wersja mobilna
Online: 490 Piątek, 2017.02.24

Gospodarka

Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów

czwartek, 14 kwietnia 2016 12:53

Firmy Siemens i Airbus podpisały długoterminową umowę o współpracy, której celem jest wykazanie do 2020 roku wykonalności technicznej hybrydowych systemów napędu elektrycznego dla samolotów. W ramach porozumienia w Europie powstanie wspólna grupa badawczo-rozwojowa licząca około 200 osób. Firmy opracują prototypy układów napędowych różnych klas o mocy od 100 kW do aż 10 MW lub więcej. Mają być to zespoły napędowe przeznaczone dla helikopterów i samolotów pasażerskich o krótkim i średnim zasięgu.

Hybrydowe systemy napędowe umożliwią ograniczenie zużycia paliwa lotniczego oraz zmniejszenie poziom hałasu. Mogą one również pomóc osiągnąć w Unii Europejskiej cel zmniejszenia emisji CO2 o 75% do roku 2050, w porównaniu do wartości notowanych w roku 2000. Cel ten nie zostanie osiągnięty za pomocą konwencjonalnych technologii.

- Elektryczne i hybrydowe silniki lotnicze to jedno z największych przemysłowych wyzwań naszych czasów, którym jest stworzenie lotnictwa o zerowej emisji. Postęp jaki w ciągu zaledwie kilku lat udało się nam osiągnąć w tej dziedzinie, wraz z naszymi partnerami przemysłowymi i rządowymi, aż zapiera dech w piersiach - kulminacją tego był ubiegłoroczny przelot nad kanałem La Manche naszego w pełni elektrycznego samolotu E-Fan - powiedział podczas ceremonii podpisania umowy CEO Airbusa - Tom Enders. - Wierzymy, że do 2030 roku samolot pasażerski zabierający do 100 osób może być napędzany układem hybrydowym i jesteśmy zdeterminowani, by zbadać tę możliwość wraz z partnerem światowej klasy, takim jak Siemens.

Siemens chce ustanowić napędowe systemy hybrydowe i elektryczne dla samolotów swoim przyszłościowym biznesem. Zdaniem prezesa Joego Kaesera umowa z Airbusem otworzy nowy rozdział w dziedzinie e-mobilności. Pierwszy samolot o napędzie hybrydowym firmy Siemens i Airbus zademonstrowały w roku 2011. Powstał on przy współpracy austriackiego przedsiębiorstwa Diamond Aircraft. Od tego czasu Siemens zbudował silnik, który zapewnia pięciokrotnie większą moc bez zwiększenia wagi. Z kolei od 2014 roku Airbus gromadzi doświadczenie operacyjne dzięki udostępnieniu dwumiejscowego samolotu elektrycznego e-Fan, który jest wykorzystywany do szkolenia pilotów.

Siemens i Airbus zawarli umowę o współpracy w wybranych obszarach rozwojowych. Równolegle będą nadal współpracować z innymi partnerami w zakresie rozwoju małych samolotów oferujących mniej niż 20 miejsc siedzących.

źródło: Drives & Controls

 

Pozostałe

Targi branżowe - wiosna 2017
Targi branżowe - wiosna 2017
piątek, 24 lutego 2017 12:25
Promet inwestuje w SSE Starachowice
Promet inwestuje w SSE Starachowice
piątek, 24 lutego 2017 07:59
W Rosji powstanie pierwsza fabryka Daimlera
W Rosji powstanie pierwsza fabryka Daimlera
środa, 22 lutego 2017 12:23
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Seria pirometrów stacjonarnych o zakresach pomiarowych od -20...300°C do 1100...2500°C

2017-02-24   |
Seria pirometrów stacjonarnych o zakresach pomiarowych od -20...300°C do 1100...2500°C

Kobold oferuje nową rodzinę pirometrów stacjonarnych TIR do bezkontaktowego pomiaru temperatury w zakresach od -20...300°C do 1100...+2500°C w wielu dziedzinach przemysłu, m.in. tekstylnym, tworzyw sztucznych, spożywczym, ceramicznym oraz przy obróbce i zabezpieczeniu szkła i metali.
czytaj więcej

Małogabarytowa bramka dostępowa pracująca pod nadzorem systemu embedded Linux

2017-02-24   |
Małogabarytowa bramka dostępowa pracująca pod nadzorem systemu embedded Linux

IFB122 to przemysłowa bramka dostępowa wyposażona w mikroprocesor RISC i.MX6UL-2 firmy Freescale, bazujący na mikroarchitekturze ARM Cortex-A7, 4 GB pamięci masowej w postaci modułu Flash eMMC i 256 MB pamięci RAM DDR3. Na tle innych wersji z wcześniejszej oferty Axiomtek wyróżnia się ona małymi gabarytami (125 x 100 x 31 mm).
czytaj więcej