wersja mobilna
Online: 480 Piątek, 2017.11.24

Gospodarka

Wkrótce pojedziemy samochodem ze sztuczną inteligencją i autopilotem

czwartek, 05 grudnia 2013 07:48

Coraz silniejszy wpływ na branżę motoryzacyjną wywiera sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence), internetowe trendy multisensoryczne oraz robotyka. Za kilka lat samochody staną się komputerami z ogromną liczbą narzędzi AI. Poruszać się będą bez negatywnego wpływu na środowisko, inteligentnie komunikując się z pojazdami na drodze, analizując ich ruch i prędkość oraz wybierając trasę przejazdu.

Raport firmy Frost & Sullivan zatytułowany "Przyszłość mobilności" (The Future of Mobility) podsumowuje najważniejsze czynniki wpływające na sposób przemieszczania się w przyszłości. Zwraca uwagę na główne tendencje, prezentuje przyszłe rozwiązania, takie jak wspólne korzystanie z samochodu (ang. car sharing) czy aplikacje mobilne zapewniające pełną obsługę podróży.

Analiza Frost & Sullivan wykazuje, że za kilka lat każdy nowy samochód będzie połączony ze światem za pośrednictwem wbudowanej lub podłączonej platformy programowania, co uczyni samochody trzecimi z kolei najbardziej skomunikowanymi urządzeniami, po telefonach komórkowych i tabletach. Efektem tego będzie samochód zdolny do jazdy bez udziału kierowcy. Liderem tych zmian jest firma Google. U podstaw modelu biznesowego samochodów bez kierowcy leży założenie, że pojazdy nie są własnością użytkowników, lecz są współdzielone.

- Spodziewamy się, że wkrótce firma taka jak Google lub jakiś producent samochodów przeprowadzi testy 20-30 w pełni autonomicznych pojazdów bez kierowcy we współdzielonym modelu biznesowym w ramach niewielkiej grupy testowej, aby sprawdzić tę koncepcję i udowodnić, że owa technologia jest bliżej niż nam się wydaje - stwierdza Sarwant Singh, partner i dyrektor zespołu Automotive & Transportation we Frost & Sullivan.

- Aby przetrwać na konkurencyjnym rynku, producenci aut muszą oferować usługi o wartości dodanej, np. multimodalne planowanie podróży, współdzielenie samochodu czy inne, ułatwiające przemieszczanie. Samochód przyszłości mógłby przecież zarezerwować miejsce na parkingu jeszcze przed wyjazdem z domu, włączyć ulubioną stację radiową nawet w innym kraju, zaparkować zdalnie za jednym przyciskiem na wąskim miejscu czy poruszać się samodzielnie w korku, podczas gdy kierowca zajęty jest lekturą. Takie właśnie mogą być przyszłe pojazdy, które dzięki automatyzacji zawiozą nawet samodzielnie kierowcę do domu po rozrywkowym wieczorze - przekonuje Martyn Briggs, Programme Manager z londyńskiego biura Frost & Sullivan.

- W przyszłości możemy oczekiwać coraz większej liczby innowacji w dziedzinie mobilności miejskiej i większość z nich będzie opierać się na oprogramowaniu i technologii cyfrowej. Mobilność będzie głównym filarem linii produktowej każdego producenta samochodów. Miejsca na rynku będzie jednak coraz mniej, gdyż nasili się konkurencja w rozbudowanym o nowych partnerów ekosystemie mobilności - podsumowuje Sarwant Singh.

źródło: Frost & Sullivan

 

Pozostałe

Heinz-Glas inwestuje w Działdowie
Heinz-Glas inwestuje w Działdowie
piątek, 24 listopada 2017 10:45
Tauron z dofinansowaniem
Tauron z dofinansowaniem
piątek, 24 listopada 2017 07:48
UDT o cyberbezpieczeństwie
UDT o cyberbezpieczeństwie
czwartek, 23 listopada 2017 07:55
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Nowy robot mobilny MOBOT AGV eRunner

2017-11-24   | WObit E.K.J.Ober s.c.
Nowy robot mobilny MOBOT AGV eRunner

eRunner jest najmniejszym robotem w rodzinie MOBOT AGV produkcji WObit. Poza kompaktowymi wymiarami w nowej konstrukcji została zastosowana obudowa z kompozytów o opływowych kształtach, która pozwala na jego bezpieczną pracę nie tylko w aplikacjach przemysłowych. Umożliwia również swobodne przemieszczanie się w przestrzeniach biurowych czy laboratoriach.
czytaj więcej

Przemysłowe 120-watowe konwertery DC-DC quarter-brick w czterech wariantach obudów

2017-11-24   |
Przemysłowe 120-watowe konwertery DC-DC quarter-brick w czterech wariantach obudów

Do oferty firmy TDK Lambda wchodzi seria 120-watowych przemysłowych konwerterów DC-DC formatu quarter-brick, dostępnych w czterech wariantach obudów pozwalających na ich optymalny dobór do konkretnych zastosowań. Mogą one znaleźć zastosowanie m.in. w transporcie drogowym, szynowym i morskim. Pracują ze znamionowym napięciem wejściowym 12 lub 24 V.
czytaj więcej