wersja mobilna
Online: 342 Wtorek, 2017.01.17

Gospodarka

Bosch oferuje nowe rozwiązanie w zakresie automatyki układu jezdnego

poniedziałek, 11 lutego 2013 07:57

Najwyższa możliwa siła uciągu w trudnych warunkach przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej efektywności energetycznej są często wzajemnie sprzecznymi celami podczas projektowania lub zakupu pojazdu dla służb miejskich czy maszyny roboczej z niezależnym napędem kół. Bosch Rexroth wprowadza rozwiązanie Wysokowydajnej Kontroli Trakcji z zastosowaniem hydrostatycznego napędu układu jezdnego, które zapewnia realizację obu tych wymagań.

Sprawność energetyczna automatyki układu jezdnego HET (High Efficiency Traction) wynika między innymi z faktu, że napęd na wszystkie koła aktywowany jest, w razie potrzeby, całkowicie automatycznie, bez żadnego działania podejmowanego przez kierowcę. Wysokowydajna Kontrola Trakcji zapewnia niezawodną i pewną reakcję na dowolne ukształtowanie terenu i pozwala zaoszczędzić znaczną ilość energii w porównaniu z napędem na wszystkie koła, realizowanym przez cały czas jazdy.

W mniej trudnym terenie lub podczas jazdy po drodze koła zamocowane na osi napędowej zapewniają na ogół wystarczająca siłę uciągu. Wielotłokowe hydrauliczne silniki promieniowe zamontowane na drugiej osi pracują wtedy po prostu na biegu jałowym. Tylko dwa stale napędzane silniki hydrauliczne typu MCR przenoszą moc z silnika spalinowego.

Jednak poślizg występuje nie tylko wtedy, gdy koło wiruje bez styczności z podłożem. Z powodu odkształcania opon poślizg w zasadzie istnieje zawsze, w różnym stopniu. Układ HET firmy Bosch całkowicie eliminuje pogorszenie sprawności maszyny. W specjalnie opracowanym bloku zaworów nie ma żadnych czujników ani elektronicznych elementów sterowniczych. Układ ma kompaktową budowę a rozwiązanie typu plug-and-play pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z montażem orurowania.

Oprócz bloku zaworów w skład systemu wchodzą sprawdzone standardowe elementy składowe, jak np. pompy wielotłokowe typu A4VG lub A10VG, a także silniki hydrauliczne MCR ze stałą lub zmienną chłonnością. To wszystko powoduje, że system HET jest niezwykle elastycznym rozwiązaniem i może być stosowany w wielu rozmaitych typach pojazdów dla służb miejskich, mini-wywrotek oraz niewielkich ładowarek. System jest tak zaprojektowany, aby spełniał możliwie najszerszy wachlarz wymagań i zapewniał wymaganą prędkość pojazdu oraz oszczędność miejsca instalacji.

źródło: Bosch

 

zobacz wszystkie Nowe produkty

Wysokotemperaturowe piezoelektryczne czujniki ciśnienia do turbin gazowych

2017-01-16   |
Wysokotemperaturowe piezoelektryczne czujniki ciśnienia do turbin gazowych

Firma IMI Sensors oferuje dwa nowe ładunkowe czujniki gazowe o oznaczeniach 176A03 i 176A05, przeznaczone do zastosowań w turbinach gazowych i innych aplikacjach o bardzo wysokiej temperaturze pracy.
czytaj więcej

Komputer NSA z energooszczędnym mikroprocesorem Atom x5-E3930 i 4 portami Gigabit Ethernet

2017-01-16   |
Komputer NSA z energooszczędnym mikroprocesorem Atom x5-E3930 i 4 portami Gigabit Ethernet

NA345 to komputer przemysłowy NSA (network security appliance) wyposażony w mikroprocesor Atom x5-E3930 1,8 GHz (ozn. kodowe Apollo Lake) o bardzo małym poborze mocy, wyprodukowany w technologii 14 nm. Zawiera 4 porty Gigabit Ethernet (opcjonalnie 6) z kontrolerami Intel i211, z których jedna para może obsługiwać opcjonalnie tryb LAN bypass.
czytaj więcej