wersja mobilna
Online: 623 Wtorek, 2017.07.25

Gospodarka

Wkrótce pojedziemy samochodem ze sztuczną inteligencją i autopilotem

czwartek, 05 grudnia 2013 07:48

Coraz silniejszy wpływ na branżę motoryzacyjną wywiera sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence), internetowe trendy multisensoryczne oraz robotyka. Za kilka lat samochody staną się komputerami z ogromną liczbą narzędzi AI. Poruszać się będą bez negatywnego wpływu na środowisko, inteligentnie komunikując się z pojazdami na drodze, analizując ich ruch i prędkość oraz wybierając trasę przejazdu.

Raport firmy Frost & Sullivan zatytułowany "Przyszłość mobilności" (The Future of Mobility) podsumowuje najważniejsze czynniki wpływające na sposób przemieszczania się w przyszłości. Zwraca uwagę na główne tendencje, prezentuje przyszłe rozwiązania, takie jak wspólne korzystanie z samochodu (ang. car sharing) czy aplikacje mobilne zapewniające pełną obsługę podróży.

Analiza Frost & Sullivan wykazuje, że za kilka lat każdy nowy samochód będzie połączony ze światem za pośrednictwem wbudowanej lub podłączonej platformy programowania, co uczyni samochody trzecimi z kolei najbardziej skomunikowanymi urządzeniami, po telefonach komórkowych i tabletach. Efektem tego będzie samochód zdolny do jazdy bez udziału kierowcy. Liderem tych zmian jest firma Google. U podstaw modelu biznesowego samochodów bez kierowcy leży założenie, że pojazdy nie są własnością użytkowników, lecz są współdzielone.

- Spodziewamy się, że wkrótce firma taka jak Google lub jakiś producent samochodów przeprowadzi testy 20-30 w pełni autonomicznych pojazdów bez kierowcy we współdzielonym modelu biznesowym w ramach niewielkiej grupy testowej, aby sprawdzić tę koncepcję i udowodnić, że owa technologia jest bliżej niż nam się wydaje - stwierdza Sarwant Singh, partner i dyrektor zespołu Automotive & Transportation we Frost & Sullivan.

- Aby przetrwać na konkurencyjnym rynku, producenci aut muszą oferować usługi o wartości dodanej, np. multimodalne planowanie podróży, współdzielenie samochodu czy inne, ułatwiające przemieszczanie. Samochód przyszłości mógłby przecież zarezerwować miejsce na parkingu jeszcze przed wyjazdem z domu, włączyć ulubioną stację radiową nawet w innym kraju, zaparkować zdalnie za jednym przyciskiem na wąskim miejscu czy poruszać się samodzielnie w korku, podczas gdy kierowca zajęty jest lekturą. Takie właśnie mogą być przyszłe pojazdy, które dzięki automatyzacji zawiozą nawet samodzielnie kierowcę do domu po rozrywkowym wieczorze - przekonuje Martyn Briggs, Programme Manager z londyńskiego biura Frost & Sullivan.

- W przyszłości możemy oczekiwać coraz większej liczby innowacji w dziedzinie mobilności miejskiej i większość z nich będzie opierać się na oprogramowaniu i technologii cyfrowej. Mobilność będzie głównym filarem linii produktowej każdego producenta samochodów. Miejsca na rynku będzie jednak coraz mniej, gdyż nasili się konkurencja w rozbudowanym o nowych partnerów ekosystemie mobilności - podsumowuje Sarwant Singh.

źródło: Frost & Sullivan

 

Pozostałe

Sztuczna inteligencja - AI - będzie wszędzie
Sztuczna inteligencja - AI - będzie wszędzie
poniedziałek, 24 lipca 2017 12:54
APA Group otworzyła Czarny Dom
APA Group otworzyła Czarny Dom
poniedziałek, 24 lipca 2017 07:54
Nowe technologie w produktach ATP
Nowe technologie w produktach ATP
piątek, 21 lipca 2017 10:06
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Wyłączniki wielokanałowy dla obwodów 24 VDC

2017-07-24   | Phoenix Contact Sp. z o.o
Wyłączniki wielokanałowy dla obwodów 24 V<sub>DC</sub>

Phoenix Contact oferuje wielokanałowe, elektroniczne wyłączniki zabezpieczające CBM, które przeznaczone są do zastosowań w maszynach, urządzeniach technologicznych oraz w aplikacjach elektroinstalacyjnych. Są one stosowane do odłączania obwodów powodujących zwarcie, tak aby całość systemu mogła nadal bezpiecznie pracować.
czytaj więcej

Zaawansowany czujnik zbliżeniowy do systemów monitorowania dostępu

2017-07-24   |
Zaawansowany czujnik zbliżeniowy do systemów monitorowania dostępu

Sentinel to nowy, zaawansowany czujnik zbliżeniowy do systemów monitorowania dostępu, spełniający najwyższe standardy niezawodności i bezpieczeństwa (UL 634 Level 2). Może być stosowany m.in. w bankach, serwerowniach czy też budynkach rządowych. Dzięki zastosowaniu wewnętrznych czujników Halla, specjalnego algorytmu pracy i aluminiowej obudowy wytrzymałej na narażenia mechaniczne, jest odporny na fizyczne, elektryczne i magnetyczne próby manipulacji.
czytaj więcej