wersja mobilna
Online: 591 Niedziela, 2016.12.11

Gospodarka

Efektywna technologia prądu stałego ABB trafi na pokłady statków

czwartek, 08 marca 2012 11:48

ABB zdobyła zamówienie na instalację pierwszego na świecie rozwiązania opartego na technologii prądu stałego (DC) dla jednostek pływających. Pokładowa Sieć Prądu Stałego (Onboard DC Grid) umożliwi jednostkom obniżyć zużycie paliwa oraz emisję gazów cieplarnianych nawet do 20 proc.

W statkach z tradycyjnym napędem elektrycznym, stery strumieniowe oraz napędy są zasilane prądem stałym (DC) pochodzącym z obwodów prądu zmiennego (AC). Proces ten wykorzystuje ponad 80 procent całości zużywanej energii. Pokładowa Sieć Prądu Stałego (Onboard DC Grid) firmy ABB jest krokiem naprzód w optymalizacji napędu dzięki dostarczaniu energii poprzez jeden obwód prądu stałego (DC). Przekłada się to na znaczące oszczędności energii.

Uruchomiona w maju 2011 roku, Pokładowa Sieć Prądu Stałego firmy ABB jest efektem wzrostu zainteresowania rozwiązaniami energetycznymi opartymi na prądzie stałym (DC). Dostarczy wysoce wydajne systemy dystrybucji energii oraz napędów elektrycznych przeznaczonych dla wielu rodzajów statków. Sieć została zaprojektowana na użytek jednostek pływających wykorzystujących obwody niskiego napięcia - takich jak przybrzeżne statki pomocnicze, holowniki, promy i jachty – i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji gazów do 20 proc.

ABB dostarczy kompletny pokładowy system prądu stałego (DC), włączając w to wszystkie systemy zasilania, napędu i automatyki, dla statku o długości 93 metrów i możliwości załadunku 5000 ton różnego rodzaju materiałów z przeznaczeniem dla wyposażenia i budowy platform wydobywczych. System ma zostać dostarczony w pierwszym kwartale 2013 roku.

Główną zaletą Pokładowej Sieci Prądu Stałego (Onboard DC Grid) firmy ABB jest fakt, że silniki statku nie muszą już pracować na stałych obrotach, a ich prędkość może być regulowana w celu zoptymalizowania zużycia paliwa. Eliminując konieczność instalacji dużych transformatorów i rozdzielni, gabaryty i ciężar całego systemu elektrycznego mogą zostać zmniejszone o 30 procent, pozostawiając więcej miejsca na statku dla pasażerów lub ładunku, a jednocześnie zapewniając większą elastyczność jest chodzi o możliwość rozmieszczania elementów systemu na statku.

źródło: ABB

 

Pozostałe

Bombardier rozbudował zakład
Bombardier rozbudował zakład
piątek, 09 grudnia 2016 07:54
Skamol inwestuje w Opolu
Skamol inwestuje w Opolu
czwartek, 08 grudnia 2016 07:52
Rynek zaworów czeka słaby wzrost
Rynek zaworów czeka słaby wzrost
środa, 07 grudnia 2016 12:54
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Czujnik przewodności 1 µS/cm...500 mS/cm do aplikacji o wysokich standardach higienicznych

2016-12-09   | Endress+Hauser Polska Sp. z o.o.
Czujnik przewodności 1 µS/cm...500 mS/cm do aplikacji o wysokich standardach higienicznych

Endress+Hauser informuje o wprowadzeniu do oferty nowego typu czujnika przewodności o oznaczeniu Memosens CLS82D, zaprojektowanego do aplikacji o wysokich standardach higienicznych, m.in. biotechnologii, farmacji i produkcji żywności. Jest to czujnik 4-elektrodowy charakteryzujący się zakresem pomiarowym od 1 µS/cm do 500 mS/cm i zakresem dopuszczalnych temperatur pracy od -5 do +120°C.
czytaj więcej

Brama sieciowa do zastosowań w przemysłowych sieciach IoT

2016-12-09   | RS Components Sp. z o.o.
Brama sieciowa do zastosowań w przemysłowych sieciach IoT

RS Components został wyłącznym dostawcą bramy IoT firmy Siemens - Simatic IOT2020. Została ona zaprojektowana do ciągłej pracy w środowisku przemysłowym i może być używana do pobierania, przetwarzania, analizowania oraz przesyłania danych do urządzeń i sieci praktycznie każdego typu.
czytaj więcej