wersja mobilna
Online: 799 Niedziela, 2017.02.26

Gospodarka

Wkrótce pojedziemy samochodem ze sztuczną inteligencją i autopilotem

czwartek, 05 grudnia 2013 07:48

Coraz silniejszy wpływ na branżę motoryzacyjną wywiera sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence), internetowe trendy multisensoryczne oraz robotyka. Za kilka lat samochody staną się komputerami z ogromną liczbą narzędzi AI. Poruszać się będą bez negatywnego wpływu na środowisko, inteligentnie komunikując się z pojazdami na drodze, analizując ich ruch i prędkość oraz wybierając trasę przejazdu.

Raport firmy Frost & Sullivan zatytułowany "Przyszłość mobilności" (The Future of Mobility) podsumowuje najważniejsze czynniki wpływające na sposób przemieszczania się w przyszłości. Zwraca uwagę na główne tendencje, prezentuje przyszłe rozwiązania, takie jak wspólne korzystanie z samochodu (ang. car sharing) czy aplikacje mobilne zapewniające pełną obsługę podróży.

Analiza Frost & Sullivan wykazuje, że za kilka lat każdy nowy samochód będzie połączony ze światem za pośrednictwem wbudowanej lub podłączonej platformy programowania, co uczyni samochody trzecimi z kolei najbardziej skomunikowanymi urządzeniami, po telefonach komórkowych i tabletach. Efektem tego będzie samochód zdolny do jazdy bez udziału kierowcy. Liderem tych zmian jest firma Google. U podstaw modelu biznesowego samochodów bez kierowcy leży założenie, że pojazdy nie są własnością użytkowników, lecz są współdzielone.

- Spodziewamy się, że wkrótce firma taka jak Google lub jakiś producent samochodów przeprowadzi testy 20-30 w pełni autonomicznych pojazdów bez kierowcy we współdzielonym modelu biznesowym w ramach niewielkiej grupy testowej, aby sprawdzić tę koncepcję i udowodnić, że owa technologia jest bliżej niż nam się wydaje - stwierdza Sarwant Singh, partner i dyrektor zespołu Automotive & Transportation we Frost & Sullivan.

- Aby przetrwać na konkurencyjnym rynku, producenci aut muszą oferować usługi o wartości dodanej, np. multimodalne planowanie podróży, współdzielenie samochodu czy inne, ułatwiające przemieszczanie. Samochód przyszłości mógłby przecież zarezerwować miejsce na parkingu jeszcze przed wyjazdem z domu, włączyć ulubioną stację radiową nawet w innym kraju, zaparkować zdalnie za jednym przyciskiem na wąskim miejscu czy poruszać się samodzielnie w korku, podczas gdy kierowca zajęty jest lekturą. Takie właśnie mogą być przyszłe pojazdy, które dzięki automatyzacji zawiozą nawet samodzielnie kierowcę do domu po rozrywkowym wieczorze - przekonuje Martyn Briggs, Programme Manager z londyńskiego biura Frost & Sullivan.

- W przyszłości możemy oczekiwać coraz większej liczby innowacji w dziedzinie mobilności miejskiej i większość z nich będzie opierać się na oprogramowaniu i technologii cyfrowej. Mobilność będzie głównym filarem linii produktowej każdego producenta samochodów. Miejsca na rynku będzie jednak coraz mniej, gdyż nasili się konkurencja w rozbudowanym o nowych partnerów ekosystemie mobilności - podsumowuje Sarwant Singh.

źródło: Frost & Sullivan

 

Pozostałe

Targi branżowe - wiosna 2017
Targi branżowe - wiosna 2017
piątek, 24 lutego 2017 12:25
Promet inwestuje w SSE Starachowice
Promet inwestuje w SSE Starachowice
piątek, 24 lutego 2017 07:59
W Rosji powstanie pierwsza fabryka Daimlera
W Rosji powstanie pierwsza fabryka Daimlera
środa, 22 lutego 2017 12:23
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Seria pirometrów stacjonarnych o zakresach pomiarowych od -20...300°C do 1100...2500°C

2017-02-24   |
Seria pirometrów stacjonarnych o zakresach pomiarowych od -20...300°C do 1100...2500°C

Kobold oferuje nową rodzinę pirometrów stacjonarnych TIR do bezkontaktowego pomiaru temperatury w zakresach od -20...300°C do 1100...+2500°C w wielu dziedzinach przemysłu, m.in. tekstylnym, tworzyw sztucznych, spożywczym, ceramicznym oraz przy obróbce i zabezpieczeniu szkła i metali.
czytaj więcej

Małogabarytowa bramka dostępowa pracująca pod nadzorem systemu embedded Linux

2017-02-24   |
Małogabarytowa bramka dostępowa pracująca pod nadzorem systemu embedded Linux

IFB122 to przemysłowa bramka dostępowa wyposażona w mikroprocesor RISC i.MX6UL-2 firmy Freescale, bazujący na mikroarchitekturze ARM Cortex-A7, 4 GB pamięci masowej w postaci modułu Flash eMMC i 256 MB pamięci RAM DDR3. Na tle innych wersji z wcześniejszej oferty Axiomtek wyróżnia się ona małymi gabarytami (125 x 100 x 31 mm).
czytaj więcej