wersja mobilna
Online: 447 Piątek, 2017.07.21

Gospodarka

Targi branżowe a promocja rozwiązań

piątek, 17 kwietnia 2015 11:31

Kiedyś targi były praktycznie jedyną okazją, aby w jednym miejscu zobaczyć nowości wprowadzane do oferty przez dostawców automatyki. Dzisiaj, gdy nowych produktów pojawia się znacznie więcej, a ilość związanych z nimi informacji wydaje się być nieskończona, wystawy są okazją, aby... w jednym miejscu i optymalnie niedługim czasie zapoznać się z nowościami. Prawdopodobnie obecnie to nie brak dostępu do informacji, ale czasu na ich samodzielne przeglądanie jest - oprócz oczywistych powodów towarzyskich - jedną z głównych przyczyn wyjazdów na targi.

Wystawcy coraz częściej jednak przyznają, że mają problem z doborem prezentowanej na imprezach oferty. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że premiery zazwyczaj odbywają się za naszą zachodnią granicą. Dla części z firm formuła targowa staje się po prostu za wąska, a rodzime wystawy zbyt małe, aby mogły one pokazać swój pełen potencjał.

Mamy ostatni dzień kolejnych targów w Hanowerze i jednocześnie jesteśmy świeżo po rodzimym Automaticonie. Te dwie kluczowe dla naszej branży imprezy różni skala - w przypadku Hannover Messe, na którym w tym roku prezentuje się blisko 90 rodzimych firm, stoiska czołowych koncernów są niewiele mniejsze niż hale w Centrum Expo XXI. Tak jest choćby w przypadku ABB, Rittala, WAGO czy Siemensa, które na targach prezentują ofertę znacznie wykraczającą poza same produkty. Nieraz są to części całych linii technologicznych, nieraz koncepcje fabryk i rozwiązań - na tyle rozbudowane, że w tej skali można je pokazać tylko raz do roku i robi się to właśnie w Hanowerze.

Podczas Automaticonu zadałem przedstawicielowi jednej z wymienionych firm pytanie: jak pokazujecie na targach rozwiązania? Siemens, bo to o niego chodzi, to główny propagator idei Przemysłu 4.0 i jednocześnie przedsiębiorstwo, które rozwija oprogramowanie do zarządzania cyklem życia produktów oraz produkcją. Łącznikiem obydwu obszarów jest idea cyfrowego przedsiębiorstwa, a więc takiego, które dzięki integracji systemów projektowych, produkcyjnych i zarządzania zapewnia zupełnie nowy poziom wydajności wytwarzania i konkurencyjności na rynku. Takiej koncepcji na rodzimych targach siłą rzeczy przedstawić nie można, aczkolwiek problem ten nie dotyczy tylko jednej firmy i tylko Automaticonu.

Z drugiej strony wystawy to dla producentów automatyki jeden z kanałów dotarcia do odbiorców profesjonalnych, a na targi wiele osób przychodzi nie tylko zobaczyć i dotknąć urządzeń, ale też "rozpoznać" własne projekty wraz z przedstawicielami dostawców. Części z firm taka formuła jednak nie wystarcza, gdyż automatyka już dawno wykroczyła poza poziom migających listew z modułami I/O, kręcących się na stoiskach osi serwosilników, a tym bardziej ułożonych na stercie katalogów z ofertą. Bycie w grupie czołowych dostawców oznacza dzisiaj konieczność posiadania oferty obejmującej zarówno urządzenia, oprogramowanie, jak też zaawansowane know-how i kompleksowe rozwiązania informatyczne. Ta lista regularnie się wydłuża, a firmy mają coraz większy problem z rozjazdem pomiędzy tym, co chciałyby, a co rzeczywiście mogą na targach pokazać.

Sądzę, że omawiany rozdźwięk będzie tym większy, im głębiej będziemy wchodzili w tematy cyfrowych fabryk, integracji automatyki oraz informatyki czy usług doradczych. Stąd też przedsiębiorstwa branżowe coraz częściej dokonują solidnej reewaluacji swoich działań marketingowych i promocyjnych, stawiając czy to na spotkania z klientami na własnych szkoleniach, udział w konferencjach, czy po prostu bezpośrednią współpracę z kluczowymi odbiorcami, dla których pełnią rolę dostawcy kompleksowego. Jak na razie uniwersalnego rozwiązania tu nie ma i ze względu na ciągły rozwój rynku oraz technologii automatyzacji nie spodziewałbym się, że kiedykolwiek powstanie.

Zbigniew Piątek

 

Pozostałe

Przewody Helukabel w sportowym bolidzie
Przewody Helukabel w sportowym bolidzie
czwartek, 20 lipca 2017 07:52
Profil managera: Dietmar Harting
Profil managera: Dietmar Harting
środa, 19 lipca 2017 12:41
Kanlux z wyróżnieniem
Kanlux z wyróżnieniem
środa, 19 lipca 2017 07:55
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Komputer jednopłytkowy formatu COM Express Type 6 do aplikacji multimedialnych

2017-07-20   |
Komputer jednopłytkowy formatu COM Express Type 6 do aplikacji multimedialnych

CEM313 to najnowszy komputer jednopłytkowy formatu COM Express Type 6 z oferty firmy Axiomtek, zaprojektowany aplikacji multimedialnych. Jest realizowany z wykorzystaniem mikroprocesorów quad-core/dual-core Pentium N4200 i Celeron N3350 (Apollo Lake) produkowanych w technologii 14 nm.
czytaj więcej

Kompaktowe kondycjonery sygnałów

2017-07-20   | Phoenix Contact Sp. z o.o
Kompaktowe kondycjonery sygnałów

Kompaktowe kondycjonery sygnałów Mini Analog Pro służą do przekształcania, wzmacniania i filtrowania sygnałów analogowych. Jest to pierwsza na rynku rodzina wzmacniaczy separacyjnych o szerokości tylko 6 mm, które mają wtykowe gniazda przyłączeniowe Faston. Te ostatnie są łatwo dostępne i cechują się możliwością pomiaru wartości prądu w trakcie pracy bez przerywania obwodu.
czytaj więcej