wersja mobilna
Online: 1650 Poniedziałek, 2017.02.27

Gospodarka

ABB i Volvo będą wspólnie rozwijać technologię szybkiego ładowania

czwartek, 31 lipca 2014 07:53

Firmy ABB i Volvo Buses utworzyły partnerstwo mające na celu rozwój i komercjalizację autobusów elektrycznych i hybrydowych, wykorzystujących szybkie ładowanie w technologii prądu stałego, oparte na otwartym standardzie ładowania. W wyniku współpracy powstanie miejski, ustandaryzowany system ładowania dla autobusów, dzięki któremu możliwe będzie szybkie ładowanie pojazdu poprzez automatyczne urządzenia zainstalowane na przystankach lub poprzez przewodowy system do ładowania nocnego.

Realizację pierwszego wspólnego projektu, przeznaczonego dla systemu transportu publicznego w Luksemburgu, zaplanowano na rok 2015. Na istniejących trasach jeździć będzie 12 hybrydowych autobusów elektrycznych Volvo, użytkowanych przez Sales-Lentz. Nowy autobus hybrydowy firmy Volvo, który zmniejsza zużycia paliwa o 75% w porównaniu do autobusów z silnikiem diesla, zostanie zaprezentowany we wrześniu podczas targów IAA w Hanowerze.

Partnerstwo ABB i Volvo skupia się na standaryzacji zautomatyzowanego systemu szybkiego ładowania dla autobusów, włączając w to protokoły komunikacji pomiędzy infrastrukturą do ładowania a autobusem, elektryczny interfejs oraz specyfikacje dla systemu automatycznego połączenia dachowego (ACS). Standard ładowania autobusu będzie w dużym stopniu oparty na zaadaptowanych, międzynarodowych standardach ładowania samochodów osobowych w technologii DC.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z partnerstwa z globalnym liderem w przemyśle transportowym, który podziela naszą wizję e-mobility, zgodną z zaangażowaniem ABB w rozwój energetyki i produktywności. Urbanizacja jest na historycznie wysokim poziomie i rozszerza zakres infrastruktury transportowej miast na całym świecie. Nasza współpraca wesprze zrównoważone i efektywne kosztowo rozwiązania w obszarze transportu, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie dla transportowych usług dojazdowych - mówił Pekka Tiitinen, dyrektor globalnej dywizji ABB Napędy i Automatyzacja Produkcji.

- Z wielką przyjemnością rozpoczynamy współpracę z ABB. Wspólnie tworzymy kompletną i konkurencyjną ofertę dla miast na całym świecie, które chcą przestawić się na zrównoważony system transportu publicznego. Hybrydowe autobusy elektryczne oraz autobusy wyposażone wyłącznie w napęd elektryczny są rozwiązaniem przyszłości dla miejskiego transportu publicznego - powiedział Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Spółka Volvo Buses uruchomiła swój pierwszy autobus hybrydowy w 2009 roku. Dostarczyła już prawie 1600 hybryd do 21 krajów. Pierwszy autobus Volvo wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny zostanie uruchomiony w czerwcu 2015 roku jako część projektu ElectriCity w Göteborgu.

źródło: ABB

 

Pozostałe

Malow inwestuje w Suwalskiej SSE
Malow inwestuje w Suwalskiej SSE
poniedziałek, 27 lutego 2017 11:44
Energa Wytwarzanie zmodernizuje elektrownię w Borowie
Energa Wytwarzanie zmodernizuje elektrownię w Borowie
poniedziałek, 27 lutego 2017 08:02
Targi branżowe - wiosna 2017
Targi branżowe - wiosna 2017
piątek, 24 lutego 2017 12:25
Promet inwestuje w SSE Starachowice
Promet inwestuje w SSE Starachowice
piątek, 24 lutego 2017 07:59
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Sześciokanałowy autonomiczny symulator czujników RTD i rezystancji

2017-02-27   |
Sześciokanałowy autonomiczny symulator czujników RTD i rezystancji

Firma Highland Technology opracowała 6-kanałowy symulator czujników RTD i rezystancji o symbolu P620, przeznaczony do testowania na poziomie systemowym kontrolerów, pętli sterowania i innych krytycznych obwodów. Każdy z jego 8 niezależnych, odizolowanych kanałów umożliwia symulację popularnych typów czujników RTD i rezystancji w szerokim zakresie 6 dekad.
czytaj więcej

Zaawansowane moduły COM Express z mikroprocesorami Intel Core 7. generacji

2017-02-27   |
Zaawansowane moduły COM Express z mikroprocesorami Intel Core 7. generacji

Avnet Embedded rozpoczyna produkcję dwóch zaawansowanych modułów formatu COM Express Type 6, wyposażonych w mikroprocesory Intel Core 7. generacji (Kaby Lake): MSC C6C-KLU i MSC C6B-KLH. Najnowsze mikroprocesory Kaby Lake są produkowane w technologii 14 nm, podobnie jak wcześniejsze mikroprocesory Intel Core 6. generacji, natomiast dzięki wprowadzonym optymalizacjom oferują większą szybkość obliczeniową przy tym samym poborze mocy.
czytaj więcej