wersja mobilna
Online: 348 Wtorek, 2017.01.24

Technika

Transport i sortowanie towarów z AS-i

wtorek, 13 grudnia 2016 14:15

Gdy spogląda się za kulisy popularnych sklepów internetowych i domów sprzedaży wysyłkowej, jedno przede wszystkim rzuca się w oczy: rozwiązania transportu i sortowania, które są monumentalnymi dziełami i często bardzo inteligentnymi rozwiązaniami które cechują efektywność i rentowność.

Kupują Państwo w Internecie? Z pewnością. A przynajmniej te rzeczy, których nie trzeba wcześniej wziąć do ręki. Płyty CD z muzyką. Dysk twardy do laptopa. Szkła kontaktowe. Kobiety idą krok dalej. Buty, bluzki, meble. Praktycznie wszystko. Nie ma prawie niczego, co nie może być zamówione w szerokiej gamie rozmiarów i kolorów, przymierzone i często odesłane. Wszystko bez większego wpływu na koszty.

Zastanawiamy się, jak to jest możliwe? Jeden sklep sprzedaje wirtualnie nieskończone ilości różnych produktów w czasie rzeczywistym z dostawą - często - następnego dnia.

ROZMIAR MA ZNACZENIE

Tak jest i w przypadku centralnego magazynu, który jest imponujący. Przenośniki i układnice poruszają się po magazynie wysokiego składowania, dostarczając różnorodne towary na nieskończenie długie transportery rolkowe. Pudełka o różnych wymiarach przemieszczają się po hali magazynowej. Stacje sortowania pozostawiają precyzyjnie każdy towar w ponumerowanych stacjach odbioru. Ostatnie sprawdzenie, towar ląduje w pudełku i w drogę. Następnego dnia dociera do adresata.

NAJWAŻNIEJSZA: FUNKCJONALNOŚĆ

Inżynierowie, którzy pracują z systemami przenośników rolkowych w magazynach, muszą się mierzyć z różnymi wyzwaniami. Używane przez nich rozwiązania gwarantują zaspokojenie potrzeb klientów w kwestiach szybkości obsługi, niezawodności, energooszczędności i kosztów.

Pepperl+Fuchs wprowadza rodzinę modułów AS-Interface o nazwie G20. W pełni zintegrowany moduł sterujący interfejsem elektrorolek (MDR) zaprojektowano specjalnie z uwzględnieniem ograniczeń w kwestii prędkości, kosztów i zużycia energii u najbardziej wymagających klientów i w najbardziej wymagających zastosowaniach.

Moduł G20 minimalizuje pracochłonność podłączania rozruszników silników i tworzy fundament zupełnie nowych metod pracy. Gwarantuje niezawodne działanie silnika dzięki swoim specjalnie zaprojektowanym funkcjom oraz umożliwia wstępny montaż elastycznych segmentów przenośników. Poprawia to szybkość budowania i wydajność działania systemów z rolkami MDR z perspektywy zarówno instalatorów, jak i docelowych klientów.

Najważniejsze zalety
  • Wersja modułu rolki napędzanej silnikiem na prąd stały umożliwiająca sterowanie prędkością, kierunkiem i rozruchem/wyłączaniem przenośników transportowych
  • Dostępna cyfrowa wersja do prostych układów rozruchu/wyłączania silników lub siłowników pneumatycznych
  • Prosty montaż w ramie przenośnika rolkowego bez konieczności używania dodatkowych narzędzi
  • Jednoczęściowa obudowa z płaskim złączem umożliwia bezpośrednie podłączenie do siłownika/czujnika
  • Moduły można łatwo podzielić na osobno zarządzane segmenty - wstępnie zmontowane, gotowe do transportu i przetestowane
MONTAŻ W RAMIE SYSTEMU PRZENOŚNIKA

Dzięki głębokości montażowej wynoszącej zaledwie 27 mm moduł G20 można przymocować bezpośrednio do ramy przenośnika rolkowego i w ten sposób całkowicie ukryć okablowanie. Montaż wewnątrz ramy jest bardzo łatwy i nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi.

