wersja mobilna
Online: 2255 Wtorek, 2017.10.17

Gospodarka

Efektywna technologia prądu stałego ABB trafi na pokłady statków

czwartek, 08 marca 2012 11:48

ABB zdobyła zamówienie na instalację pierwszego na świecie rozwiązania opartego na technologii prądu stałego (DC) dla jednostek pływających. Pokładowa Sieć Prądu Stałego (Onboard DC Grid) umożliwi jednostkom obniżyć zużycie paliwa oraz emisję gazów cieplarnianych nawet do 20 proc.

W statkach z tradycyjnym napędem elektrycznym, stery strumieniowe oraz napędy są zasilane prądem stałym (DC) pochodzącym z obwodów prądu zmiennego (AC). Proces ten wykorzystuje ponad 80 procent całości zużywanej energii. Pokładowa Sieć Prądu Stałego (Onboard DC Grid) firmy ABB jest krokiem naprzód w optymalizacji napędu dzięki dostarczaniu energii poprzez jeden obwód prądu stałego (DC). Przekłada się to na znaczące oszczędności energii.

Uruchomiona w maju 2011 roku, Pokładowa Sieć Prądu Stałego firmy ABB jest efektem wzrostu zainteresowania rozwiązaniami energetycznymi opartymi na prądzie stałym (DC). Dostarczy wysoce wydajne systemy dystrybucji energii oraz napędów elektrycznych przeznaczonych dla wielu rodzajów statków. Sieć została zaprojektowana na użytek jednostek pływających wykorzystujących obwody niskiego napięcia - takich jak przybrzeżne statki pomocnicze, holowniki, promy i jachty – i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji gazów do 20 proc.

ABB dostarczy kompletny pokładowy system prądu stałego (DC), włączając w to wszystkie systemy zasilania, napędu i automatyki, dla statku o długości 93 metrów i możliwości załadunku 5000 ton różnego rodzaju materiałów z przeznaczeniem dla wyposażenia i budowy platform wydobywczych. System ma zostać dostarczony w pierwszym kwartale 2013 roku.

Główną zaletą Pokładowej Sieci Prądu Stałego (Onboard DC Grid) firmy ABB jest fakt, że silniki statku nie muszą już pracować na stałych obrotach, a ich prędkość może być regulowana w celu zoptymalizowania zużycia paliwa. Eliminując konieczność instalacji dużych transformatorów i rozdzielni, gabaryty i ciężar całego systemu elektrycznego mogą zostać zmniejszone o 30 procent, pozostawiając więcej miejsca na statku dla pasażerów lub ładunku, a jednocześnie zapewniając większą elastyczność jest chodzi o możliwość rozmieszczania elementów systemu na statku.

źródło: ABB

 

Pozostałe

Bridgestone rozbuduje fabryki w Poznaniu i Stargardzie
Bridgestone rozbuduje fabryki w Poznaniu i Stargardzie
wtorek, 17 października 2017 12:14
Kolejny polski klaster energetyczny powstaje w Grudziądzu
Kolejny polski klaster energetyczny powstaje w Grudziądzu
poniedziałek, 16 października 2017 12:13
Industry 4.0 a rynek pracy
Industry 4.0 a rynek pracy
poniedziałek, 16 października 2017 10:16
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Moduł do kontroli warunków w szafach sterowniczych

2017-10-17   | Turck Sp. z o.o.
Moduł do kontroli warunków w szafach sterowniczych

IMX12-CCM to prosty w użyciu, montowany na szynę DIN moduł, który dzięki wbudowanym czujnikom kontroluje temperaturę, wilgotność i odległość (np. do drzwi) w szafach sterowniczych. W razie przekroczenia ustawionych progów aktywowany zostaje jeden z dwóch programowalnych przekaźników alarmowych. Pozwala to na szybką reakcję w typowych przypadkach utraty szczelności, nadmiernego wzrostu/spadku temperatury wewnątrz szafki czy niedomknięcia drzwi.
czytaj więcej

Kamera akustyczna do badań laboratoryjnych i terenowych

2017-10-17   | SIEMENS Sp. z o.o.
Kamera akustyczna do badań laboratoryjnych i terenowych

Siemens wprowadził do oferty kamerę akustyczną LMS służącą do lokalizacji źródeł dźwięku i pomiarów w różnorodnych zastosowaniach. Składa się na nią zestaw jakości cyfrowych mikrofonów, które wraz z dedykowanym oprogramowaniem umożliwiają dokładną wizualizację i analizę dźwięków pochodzących z różnorodnych obiektów - zarówno w warunkach terenowych, jak i laboratoryjnych.
czytaj więcej