wersja mobilna
Online: 629 Czwartek, 2017.09.21

Technika

Projekt Miasta SEW - współpraca firmy SEW-Eurodrive z uczelniami technicznymi

czwartek, 08 września 2016 10:58

Założeniem projektu MIASTA SEW jest realizacja programu rozwoju stanowisk laboratoryjnych wyposażonych w technikę napędową SEW, we wszystkich miastach, w których zlokalizowane są biura techniczne firmy SEW-Eurodrive.

Nasza wieloletnia i owocna współpraca z Politechniką Łódzką oraz Politechniką Śląską przyczyniła się do stworzenia nowoczesnych stanowisk oraz kompleksowego laboratorium techniki napędowej, jak również uruchomienia specjalności "Aplikacje napędowe" pod patronatem firmy SEW-Eurodrive.

Efekty współpracy nauki z przemysłem, jak również bardzo pozytywne opinie samych studentów były bezpośrednim impulsem do rozszerzenia terytorialnej struktury kooperacji SEW z uczelniami technicznymi. Projekt MIASTA SEW obejmuje obecnie swoim zasięgiem: Łódź, Gliwice, Poznań, Gdańsk, Bydgoszcz, Radom i Rzeszów.

W ramach umowy o współpracy firma SEW-Eurodrive przekazała uczelniom specjalistyczne modele szkoleniowe wyposażone w technikę napędową SEW wraz z pełną dokumentacją techniczną. Modele szkoleniowe to odwzorowanie stosowanych obecnie w przemyśle systemów napędowych funkcjonujących w oparciu na produktach SEW: motoreduktora spiroidalnego z silnikiem asynchronicznym, falownika Movitrac B, zadajnika wejść oraz przełącznika trójkąt/gwiazda.

Taka współpraca umożliwia uczelniom stworzenie stanowiska dydaktycznego, które jest niezbędne dla przyszłych inżynierów do zdobycia praktycznej wiedzy z zakresu budowy i zastosowania współczesnej techniki napędowej. Uczelnia zapewnia studentom wiedzę teoretyczną, a dzięki współpracy z przemysłem obszar ten rozszerzony został o możliwość zdobycia wiedzy praktycznej o takie umiejętności jak: parametryzacja falowników, pisanie prostych programów IPOS czy sterowanie falownikiem przez wejścia cyfrowe.

Projekt MIASTA SEW obejmuje współpracę z 7 uczelniami technicznymi

  • Politechnika Łódzka - Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki
  • Politechnika Śląska - Wydział Mechaniczny Technologiczny
  • Politechnika Poznańska - Wydział Maszyn Roboczych i Transportu
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy - Wydział Inżynierii Mechanicznej
  • Politechnika Gdańska - Wydział Elektrotechniki i Automatyki
  • Politechnika Rzeszowska - Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu - Wydział Transportu i Elektrotechniki

Wzajemna współpraca to inwestycja w przyszłość - opłacalna dla wszystkich stron: uczelni, studentów i firmy SEW. Uczelnia staje się bardziej konkurencyjna poprzez oferowanie szerszego zakresu zdobytej wiedzy, studenci - są atrakcyjni na rynku pracy i gotowi do rozwiązywania problemów współczesnej techniki napędowej, a firma SEW kreuje inżynierów - ekspertów w zakresie techniki napędowej SEW oraz często zyskuje wykwalifikowanych pracowników.

SEW-Eurodrive Polska Sp. z o.o.
www.sew-eurodrive.pl

 

zobacz wszystkie Nowe produkty

Najmniejszy na rynku 3-osiowy akcelerometr ICP o paśmie 10 kHz

2017-09-20   |
Najmniejszy na rynku 3-osiowy akcelerometr ICP o paśmie 10 kHz

IMI Sensors wprowadziła do oferty najmniejszy obecnie na rynku 3-osiowy akcelerometr ICP wyróżniający się szerokim zakresem częstotliwości pracy, wynoszącym od 0,5 Hz do 10 kHz (-3 dB) dla wszystkich osi. Model 639A91 jest produkowany w hermetycznej (IP68/69K) obudowie ze stali nierdzewnej 316L z 4-pinowym złączem przemysłowym M12, której powierzchnia montażowa wynosi zaledwie 24,1 x 24,1 mm.
czytaj więcej

Czujniki fotoelektryczne do precyzyjnego pomiaru odległości na krótkich i długich dystansach

2017-09-20   |
Czujniki fotoelektryczne do precyzyjnego pomiaru odległości na krótkich i długich dystansach

Jako bezdotykowe urządzenia pomiarowe, fotoelektryczne czujniki odległości nadają się do różnych zastosowań, a w zależności od zakresu pomiarowego wykorzystują różne zasady działania. Specjaliści z firmy Contrinex stosują metodę triangulacji laserowej do pomiarów prowadzonych na krótkie odległości oraz metodę pomiaru czasu przelotu światła (TOF - Time of Flight) do pomiarów dużych odległości.
czytaj więcej

Nowy numer APA