Moduł jest umieszczony w jednoczęściowej trwałej plastikowej obudowie odpornej na uderzenia i wstrząsy, która kładzie kres skomplikowanym i czasochłonnym procedurom montażu. Czujniki i rolki MDR są podłączane za pomocą zintegrowanych wiązek przewodów silników i czujników, co znacznie przyspiesza montaż, a jednocześnie redukuje koszty i zmniejsza ogólną złożoność.

WYŻSZA JAKOŚĆ MONTAŻU SEGMENTÓW PRZENOŚNIKÓW

Po przymocowaniu modułu do ramy przenośnika trzeba tylko odpowiednio włożyć płaskie przewody sieci AS-Interface i złącza AUX. Ta znacznie szybsza i łatwiejsza metoda podłączania uwalania producentów systemów przenośników od konieczności wykonywania skomplikowanych i czasochłonnych czynności montażowych w zakładzie klienta, co ma miejsce w przypadku większości tradycyjnych rozruszników silników.

Dzięki wykorzystaniu sieci AS-Interface, a w szczególności modułu G20, można łatwo podzielić całe systemy przenośników, łącznie ze wszystkimi podzespołami sterującymi, na osobno zarządzane segmenty - wstępnie zmontowane, gotowe do transportu, przetestowane i niezależne od pozostałych części składowych.

WIELE OPCJI STEROWANIA I WYSOKIE STANDARDY BEZPIECZEŃSTWA

Moduł G20 jest supernowoczesny pod względem funkcjonalności i bezpieczeństwa. Nowy moduł ma 2 wejścia czujników, 2 wyjścia do sterowania silnikami i 2 złącza mocy silnika, co łącznie pozwala na bardzo precyzyjne sterowanie elektrorolkami we wszystkich zastosowaniach. Moduł G20 dostarcza prąd rozruchowy o natężeniu do 5 A na każdy silnik.

Elastyczność zastosowań zapewniają rozliczne konfigurowalne ustawienia prędkości, profile przyspieszania oraz możliwość łatwej zmiany kierunku obrotu. Moduł G20 oferuje też wysokie standardy bezpieczeństwa - jest wyposażony w bezpiecznik topikowy dla każdego silnika prądu stałego, więc nie są potrzebne żadne dodatkowe bezpieczniki.

Uzupełnieniem modułu G20 MDR jest kolejny członek rodziny G20, który stanowi doskonałe rozwiązanie do wyłącznie cyfrowego sterowania układami sterowania zaworami, zwrotnicami kolejowymi, układami zatrzymywania i napędami nieregulowanymi. Te moduły rewolucjonizują koncepcję sterowania rolkami MDR i dostarczają producentom przenośników narzędzi pozwalających spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Pepperl+Fuchs Sp. z o.o.
www.pepperl-fuchs.pl

 

zobacz wszystkie Nowe produkty

Czytniki RFID 13,56 MHz o zasięgu transmisji do 0,2 m

2017-01-23   | SIEMENS Sp. z o.o.
Czytniki RFID 13,56 MHz o zasięgu transmisji do 0,2 m

Siemens dodał do systemu Simatic RF300 RFID trzy nowe typy czytników: RF310R, RF340R i RF350R. Zapewniają one zasięg transmisji do 0,2 metra i obsługę dodatkowego protokołu stosowanego w transponderach MOBY E (MIFARE classic, ISO 14443 A). Umożliwiają też automatyczne rozpoznawanie typu transpondera (RF300, ISO 15693, MIFARE classic), co ułatwia migrację z wcześniejszych systemów.
czytaj więcej

Przełączniki indukcyjne M08 w nowych wariantach o zwiększonym zasięgu pomiaru

2017-01-23   | Turck Sp. z o.o.
Przełączniki indukcyjne M08 w nowych wariantach o zwiększonym zasięgu pomiaru

Na ostatnich targach SPS IPC Drives firma Turck zaprezentowała nowe wersje przełączników indukcyjnych M08 zamykanych w obudowach M8. Zastosowane w nich rdzenie ferrytowe produkowane w oparciu o zmodyfikowaną technologię pozwoliły zwiększyć zasięg pomiaru o nawet 50%. Wersje do montażu typu flush mogą być teraz oferowane na zakres standardowy wynoszący do 2 mm i rozszerzony - do 3 mm.
czytaj więcej

Nowy numer APA