wersja mobilna
Online: 651 Sobota, 2017.09.23

Gospodarka

Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów

czwartek, 14 kwietnia 2016 12:53

Firmy Siemens i Airbus podpisały długoterminową umowę o współpracy, której celem jest wykazanie do 2020 roku wykonalności technicznej hybrydowych systemów napędu elektrycznego dla samolotów. W ramach porozumienia w Europie powstanie wspólna grupa badawczo-rozwojowa licząca około 200 osób. Firmy opracują prototypy układów napędowych różnych klas o mocy od 100 kW do aż 10 MW lub więcej. Mają być to zespoły napędowe przeznaczone dla helikopterów i samolotów pasażerskich o krótkim i średnim zasięgu.

Hybrydowe systemy napędowe umożliwią ograniczenie zużycia paliwa lotniczego oraz zmniejszenie poziom hałasu. Mogą one również pomóc osiągnąć w Unii Europejskiej cel zmniejszenia emisji CO2 o 75% do roku 2050, w porównaniu do wartości notowanych w roku 2000. Cel ten nie zostanie osiągnięty za pomocą konwencjonalnych technologii.

- Elektryczne i hybrydowe silniki lotnicze to jedno z największych przemysłowych wyzwań naszych czasów, którym jest stworzenie lotnictwa o zerowej emisji. Postęp jaki w ciągu zaledwie kilku lat udało się nam osiągnąć w tej dziedzinie, wraz z naszymi partnerami przemysłowymi i rządowymi, aż zapiera dech w piersiach - kulminacją tego był ubiegłoroczny przelot nad kanałem La Manche naszego w pełni elektrycznego samolotu E-Fan - powiedział podczas ceremonii podpisania umowy CEO Airbusa - Tom Enders. - Wierzymy, że do 2030 roku samolot pasażerski zabierający do 100 osób może być napędzany układem hybrydowym i jesteśmy zdeterminowani, by zbadać tę możliwość wraz z partnerem światowej klasy, takim jak Siemens.

Siemens chce ustanowić napędowe systemy hybrydowe i elektryczne dla samolotów swoim przyszłościowym biznesem. Zdaniem prezesa Joego Kaesera umowa z Airbusem otworzy nowy rozdział w dziedzinie e-mobilności. Pierwszy samolot o napędzie hybrydowym firmy Siemens i Airbus zademonstrowały w roku 2011. Powstał on przy współpracy austriackiego przedsiębiorstwa Diamond Aircraft. Od tego czasu Siemens zbudował silnik, który zapewnia pięciokrotnie większą moc bez zwiększenia wagi. Z kolei od 2014 roku Airbus gromadzi doświadczenie operacyjne dzięki udostępnieniu dwumiejscowego samolotu elektrycznego e-Fan, który jest wykorzystywany do szkolenia pilotów.

Siemens i Airbus zawarli umowę o współpracy w wybranych obszarach rozwojowych. Równolegle będą nadal współpracować z innymi partnerami w zakresie rozwoju małych samolotów oferujących mniej niż 20 miejsc siedzących.

źródło: Drives & Controls

 

Pozostałe

Szkolenie pracowników firmy Kopel
Szkolenie pracowników firmy Kopel
piątek, 22 września 2017 07:51
Ford wstrzymuje produkcję w pięciu zakładach
Ford wstrzymuje produkcję w pięciu zakładach
czwartek, 21 września 2017 12:43
Darco wybrało dostawcę centrum obróbczego
Darco wybrało dostawcę centrum obróbczego
czwartek, 21 września 2017 07:53
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Kamera termowizyjna do diagnostyki urządzeń elektronicznych

2017-09-22   | Farnell element 14
Kamera termowizyjna do diagnostyki urządzeń elektronicznych

W ofercie firmy Farnell element14 pojawiła się kamera termowizyjna firmy FLIR Systems ETS320 przeznaczona od obrazowania rozkładu temperatury w małych urządzeniach elektronicznych, na płytkach drukowanych oraz w laboratoriach i na stanowiskach kontroli jakości w produkcji. Pozwala na to tryb pracy bez konieczności trzymania w ręku z wykorzystaniem podstawy przypominającej kształtem mikroskop.
czytaj więcej

Czujniki triangulacyjne o zwiększonym zasięgu

2017-09-22   | Turck Sp. z o.o.
Czujniki triangulacyjne o zwiększonym zasięgu

Turck oferuje laserowe czujniki z serii Q4X do pomiaru odległości, które wykorzystują metodę triangulacyjną, dzięki czemu są całkowicie niewrażliwe na zmianę koloru obiektu. Wyposażone w obudowę ze stali nierdzewnej o stopniu ochrony IP67/69K, wyświetlacz oraz liczne dodatkowe funkcje (licznik, funkcje czasowe, itp.) umożliwiają one dostosowanie ustawień do określonej aplikacji.
czytaj więcej