wersja mobilna
Online: 349 Sobota, 2016.10.01

Gospodarka

Efektywna technologia prądu stałego ABB trafi na pokłady statków

czwartek, 08 marca 2012 11:48

ABB zdobyła zamówienie na instalację pierwszego na świecie rozwiązania opartego na technologii prądu stałego (DC) dla jednostek pływających. Pokładowa Sieć Prądu Stałego (Onboard DC Grid) umożliwi jednostkom obniżyć zużycie paliwa oraz emisję gazów cieplarnianych nawet do 20 proc.

W statkach z tradycyjnym napędem elektrycznym, stery strumieniowe oraz napędy są zasilane prądem stałym (DC) pochodzącym z obwodów prądu zmiennego (AC). Proces ten wykorzystuje ponad 80 procent całości zużywanej energii. Pokładowa Sieć Prądu Stałego (Onboard DC Grid) firmy ABB jest krokiem naprzód w optymalizacji napędu dzięki dostarczaniu energii poprzez jeden obwód prądu stałego (DC). Przekłada się to na znaczące oszczędności energii.

Uruchomiona w maju 2011 roku, Pokładowa Sieć Prądu Stałego firmy ABB jest efektem wzrostu zainteresowania rozwiązaniami energetycznymi opartymi na prądzie stałym (DC). Dostarczy wysoce wydajne systemy dystrybucji energii oraz napędów elektrycznych przeznaczonych dla wielu rodzajów statków. Sieć została zaprojektowana na użytek jednostek pływających wykorzystujących obwody niskiego napięcia - takich jak przybrzeżne statki pomocnicze, holowniki, promy i jachty – i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji gazów do 20 proc.

ABB dostarczy kompletny pokładowy system prądu stałego (DC), włączając w to wszystkie systemy zasilania, napędu i automatyki, dla statku o długości 93 metrów i możliwości załadunku 5000 ton różnego rodzaju materiałów z przeznaczeniem dla wyposażenia i budowy platform wydobywczych. System ma zostać dostarczony w pierwszym kwartale 2013 roku.

Główną zaletą Pokładowej Sieci Prądu Stałego (Onboard DC Grid) firmy ABB jest fakt, że silniki statku nie muszą już pracować na stałych obrotach, a ich prędkość może być regulowana w celu zoptymalizowania zużycia paliwa. Eliminując konieczność instalacji dużych transformatorów i rozdzielni, gabaryty i ciężar całego systemu elektrycznego mogą zostać zmniejszone o 30 procent, pozostawiając więcej miejsca na statku dla pasażerów lub ładunku, a jednocześnie zapewniając większą elastyczność jest chodzi o możliwość rozmieszczania elementów systemu na statku.

źródło: ABB

 

Pozostałe

Bibus Menos dystrybutorem marki Black Bruin
Bibus Menos dystrybutorem marki Black Bruin
piątek, 30 września 2016 12:07
Hexagon przejmuje Apodius
Hexagon przejmuje Apodius
piątek, 30 września 2016 07:54
Danfoss liderem w produkcji silników hydraulicznych
Danfoss liderem w produkcji silników hydraulicznych
czwartek, 29 września 2016 10:53
Alicat otworzył oddział w UK
Alicat otworzył oddział w UK
czwartek, 29 września 2016 07:50
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Ręczny miernik wilgotności drewna i materiałów budowlanych

2016-09-30   |
Ręczny miernik wilgotności drewna i materiałów budowlanych

Firma Gardco wprowadziła do oferty ręczny miernik wilgotności drewna i materiałów budowlanych, takich jak płyty ścienne, masa szpachlowa, karton, beton czy tynk. Jest to przyrząd łatwy w obsłudze, sygnalizujący wynik pomiaru (Low/Medium/High) na wbudowanym wyświetlaczu oraz dodatkowo generujący sygnał dźwiękowy, którego ton zmienia się wraz ze zmianą poziomu wilgoci.
czytaj więcej

Komputery panelowe z certyfikatem EN50155 dla taboru kolejowego

2016-09-30   |
Komputery panelowe z certyfikatem EN50155 dla taboru kolejowego

Oferta komputerów panelowych firmy Ibase Technology, przeznaczonych dla taboru kolejowego powiększyła się o dwa nowe modele z certyfikatem EN50155: Bytem-123-PC i Bytem-103-PC. Są to komputery o chłodzeniu pasywnym, zapewniające bezgłośną pracę w szerokim zakresie temperatur otoczenia.
czytaj więcej