wersja mobilna
Online: 1038 Poniedziałek, 2017.07.24

Gospodarka

Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów

czwartek, 14 kwietnia 2016 12:53

Firmy Siemens i Airbus podpisały długoterminową umowę o współpracy, której celem jest wykazanie do 2020 roku wykonalności technicznej hybrydowych systemów napędu elektrycznego dla samolotów. W ramach porozumienia w Europie powstanie wspólna grupa badawczo-rozwojowa licząca około 200 osób. Firmy opracują prototypy układów napędowych różnych klas o mocy od 100 kW do aż 10 MW lub więcej. Mają być to zespoły napędowe przeznaczone dla helikopterów i samolotów pasażerskich o krótkim i średnim zasięgu.

Hybrydowe systemy napędowe umożliwią ograniczenie zużycia paliwa lotniczego oraz zmniejszenie poziom hałasu. Mogą one również pomóc osiągnąć w Unii Europejskiej cel zmniejszenia emisji CO2 o 75% do roku 2050, w porównaniu do wartości notowanych w roku 2000. Cel ten nie zostanie osiągnięty za pomocą konwencjonalnych technologii.

- Elektryczne i hybrydowe silniki lotnicze to jedno z największych przemysłowych wyzwań naszych czasów, którym jest stworzenie lotnictwa o zerowej emisji. Postęp jaki w ciągu zaledwie kilku lat udało się nam osiągnąć w tej dziedzinie, wraz z naszymi partnerami przemysłowymi i rządowymi, aż zapiera dech w piersiach - kulminacją tego był ubiegłoroczny przelot nad kanałem La Manche naszego w pełni elektrycznego samolotu E-Fan - powiedział podczas ceremonii podpisania umowy CEO Airbusa - Tom Enders. - Wierzymy, że do 2030 roku samolot pasażerski zabierający do 100 osób może być napędzany układem hybrydowym i jesteśmy zdeterminowani, by zbadać tę możliwość wraz z partnerem światowej klasy, takim jak Siemens.

Siemens chce ustanowić napędowe systemy hybrydowe i elektryczne dla samolotów swoim przyszłościowym biznesem. Zdaniem prezesa Joego Kaesera umowa z Airbusem otworzy nowy rozdział w dziedzinie e-mobilności. Pierwszy samolot o napędzie hybrydowym firmy Siemens i Airbus zademonstrowały w roku 2011. Powstał on przy współpracy austriackiego przedsiębiorstwa Diamond Aircraft. Od tego czasu Siemens zbudował silnik, który zapewnia pięciokrotnie większą moc bez zwiększenia wagi. Z kolei od 2014 roku Airbus gromadzi doświadczenie operacyjne dzięki udostępnieniu dwumiejscowego samolotu elektrycznego e-Fan, który jest wykorzystywany do szkolenia pilotów.

Siemens i Airbus zawarli umowę o współpracy w wybranych obszarach rozwojowych. Równolegle będą nadal współpracować z innymi partnerami w zakresie rozwoju małych samolotów oferujących mniej niż 20 miejsc siedzących.

źródło: Drives & Controls

 

Pozostałe

Sztuczna inteligencja - AI - będzie wszędzie
Sztuczna inteligencja - AI - będzie wszędzie
poniedziałek, 24 lipca 2017 12:54
APA Group otworzyła Czarny Dom
APA Group otworzyła Czarny Dom
poniedziałek, 24 lipca 2017 07:54
Nowe technologie w produktach ATP
Nowe technologie w produktach ATP
piątek, 21 lipca 2017 10:06
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Wyłączniki wielokanałowy dla obwodów 24 VDC

2017-07-24   | Phoenix Contact Sp. z o.o
Wyłączniki wielokanałowy dla obwodów 24 V<sub>DC</sub>

Phoenix Contact oferuje wielokanałowe, elektroniczne wyłączniki zabezpieczające CBM, które przeznaczone są do zastosowań w maszynach, urządzeniach technologicznych oraz w aplikacjach elektroinstalacyjnych. Są one stosowane do odłączania obwodów powodujących zwarcie, tak aby całość systemu mogła nadal bezpiecznie pracować.
czytaj więcej

Zaawansowany czujnik zbliżeniowy do systemów monitorowania dostępu

2017-07-24   |
Zaawansowany czujnik zbliżeniowy do systemów monitorowania dostępu

Sentinel to nowy, zaawansowany czujnik zbliżeniowy do systemów monitorowania dostępu, spełniający najwyższe standardy niezawodności i bezpieczeństwa (UL 634 Level 2). Może być stosowany m.in. w bankach, serwerowniach czy też budynkach rządowych. Dzięki zastosowaniu wewnętrznych czujników Halla, specjalnego algorytmu pracy i aluminiowej obudowy wytrzymałej na narażenia mechaniczne, jest odporny na fizyczne, elektryczne i magnetyczne próby manipulacji.
czytaj więcej