wersja mobilna
Online: 474 Czwartek, 2016.12.08

Gospodarka

Gdzie warto pracować w przemyśle?

poniedziałek, 07 stycznia 2013 11:36

Zajmująca się rekrutowaniem kadry menadżerskiej firma Antal International zaprezentowała wyniki trzeciej edycji badania "Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów". Przeprowadzone zostało ono we wrześniu zeszłego roku, miało charakter anonimowy i wzięło w nim udział 1557 respondentów z Polski. Na wykresach przedstawiono wyniki badania zawężone do pierwszych dziesięciu miejsc listy - osobno dla przemysłu ogólnie, osobno dla sektora motoryzacyjnego.

Najbardziej pożądani pracodawcy w branży przemysłowej

Najbardziej pożądani pracodawcy w branży przemysłowej - źródło: Antal International

Należy zaznaczyć, że w wypełnianym przez respondentów kwestionariuszu nie było gotowej listy firm, przez co mogli oni wskazać również przedsiębiorstwa mniejsze i firmy lokalne. W pełnej wersji raportu, który dostępny jest w firmie Antal International, znaleźć można również wiele innych informacji dotyczących preferencji osób związanych z wyborem pracodawców oraz komentarze dotyczące cech firm działających na rynku.

 

Do najbardziej cenionych warunków zatrudnienia oferowanych przez firmy należą styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność. Ostatnią z cech pracownicy oceniali w przypadku przedsiębiorstw branżowych w Polsce jako bardzo dużą (41%) lub dużą (36%). Osoby szukające pracy na stanowiskach menadżerskich są również bardziej skłonne wybierać przedsiębiorstwa, które mają dobrą opinię oraz są partnerami znanych i cenionych firm branżowych. Projekty wykonywane dla liderów rynkowych stanowią dla nich dodatkowy atut.

Najbardziej pożądani pracodawcy w sektorze motoryzacyjnym

Najbardziej pożądani pracodawcy w sektorze motoryzacyjnym - źródło: Antal International

Warto dodać, że zmieniają się źródła wiedzy o potencjalnych miejscach zatrudnienia. W porównaniu do drugiej edycji badania, która przeprowadzona została w sierpniu 2011 roku, odnotować można było znaczący wzrost znaczenia mediów i Internetu (do 42%) jako źródła pozyskiwania informacji, a jednocześnie duży spadek popularności targów pracy (do kilku procent). Około 1/3 respondentów czerpie informacje o firmie od znajomych w niej pracujących, zaś 10% z materiałów dystrybuowanych przez przedsiębiorstwa i tyle samo od osób nie pracujących w danej firmie.

źródło: Antal International

 

Pozostałe

Skamol inwestuje w Opolu
Skamol inwestuje w Opolu
czwartek, 08 grudnia 2016 07:52
Rynek zaworów czeka słaby wzrost
Rynek zaworów czeka słaby wzrost
środa, 07 grudnia 2016 12:54
Bibus Menos współpracuje z Noris Group
Bibus Menos współpracuje z Noris Group
środa, 07 grudnia 2016 07:52
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Tanie czujniki obrazu do odczytu kodów 1D/2D i identyfikacji produktów

2016-12-08   |
Tanie czujniki obrazu do odczytu kodów 1D/2D i identyfikacji produktów

Teledyne DALSA, oddział Teledyne Technologies prezentuje nową serię czujników obrazu BOA Spot ID wyróżniających się niską ceną i łatwą integracją w systemie. Są to czujniki zaprojektowane do zastosowań na taśmach produkcyjnych, gdzie umożliwiają odczyt kodów 1D/2D oraz oferują funkcje OCR do identyfikacji i weryfikacji produktów dla potrzeb działów kontroli jakości i logistycznych.
czytaj więcej

Nowa platforma do frezowania stopów aluminium dla motoryzacji

2016-12-08   |
Nowa platforma do frezowania stopów aluminium dla motoryzacji

Aluminium to jeden z najłatwiejszych do obróbki materiałów, ale tylko jeśli chodzi o wszechobecne aluminium 6061-T6. Stopy wykorzystywane w motoryzacji, np. gatunki 319 i 390 mogą być łatwo odlewane formując złożone kształty potrzebne przy produkcji bloków silników, tłoków, głowic i kół pasowych, ale ze względu na 20...30-krotnie większą zawartość krzemu niż w przypadku gatunku 6061, działają jak piasek ścierny.
czytaj więcej