wersja mobilna
Online: 1478 Poniedziałek, 2017.02.27

Gospodarka

ZF wchłonął TRW Automotive

poniedziałek, 20 października 2014 11:28

Producent części samochodowych ZF Friedrichshafen przejął amerykańską firmę TRW Automotive. W wyniku tej transakcji powstał drugi co do wielkości, po spółce Robert Bosch GmbH, globalny dostawca działający w branży motoryzacyjnej. ZF, kupując TRW, zapłaci gotówką 12,4 mld dolarów. Po połączeniu przedsiębiorstwo osiągnie roczną sprzedaż na poziomie około 30 mld euro, czyli 38,8 mld dolarów, i będzie zatrudniać 138 tys. osób. W ramach grupy ZF firma TRW funkcjonować będzie jako osobny dział.

Wraz z przejęciem TRW, ZF podwoi również przychody pochodzące z dwóch ważnych dla przemysłu motoryzacyjnego rynków: Chiny i USA. Obecnie ZF dysponuje 12 zakładami produkcyjnymi. Dzięki silnej pozycji TRW w Chinach, ZF może zwiększyć sprzedaż na tamtejszym rynku o około 33%.

Na podjęcie decyzji o dokonaniu przejęcia duży wpływ miało wzajemne uzupełnianie się ofert produktowych obu firm - ZF ma silną pozycję w dziedzinie mechatroniki wykorzystywanej w układach napędowych i podwoziach, natomiast TRW cieszy się uznaniem w zakresie czujników radarowych, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, a także systemów bezpieczeństwa i elektroniki samochodowej. Połączenie wiedzy daje spółkom możliwość uzyskania korzyści z rozwijających się na świecie trendów obejmujących oszczędzanie paliwa, zaostrzanie wymogów bezpieczeństwa oraz prace nad pojazdami autonomicznymi, co wymaga ogromnych inwestycji badawczo-rozwojowych. Łączny budżet ZF i TRW, przeznaczony na badania i rozwój wyniósł w 2013 r. 1,5 mld euro.

Przejmując TRW, ZF Friedrichshafen sprzedał jednocześnie Boschowi - długofalowemu partnerowi joint venture - swoje udziały w ZF Lenksysteme (ZFS). ZFS zajmuje się wytwarzaniem układów kierowniczych do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, w tym produkcją elektrycznych układów kierowniczych. Zdaniem ekspertów firma ZF chciała uniknąć w ten sposób sankcji ze strony organów ochrony konkurencji, co mogło być prawdopodobne z uwagi na silną pozycję TRW na rynku systemów sterowania.

źródło: EE Times Europe

 

Pozostałe

Malow inwestuje w Suwalskiej SSE
Malow inwestuje w Suwalskiej SSE
poniedziałek, 27 lutego 2017 11:44
Energa Wytwarzanie zmodernizuje elektrownię w Borowie
Energa Wytwarzanie zmodernizuje elektrownię w Borowie
poniedziałek, 27 lutego 2017 08:02
Targi branżowe - wiosna 2017
Targi branżowe - wiosna 2017
piątek, 24 lutego 2017 12:25
Promet inwestuje w SSE Starachowice
Promet inwestuje w SSE Starachowice
piątek, 24 lutego 2017 07:59
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Sześciokanałowy autonomiczny symulator czujników RTD i rezystancji

2017-02-27   |
Sześciokanałowy autonomiczny symulator czujników RTD i rezystancji

Firma Highland Technology opracowała 6-kanałowy symulator czujników RTD i rezystancji o symbolu P620, przeznaczony do testowania na poziomie systemowym kontrolerów, pętli sterowania i innych krytycznych obwodów. Każdy z jego 8 niezależnych, odizolowanych kanałów umożliwia symulację popularnych typów czujników RTD i rezystancji w szerokim zakresie 6 dekad.
czytaj więcej

Zaawansowane moduły COM Express z mikroprocesorami Intel Core 7. generacji

2017-02-27   |
Zaawansowane moduły COM Express z mikroprocesorami Intel Core 7. generacji

Avnet Embedded rozpoczyna produkcję dwóch zaawansowanych modułów formatu COM Express Type 6, wyposażonych w mikroprocesory Intel Core 7. generacji (Kaby Lake): MSC C6C-KLU i MSC C6B-KLH. Najnowsze mikroprocesory Kaby Lake są produkowane w technologii 14 nm, podobnie jak wcześniejsze mikroprocesory Intel Core 6. generacji, natomiast dzięki wprowadzonym optymalizacjom oferują większą szybkość obliczeniową przy tym samym poborze mocy.
czytaj więcej