wersja mobilna
Online: 493 Wtorek, 2017.09.26

Gospodarka

Bosch oferuje nowe rozwiązanie w zakresie automatyki układu jezdnego

poniedziałek, 11 lutego 2013 07:57

Najwyższa możliwa siła uciągu w trudnych warunkach przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej efektywności energetycznej są często wzajemnie sprzecznymi celami podczas projektowania lub zakupu pojazdu dla służb miejskich czy maszyny roboczej z niezależnym napędem kół. Bosch Rexroth wprowadza rozwiązanie Wysokowydajnej Kontroli Trakcji z zastosowaniem hydrostatycznego napędu układu jezdnego, które zapewnia realizację obu tych wymagań.

Sprawność energetyczna automatyki układu jezdnego HET (High Efficiency Traction) wynika między innymi z faktu, że napęd na wszystkie koła aktywowany jest, w razie potrzeby, całkowicie automatycznie, bez żadnego działania podejmowanego przez kierowcę. Wysokowydajna Kontrola Trakcji zapewnia niezawodną i pewną reakcję na dowolne ukształtowanie terenu i pozwala zaoszczędzić znaczną ilość energii w porównaniu z napędem na wszystkie koła, realizowanym przez cały czas jazdy.

W mniej trudnym terenie lub podczas jazdy po drodze koła zamocowane na osi napędowej zapewniają na ogół wystarczająca siłę uciągu. Wielotłokowe hydrauliczne silniki promieniowe zamontowane na drugiej osi pracują wtedy po prostu na biegu jałowym. Tylko dwa stale napędzane silniki hydrauliczne typu MCR przenoszą moc z silnika spalinowego.

Jednak poślizg występuje nie tylko wtedy, gdy koło wiruje bez styczności z podłożem. Z powodu odkształcania opon poślizg w zasadzie istnieje zawsze, w różnym stopniu. Układ HET firmy Bosch całkowicie eliminuje pogorszenie sprawności maszyny. W specjalnie opracowanym bloku zaworów nie ma żadnych czujników ani elektronicznych elementów sterowniczych. Układ ma kompaktową budowę a rozwiązanie typu plug-and-play pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z montażem orurowania.

Oprócz bloku zaworów w skład systemu wchodzą sprawdzone standardowe elementy składowe, jak np. pompy wielotłokowe typu A4VG lub A10VG, a także silniki hydrauliczne MCR ze stałą lub zmienną chłonnością. To wszystko powoduje, że system HET jest niezwykle elastycznym rozwiązaniem i może być stosowany w wielu rozmaitych typach pojazdów dla służb miejskich, mini-wywrotek oraz niewielkich ładowarek. System jest tak zaprojektowany, aby spełniał możliwie najszerszy wachlarz wymagań i zapewniał wymaganą prędkość pojazdu oraz oszczędność miejsca instalacji.

źródło: Bosch

 

zobacz wszystkie Nowe produkty

Uniwersalne karty cyfrowych linii I/O formatu PCI Express Mini Type F1

2017-09-26   |
Uniwersalne karty cyfrowych linii I/O formatu PCI Express Mini Type F1

mPCIe-DIO-24 i mPCIe-DIO-24S to najnowsze karty PCI Express Mini typu F1 z oferty firmy Acces I/O Products, pozwalające łatwo rozszerzyć system komputerowy o 24 uniwersalne, cyfrowe linie I/O zgrupowane w 3 porty 8-bitowe: A, B i C. Dodatkowo, port C może być podzielony na dwie sekcje 4-bitowe. Każdy z portów może być skonfigurowany do pracy w trybie wejścia lub wyjścia.
czytaj więcej

Komputer formatu COM Express 3.0 Type 7 Basic z mikroprocesorem Xeon D-1500 i interfejsem 10 GbE

2017-09-26   |
Komputer formatu COM Express 3.0 Type 7 Basic z mikroprocesorem Xeon D-1500 i interfejsem 10 GbE

Do oferty firmy American Portwell Technology wchodzi nowy komputer jednopłytkowy formatu COM Express 3.0 Type 7 Basic (125 x 95mm), wyposażony w mikroprocesor rodziny Xeon D-1500 (ozn. kodowe Broadwell-DE). Równocześnie z nowym modelem PCOM-B700G, producent wprowadza na rynek przygotowaną dla niego bazową płytę ewaluacyjną PCOM-C700.
czytaj więcej

  • E2C0Y3L
    2017-09-26  | VDC Automatic