wersja mobilna
Online: 818 Niedziela, 2017.02.26

Gospodarka

Bosch oferuje nowe rozwiązanie w zakresie automatyki układu jezdnego

poniedziałek, 11 lutego 2013 07:57

Najwyższa możliwa siła uciągu w trudnych warunkach przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej efektywności energetycznej są często wzajemnie sprzecznymi celami podczas projektowania lub zakupu pojazdu dla służb miejskich czy maszyny roboczej z niezależnym napędem kół. Bosch Rexroth wprowadza rozwiązanie Wysokowydajnej Kontroli Trakcji z zastosowaniem hydrostatycznego napędu układu jezdnego, które zapewnia realizację obu tych wymagań.

Sprawność energetyczna automatyki układu jezdnego HET (High Efficiency Traction) wynika między innymi z faktu, że napęd na wszystkie koła aktywowany jest, w razie potrzeby, całkowicie automatycznie, bez żadnego działania podejmowanego przez kierowcę. Wysokowydajna Kontrola Trakcji zapewnia niezawodną i pewną reakcję na dowolne ukształtowanie terenu i pozwala zaoszczędzić znaczną ilość energii w porównaniu z napędem na wszystkie koła, realizowanym przez cały czas jazdy.

W mniej trudnym terenie lub podczas jazdy po drodze koła zamocowane na osi napędowej zapewniają na ogół wystarczająca siłę uciągu. Wielotłokowe hydrauliczne silniki promieniowe zamontowane na drugiej osi pracują wtedy po prostu na biegu jałowym. Tylko dwa stale napędzane silniki hydrauliczne typu MCR przenoszą moc z silnika spalinowego.

Jednak poślizg występuje nie tylko wtedy, gdy koło wiruje bez styczności z podłożem. Z powodu odkształcania opon poślizg w zasadzie istnieje zawsze, w różnym stopniu. Układ HET firmy Bosch całkowicie eliminuje pogorszenie sprawności maszyny. W specjalnie opracowanym bloku zaworów nie ma żadnych czujników ani elektronicznych elementów sterowniczych. Układ ma kompaktową budowę a rozwiązanie typu plug-and-play pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z montażem orurowania.

Oprócz bloku zaworów w skład systemu wchodzą sprawdzone standardowe elementy składowe, jak np. pompy wielotłokowe typu A4VG lub A10VG, a także silniki hydrauliczne MCR ze stałą lub zmienną chłonnością. To wszystko powoduje, że system HET jest niezwykle elastycznym rozwiązaniem i może być stosowany w wielu rozmaitych typach pojazdów dla służb miejskich, mini-wywrotek oraz niewielkich ładowarek. System jest tak zaprojektowany, aby spełniał możliwie najszerszy wachlarz wymagań i zapewniał wymaganą prędkość pojazdu oraz oszczędność miejsca instalacji.

źródło: Bosch

 

Pozostałe

Targi branżowe - wiosna 2017
Targi branżowe - wiosna 2017
piątek, 24 lutego 2017 12:25
Promet inwestuje w SSE Starachowice
Promet inwestuje w SSE Starachowice
piątek, 24 lutego 2017 07:59
W Rosji powstanie pierwsza fabryka Daimlera
W Rosji powstanie pierwsza fabryka Daimlera
środa, 22 lutego 2017 12:23
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Seria pirometrów stacjonarnych o zakresach pomiarowych od -20...300°C do 1100...2500°C

2017-02-24   |
Seria pirometrów stacjonarnych o zakresach pomiarowych od -20...300°C do 1100...2500°C

Kobold oferuje nową rodzinę pirometrów stacjonarnych TIR do bezkontaktowego pomiaru temperatury w zakresach od -20...300°C do 1100...+2500°C w wielu dziedzinach przemysłu, m.in. tekstylnym, tworzyw sztucznych, spożywczym, ceramicznym oraz przy obróbce i zabezpieczeniu szkła i metali.
czytaj więcej

Małogabarytowa bramka dostępowa pracująca pod nadzorem systemu embedded Linux

2017-02-24   |
Małogabarytowa bramka dostępowa pracująca pod nadzorem systemu embedded Linux

IFB122 to przemysłowa bramka dostępowa wyposażona w mikroprocesor RISC i.MX6UL-2 firmy Freescale, bazujący na mikroarchitekturze ARM Cortex-A7, 4 GB pamięci masowej w postaci modułu Flash eMMC i 256 MB pamięci RAM DDR3. Na tle innych wersji z wcześniejszej oferty Axiomtek wyróżnia się ona małymi gabarytami (125 x 100 x 31 mm).
czytaj więcej