wersja mobilna
Online: 463 Czwartek, 2017.10.19

Gospodarka

Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów

czwartek, 14 kwietnia 2016 12:53

Firmy Siemens i Airbus podpisały długoterminową umowę o współpracy, której celem jest wykazanie do 2020 roku wykonalności technicznej hybrydowych systemów napędu elektrycznego dla samolotów. W ramach porozumienia w Europie powstanie wspólna grupa badawczo-rozwojowa licząca około 200 osób. Firmy opracują prototypy układów napędowych różnych klas o mocy od 100 kW do aż 10 MW lub więcej. Mają być to zespoły napędowe przeznaczone dla helikopterów i samolotów pasażerskich o krótkim i średnim zasięgu.

Hybrydowe systemy napędowe umożliwią ograniczenie zużycia paliwa lotniczego oraz zmniejszenie poziom hałasu. Mogą one również pomóc osiągnąć w Unii Europejskiej cel zmniejszenia emisji CO2 o 75% do roku 2050, w porównaniu do wartości notowanych w roku 2000. Cel ten nie zostanie osiągnięty za pomocą konwencjonalnych technologii.

- Elektryczne i hybrydowe silniki lotnicze to jedno z największych przemysłowych wyzwań naszych czasów, którym jest stworzenie lotnictwa o zerowej emisji. Postęp jaki w ciągu zaledwie kilku lat udało się nam osiągnąć w tej dziedzinie, wraz z naszymi partnerami przemysłowymi i rządowymi, aż zapiera dech w piersiach - kulminacją tego był ubiegłoroczny przelot nad kanałem La Manche naszego w pełni elektrycznego samolotu E-Fan - powiedział podczas ceremonii podpisania umowy CEO Airbusa - Tom Enders. - Wierzymy, że do 2030 roku samolot pasażerski zabierający do 100 osób może być napędzany układem hybrydowym i jesteśmy zdeterminowani, by zbadać tę możliwość wraz z partnerem światowej klasy, takim jak Siemens.

Siemens chce ustanowić napędowe systemy hybrydowe i elektryczne dla samolotów swoim przyszłościowym biznesem. Zdaniem prezesa Joego Kaesera umowa z Airbusem otworzy nowy rozdział w dziedzinie e-mobilności. Pierwszy samolot o napędzie hybrydowym firmy Siemens i Airbus zademonstrowały w roku 2011. Powstał on przy współpracy austriackiego przedsiębiorstwa Diamond Aircraft. Od tego czasu Siemens zbudował silnik, który zapewnia pięciokrotnie większą moc bez zwiększenia wagi. Z kolei od 2014 roku Airbus gromadzi doświadczenie operacyjne dzięki udostępnieniu dwumiejscowego samolotu elektrycznego e-Fan, który jest wykorzystywany do szkolenia pilotów.

Siemens i Airbus zawarli umowę o współpracy w wybranych obszarach rozwojowych. Równolegle będą nadal współpracować z innymi partnerami w zakresie rozwoju małych samolotów oferujących mniej niż 20 miejsc siedzących.

źródło: Drives & Controls

 

Pozostałe

Blockchain w przemyśle
Blockchain w przemyśle
środa, 18 października 2017 12:20
Nowy magazyn firmy Amica
Nowy magazyn firmy Amica
środa, 18 października 2017 07:56
Bridgestone rozbuduje fabryki w Poznaniu i Stargardzie
Bridgestone rozbuduje fabryki w Poznaniu i Stargardzie
wtorek, 17 października 2017 12:14
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Pierwsze kamery z czujnikiem obrazu Sony Pregius CMOS o czasie naświetlania 1 µs

2017-10-18   | BAUMER Sp. z o.o.
Pierwsze kamery z czujnikiem obrazu Sony Pregius CMOS o czasie naświetlania 1 µs

Baumer poszerza ofertę cyfrowych kamer przemysłowych serii CX o nowe wersje z czujnikami obrazu CMOS Sony Pregius 2. generacji, jako pierwsze oferujące czas naświetlania już od 1 µs. Mogą one znaleźć zastosowanie w aplikacjach o dużej intensywności światła (np. spawanie laserem) oraz tam, gdzie ze względu na dużą szybkość przemieszczania obiektów ruch mógłby być rozmazany (np. maszyny do automatycznego rozmieszczania podzespołów).
czytaj więcej

Bezwentylatorowy komputer panelowy 12,1" dla kolejnictwa

2017-10-18   |
Bezwentylatorowy komputer panelowy 12,1

Firma MEN Micro dodała do oferty komputerów panelowych nowy model DC17 zaprojektowany do zastosowań w kolejnictwie. Jest on zgodny z wymogami normy EN 50155. Charakteryzuje się stopniem ochrony IP65 od frontu, szerokim zakresem dopuszczalnych temperatur pracy od -40 do +70°C (do +85°C przez maks. 10 minut), dużą odpornością na udary i wibracje oraz solidną konstrukcją mechaniczną z przemysłowymi złączami M12.
czytaj więcej