wersja mobilna
Online: 623 Sobota, 2016.12.03

Gospodarka

ABB i Volvo będą wspólnie rozwijać technologię szybkiego ładowania

czwartek, 31 lipca 2014 07:53

Firmy ABB i Volvo Buses utworzyły partnerstwo mające na celu rozwój i komercjalizację autobusów elektrycznych i hybrydowych, wykorzystujących szybkie ładowanie w technologii prądu stałego, oparte na otwartym standardzie ładowania. W wyniku współpracy powstanie miejski, ustandaryzowany system ładowania dla autobusów, dzięki któremu możliwe będzie szybkie ładowanie pojazdu poprzez automatyczne urządzenia zainstalowane na przystankach lub poprzez przewodowy system do ładowania nocnego.

Realizację pierwszego wspólnego projektu, przeznaczonego dla systemu transportu publicznego w Luksemburgu, zaplanowano na rok 2015. Na istniejących trasach jeździć będzie 12 hybrydowych autobusów elektrycznych Volvo, użytkowanych przez Sales-Lentz. Nowy autobus hybrydowy firmy Volvo, który zmniejsza zużycia paliwa o 75% w porównaniu do autobusów z silnikiem diesla, zostanie zaprezentowany we wrześniu podczas targów IAA w Hanowerze.

Partnerstwo ABB i Volvo skupia się na standaryzacji zautomatyzowanego systemu szybkiego ładowania dla autobusów, włączając w to protokoły komunikacji pomiędzy infrastrukturą do ładowania a autobusem, elektryczny interfejs oraz specyfikacje dla systemu automatycznego połączenia dachowego (ACS). Standard ładowania autobusu będzie w dużym stopniu oparty na zaadaptowanych, międzynarodowych standardach ładowania samochodów osobowych w technologii DC.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z partnerstwa z globalnym liderem w przemyśle transportowym, który podziela naszą wizję e-mobility, zgodną z zaangażowaniem ABB w rozwój energetyki i produktywności. Urbanizacja jest na historycznie wysokim poziomie i rozszerza zakres infrastruktury transportowej miast na całym świecie. Nasza współpraca wesprze zrównoważone i efektywne kosztowo rozwiązania w obszarze transportu, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie dla transportowych usług dojazdowych - mówił Pekka Tiitinen, dyrektor globalnej dywizji ABB Napędy i Automatyzacja Produkcji.

- Z wielką przyjemnością rozpoczynamy współpracę z ABB. Wspólnie tworzymy kompletną i konkurencyjną ofertę dla miast na całym świecie, które chcą przestawić się na zrównoważony system transportu publicznego. Hybrydowe autobusy elektryczne oraz autobusy wyposażone wyłącznie w napęd elektryczny są rozwiązaniem przyszłości dla miejskiego transportu publicznego - powiedział Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Spółka Volvo Buses uruchomiła swój pierwszy autobus hybrydowy w 2009 roku. Dostarczyła już prawie 1600 hybryd do 21 krajów. Pierwszy autobus Volvo wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny zostanie uruchomiony w czerwcu 2015 roku jako część projektu ElectriCity w Göteborgu.

źródło: ABB

 

Pozostałe

APA ma już 10 lat!
APA ma już 10 lat!
piątek, 02 grudnia 2016 12:52
Fortum inwestuje w technologie solarne
Fortum inwestuje w technologie solarne
piątek, 02 grudnia 2016 10:25
KUKA współpracuje z ITW Welding
KUKA współpracuje z ITW Welding
czwartek, 01 grudnia 2016 07:52
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Przywieszki do kabli do zastosowań w trudnych warunkach środowiskowych

2016-12-02   |
Przywieszki do kabli do zastosowań w trudnych warunkach środowiskowych

Nowe poliestrowe przywieszki do kabli B-7598 firmy Brady zaprojektowano do zastosowań w trudnych warunkach środowiskowych. Po zadruku taśmą barwiącą R-6000 zapewniają one odporność na promieniowanie UV, ekstremalnie wysokie i niskie temperatury, pył, deszcz i środki chemiczne.
czytaj więcej

Komputer na zakres temperatur pracy -40...+75°C z mikroprocesorem Core i7 i dwoma slotami PCI

2016-12-02   |
Komputer na zakres temperatur pracy -40...+75°C z mikroprocesorem Core i7 i dwoma slotami PCI

Schweitzer Engineering Laboratories (SEL) powiększa ofertę komputerów przemysłowych rodziny SEL-3360 o nowy model z sufiksem "E" różniący się od wcześniejszych modeli dwoma wbudowanymi slotami dla kart PCI. Jest to komputer bezwentylatorowy o szerokim dopuszczalnym zakresie temperatur pracy od -40 do +75°C, odporny na wyładowania ESD do 15 kV i udary mechaniczne do 15 g.
czytaj więcej