wersja mobilna
Online: 226 Niedziela, 2017.03.26

Gospodarka

Gdzie warto pracować w przemyśle?

poniedziałek, 07 stycznia 2013 11:36

Zajmująca się rekrutowaniem kadry menadżerskiej firma Antal International zaprezentowała wyniki trzeciej edycji badania "Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów". Przeprowadzone zostało ono we wrześniu zeszłego roku, miało charakter anonimowy i wzięło w nim udział 1557 respondentów z Polski. Na wykresach przedstawiono wyniki badania zawężone do pierwszych dziesięciu miejsc listy - osobno dla przemysłu ogólnie, osobno dla sektora motoryzacyjnego.

Najbardziej pożądani pracodawcy w branży przemysłowej

Najbardziej pożądani pracodawcy w branży przemysłowej - źródło: Antal International

Należy zaznaczyć, że w wypełnianym przez respondentów kwestionariuszu nie było gotowej listy firm, przez co mogli oni wskazać również przedsiębiorstwa mniejsze i firmy lokalne. W pełnej wersji raportu, który dostępny jest w firmie Antal International, znaleźć można również wiele innych informacji dotyczących preferencji osób związanych z wyborem pracodawców oraz komentarze dotyczące cech firm działających na rynku.

 

Do najbardziej cenionych warunków zatrudnienia oferowanych przez firmy należą styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność. Ostatnią z cech pracownicy oceniali w przypadku przedsiębiorstw branżowych w Polsce jako bardzo dużą (41%) lub dużą (36%). Osoby szukające pracy na stanowiskach menadżerskich są również bardziej skłonne wybierać przedsiębiorstwa, które mają dobrą opinię oraz są partnerami znanych i cenionych firm branżowych. Projekty wykonywane dla liderów rynkowych stanowią dla nich dodatkowy atut.

Najbardziej pożądani pracodawcy w sektorze motoryzacyjnym

Najbardziej pożądani pracodawcy w sektorze motoryzacyjnym - źródło: Antal International

Warto dodać, że zmieniają się źródła wiedzy o potencjalnych miejscach zatrudnienia. W porównaniu do drugiej edycji badania, która przeprowadzona została w sierpniu 2011 roku, odnotować można było znaczący wzrost znaczenia mediów i Internetu (do 42%) jako źródła pozyskiwania informacji, a jednocześnie duży spadek popularności targów pracy (do kilku procent). Około 1/3 respondentów czerpie informacje o firmie od znajomych w niej pracujących, zaś 10% z materiałów dystrybuowanych przez przedsiębiorstwa i tyle samo od osób nie pracujących w danej firmie.

źródło: Antal International

 

zobacz wszystkie Nowe produkty

Moduł drukarki termicznej o szerokości wydruku 2" do montażu na panelach

2017-03-24   |
Moduł drukarki termicznej o szerokości wydruku 2

Oferta drukarek termicznych firmy Fujitsu powiększyła się o nowy małogabarytowy model FTP-62GUSL dla producentów OEM, przeznaczony do montażu na panelach. Jest to najmniejszy model w swojej klasie oferujący 2-calową szerokość wydruku. Może znaleźć zastosowanie w terminalach POS, automatach biletowych i sprzedających, aparaturze pomiarowej, aparaturze medycznej i bankomatach.
czytaj więcej

Przetworniki temperatury ze złączem NPT 1/4" i 1/2" na zakresy pomiarowe od -40 do +150°C

2017-03-24   |
Przetworniki temperatury ze złączem NPT 1/4

Do oferty firmy AutomationDirect dołączyła nowa seria przetworników temperatury XTP zawierających precyzyjny sensor Pt100 RTD i nadajnik zamknięte w obudowie ze stali nierdzewnej. Są one produkowane w trzech wersjach na prekonfigurowane zakresy pomiarowe -40...60°C, -18...150°C i 0...100°C, dzięki czemu są od razu gotowe do pracy.
czytaj więcej