wersja mobilna
Online: 429 Sobota, 2017.06.24

Gospodarka

Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów

czwartek, 14 kwietnia 2016 12:53

Firmy Siemens i Airbus podpisały długoterminową umowę o współpracy, której celem jest wykazanie do 2020 roku wykonalności technicznej hybrydowych systemów napędu elektrycznego dla samolotów. W ramach porozumienia w Europie powstanie wspólna grupa badawczo-rozwojowa licząca około 200 osób. Firmy opracują prototypy układów napędowych różnych klas o mocy od 100 kW do aż 10 MW lub więcej. Mają być to zespoły napędowe przeznaczone dla helikopterów i samolotów pasażerskich o krótkim i średnim zasięgu.

Hybrydowe systemy napędowe umożliwią ograniczenie zużycia paliwa lotniczego oraz zmniejszenie poziom hałasu. Mogą one również pomóc osiągnąć w Unii Europejskiej cel zmniejszenia emisji CO2 o 75% do roku 2050, w porównaniu do wartości notowanych w roku 2000. Cel ten nie zostanie osiągnięty za pomocą konwencjonalnych technologii.

- Elektryczne i hybrydowe silniki lotnicze to jedno z największych przemysłowych wyzwań naszych czasów, którym jest stworzenie lotnictwa o zerowej emisji. Postęp jaki w ciągu zaledwie kilku lat udało się nam osiągnąć w tej dziedzinie, wraz z naszymi partnerami przemysłowymi i rządowymi, aż zapiera dech w piersiach - kulminacją tego był ubiegłoroczny przelot nad kanałem La Manche naszego w pełni elektrycznego samolotu E-Fan - powiedział podczas ceremonii podpisania umowy CEO Airbusa - Tom Enders. - Wierzymy, że do 2030 roku samolot pasażerski zabierający do 100 osób może być napędzany układem hybrydowym i jesteśmy zdeterminowani, by zbadać tę możliwość wraz z partnerem światowej klasy, takim jak Siemens.

Siemens chce ustanowić napędowe systemy hybrydowe i elektryczne dla samolotów swoim przyszłościowym biznesem. Zdaniem prezesa Joego Kaesera umowa z Airbusem otworzy nowy rozdział w dziedzinie e-mobilności. Pierwszy samolot o napędzie hybrydowym firmy Siemens i Airbus zademonstrowały w roku 2011. Powstał on przy współpracy austriackiego przedsiębiorstwa Diamond Aircraft. Od tego czasu Siemens zbudował silnik, który zapewnia pięciokrotnie większą moc bez zwiększenia wagi. Z kolei od 2014 roku Airbus gromadzi doświadczenie operacyjne dzięki udostępnieniu dwumiejscowego samolotu elektrycznego e-Fan, który jest wykorzystywany do szkolenia pilotów.

Siemens i Airbus zawarli umowę o współpracy w wybranych obszarach rozwojowych. Równolegle będą nadal współpracować z innymi partnerami w zakresie rozwoju małych samolotów oferujących mniej niż 20 miejsc siedzących.

źródło: Drives & Controls

 

Pozostałe

Enea ma zamówienie od ABB
Enea ma zamówienie od ABB
piątek, 23 czerwca 2017 07:57
ROMI nowym dystrybutorem 3M w Polsce
ROMI nowym dystrybutorem 3M w Polsce
czwartek, 22 czerwca 2017 11:02
Tanieją domowe magazyny energii elektrycznej
Tanieją domowe magazyny energii elektrycznej
środa, 21 czerwca 2017 11:56
zobacz wszystkie

 

Szukaj w serwisie Semicon

zobacz wszystkie Nowe produkty

Monitor/przełącznik ciśnieniowy FS10i w wersji z dopuszczaniem do stref niebezpiecznych

2017-06-23   |
Monitor/przełącznik ciśnieniowy FS10i w wersji z dopuszczaniem do stref niebezpiecznych

Monitor/przełącznik ciśnieniowy FS10i firmy Fluid Components jest obecnie produkowany w wersji dopuszczonej do pracy w strefach zagrożonych wybuchem. Uzyskał zatwierdzenia wielu agencji międzynarodowych, pozwalające na zastosowania w systemach monitorowania i kontroli przepływu ciśnienia gazów i cieczy w przemyśle chemicznym, wydobywczym i energetycznym (m.in. ATEX, CE, CRN, FM/FMc, IECEx, SIL).
czytaj więcej

24-calowy monitor przemysłowy SRMH-24R o jasności 1500 cd/m²

2017-06-23   |
24-calowy monitor przemysłowy SRMH-24R o jasności 1500 cd/m²

Nowy przemysłowy monitor SRMH-24R firmy TRU-Vu Monitors wyróżnia się bardzo dużą jasnością równą 1500 cd/m², siedmiokrotnie większą od typowych modeli typu desktop.
czytaj więcej