wersja mobilna
Online: 322 Czwartek, 2017.11.23

Gospodarka

Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów

czwartek, 14 kwietnia 2016 12:53

Firmy Siemens i Airbus podpisały długoterminową umowę o współpracy, której celem jest wykazanie do 2020 roku wykonalności technicznej hybrydowych systemów napędu elektrycznego dla samolotów. W ramach porozumienia w Europie powstanie wspólna grupa badawczo-rozwojowa licząca około 200 osób. Firmy opracują prototypy układów napędowych różnych klas o mocy od 100 kW do aż 10 MW lub więcej. Mają być to zespoły napędowe przeznaczone dla helikopterów i samolotów pasażerskich o krótkim i średnim zasięgu.

Hybrydowe systemy napędowe umożliwią ograniczenie zużycia paliwa lotniczego oraz zmniejszenie poziom hałasu. Mogą one również pomóc osiągnąć w Unii Europejskiej cel zmniejszenia emisji CO2 o 75% do roku 2050, w porównaniu do wartości notowanych w roku 2000. Cel ten nie zostanie osiągnięty za pomocą konwencjonalnych technologii.

- Elektryczne i hybrydowe silniki lotnicze to jedno z największych przemysłowych wyzwań naszych czasów, którym jest stworzenie lotnictwa o zerowej emisji. Postęp jaki w ciągu zaledwie kilku lat udało się nam osiągnąć w tej dziedzinie, wraz z naszymi partnerami przemysłowymi i rządowymi, aż zapiera dech w piersiach - kulminacją tego był ubiegłoroczny przelot nad kanałem La Manche naszego w pełni elektrycznego samolotu E-Fan - powiedział podczas ceremonii podpisania umowy CEO Airbusa - Tom Enders. - Wierzymy, że do 2030 roku samolot pasażerski zabierający do 100 osób może być napędzany układem hybrydowym i jesteśmy zdeterminowani, by zbadać tę możliwość wraz z partnerem światowej klasy, takim jak Siemens.

Siemens chce ustanowić napędowe systemy hybrydowe i elektryczne dla samolotów swoim przyszłościowym biznesem. Zdaniem prezesa Joego Kaesera umowa z Airbusem otworzy nowy rozdział w dziedzinie e-mobilności. Pierwszy samolot o napędzie hybrydowym firmy Siemens i Airbus zademonstrowały w roku 2011. Powstał on przy współpracy austriackiego przedsiębiorstwa Diamond Aircraft. Od tego czasu Siemens zbudował silnik, który zapewnia pięciokrotnie większą moc bez zwiększenia wagi. Z kolei od 2014 roku Airbus gromadzi doświadczenie operacyjne dzięki udostępnieniu dwumiejscowego samolotu elektrycznego e-Fan, który jest wykorzystywany do szkolenia pilotów.

Siemens i Airbus zawarli umowę o współpracy w wybranych obszarach rozwojowych. Równolegle będą nadal współpracować z innymi partnerami w zakresie rozwoju małych samolotów oferujących mniej niż 20 miejsc siedzących.

źródło: Drives & Controls

 

Pozostałe

Inwestycje w W-MSSE - nowy zakład Hemptex Trade
Inwestycje w W-MSSE - nowy zakład Hemptex Trade
środa, 22 listopada 2017 10:47
Energa buduje GPZ Gdańsk Centrum
Energa buduje GPZ Gdańsk Centrum
środa, 22 listopada 2017 07:53
UDT certyfikuje personel ochrony katodowej
UDT certyfikuje personel ochrony katodowej
wtorek, 21 listopada 2017 07:55
zobacz wszystkie

zobacz wszystkie Nowe produkty

Złącza z montażem push-in i dużymi możliwościami doboru kolorów

2017-11-22   | Elhurt Sp. z o.o.
Złącza z montażem push-in i dużymi możliwościami doboru kolorów

Złącza AK4200 oraz AK4210 firmy PTR Messtechnik zapewniają krótki czas montażu oraz niewielką zajętość przestrzeni. Wykorzystano w nich montaż push-in (łączenie wtykowe przewodów bez użycia dodatkowych narzędzi), zaś szerokie spektrum dostępnych kolorów umożliwia dostosowanie złącza do indywidualnego kodowania danego projektu.
czytaj więcej

Komputer przemysłowy z płytą główną Mini-ITX i mikroprocesorem Intel Core 6. generacji

2017-11-22   |
Komputer przemysłowy z płytą główną Mini-ITX i mikroprocesorem Intel Core 6. generacji

MSC Technologies powiększa rodzinę komputerów przemysłowych BookSize o nowy model B1-H110 wyposażony w płytę główną formatu Mini-ITX z mikroprocesorem Intel Core 6 generacji (Skylake) i chipset Intel H110. Stanowi on ekonomiczną alternatywę dla wprowadzonego wcześniej do sprzedaży modelu BookSize B1-Q170 oferującego dodatkowo funkcje RAID i Intel Active Management Technology.
czytaj więcej