wersja mobilna
Online: 1077 Czwartek, 2017.09.21

Gospodarka

Telematyka w samochodach elektrycznych wkrótce będzie standardem

wtorek, 03 lipca 2012 09:58

Systemy telematyki w pojazdach elektrycznych stanowią dodatkową zachętę do ich zakupu. Ponadto ułatwiają one też budowę inteligentnych sieci elektroenergetycznych. Dwukierunkowa komunikacja między pojazdami i zakładem energetycznym pozwala bowiem temu ostatniemu efektywniej zarządzać pracą sieci. Dlatego według Pike Research w 2017 roku już ponad 80% samochodów elektrycznych standardowo wyposażonych będzie w systemy telematyki.

Wtedy ich globalny rynek wart będzie prawie 1,5 mld dol.. Oprócz rozwiązań o podstawowej funkcjonalności dostępne będą też bardziej zaawansowane systemy. Dzięki nim kierujący nie tylko uzyska informacje o poziomie naładowania baterii, lokalizacji najbliższej stacji ładowania, ale też o utrudnieniach na trasie przejazdu, korkach, kosztach energii i zajętości stacji ładowania. Możliwa będzie też zdalna diagnostyka pojazdu oraz automatyczne powiadamianie służb ratunkowych w razie wypadku.

JM

źródło: Siemens

 

zobacz wszystkie Nowe produkty

Czujnik temperatury BTS z interfejsem IO-Link

2017-09-21   | BALLUFF Sp. z o.o.
Czujnik temperatury BTS z interfejsem IO-Link

Firma Balluff rozszerzyła ofertę czujników o nową generację przetworników temperatury wyposażonych w interfejs IO-Link. Kompaktowe przetworniki temperatury gwarantują ciągły i pewny pomiar w zakresie 250-1250°C, a pomiar realizowany jest bezdotykowo przy wykorzystaniu promieniowania podczerwonego, niezależnie od warunków otoczenia.
czytaj więcej

Przetwornik temperatury z interfejsem 4...20 mA współpracujący z RTD i termoparami

2017-09-21   | KROHNE Polska Sp. z o.o.
Przetwornik temperatury z interfejsem 4...20 mA współpracujący z RTD i termoparami

Optitemp TT 33 to najnowszy uniwersalny przetwornik temperatury z oferty firmy Krohne, produkowany w wersjach do montażu na szynie DIN (ozn. TT 33 C) oraz w głowicach typu B lub większych (ozn. TT 33 C). Może współpracować z sensorami RTD lub termoparami, a połączenie z systemem pomiarowym odbywa się za pomocą pętli prądowej 4...20 mA.
czytaj więcej