/Open-WRT

2017-04-24   |
Programowalny serwer portów I/O z interfejsem WiFi pracujący pod kontrolą Linux/Open-WRT

Barionet 1000 to najnowszy programowalny serwer portów I/O z interfejsem Fast Ethernet i bezprzewodowym WiFi 802.11 b/g/n, pracujący pod kontrolą systemu operacyjnego Linux/Open-WRT. Zawiera interfejsy 2 x USB host, port szeregowy RS232 oraz 2 wyjścia przekaźnikowe 30 VDC/5 A, 4 wyjścia cyfrowe z otwartym kolektorem (24 VDC/0,3 A) i 8 wejść analogowych.
czytaj więcej

Komputer SBC do aplikacji embedded wykonywany na płytce drukowanej 75 x 75 mm

2017-04-24   |
Komputer SBC do aplikacji embedded wykonywany na płytce drukowanej 75 x 75 mm

ADLE3800SEC to jednopłytkowy komputer PC do aplikacji embedded, wykonywany na płytce drukowanej 75 x 75 mm ze złączem krawędziowym. Może znaleźć zastosowanie w pojazdach zdalnie sterowanych (UAV, UUV), robotyce, rejestratorach danych i przenośnej aparaturze medycznej. Pracuje w szerokim zakresie dopuszczalnych temperatur otoczenia od -40 do +85°C.
czytaj więcej