Zdecentralizowana technika napędowa - przemienniki częstotliwości EURA EM-30

| Technika

Zdecentralizowana technika napędowa jest rozwiązaniem technicznym w którym przemienniki częstotliwości są instalowane jak najbliżej silnika bądź zintegrowane z nim. To rozwiązanie umożliwia inżynierom na wprowadzenie oszczędności w kosztach i przestrzeni montażowej. Znaczne oszczędności w porównaniu z tradycyjnym rozwiązaniem osiąga się w okablowaniu, przestrzeni montażowej i energii.

Zdecentralizowana technika napędowa - przemienniki częstotliwości EURA EM-30

Brak konieczności prowadzenia okablowania ekranowanego (bądź jego znaczne skrócenie), mniejsze rozmiary szaf sterowniczych, sterowanie magistralowe - zdecentralizowane w połączeniu z takimi właściwościami przemiennika częstotliwości jak stopień ochrony IP66 / NEMA4 i zakres temperatury pracy nawet od -40°C do +50°C pozwala na bardzo szerokie zastosowanie w przemyśle.

Przemienniki częstotliwości EURA EM-30 przeznaczone są do montażu bezpośrednio na silniku elektrycznym, to rozwiązanie było już wykorzystywane głównie w transporcie mechanicznym. EURA EM-30 daje możliwość zastosowania tego sposobu montażu do bardzo wielu aplikacji stosowanych w przemyśle takich jak pompy, wentylatory, kompresory, agregaty chłodnicze i wielu innych.

Fot. 1. Przemienniki częstotliwości EURA EM-30

Fot. 2. Przemiennik EURA EM30 zainstalowany na pompie

Przemienniki częstotliwości EURA EM-30 montowane na silniku nie są dedykowane do konkretnych producentów silników, co umożliwia swobodny wybór dostawcy silnika elektrycznego, dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest możliwość połączenia i sterowania silnikami synchronicznymi z magnesami trwałymi PMM. Napędy te dostępne są w zakresie mocy od 0,4 kW do 7,5 kW.

Podstawowe parametry techniczne przemienników częstotliwości EURA EM-30:

  • Sterowanie wektorowe w otwartej pętli (SVC);
  • Moment początkowy do 150% przy 0,5 Hz;
  • Dopuszczalny prąd przeciążenia 1,5∙In przez 60 s;
  • Zakres kontroli prędkości 1:100;
  • Siedem rodzajów źródeł częstotliwości;
  • Wbudowany filtr EMC i/lub dławik DC;
  • Automatyczna regulacja napięcia (AVR);
  • Autokorekcja momentu (energooszczędność);
  • Wbudowany regulator PID;
  • Wbudowany interfejs komunikacyjny ModBus RS-485;
  • Wielojęzyczny panel sterujący LCD;
  • Sterowanie silnikami asynchronicznymi i synchronicznymi z magnesami trwałymi (PMM).

Zdecentralizowana technika napędowa zaproponowana przez firmę EURA to oszczędności wynikające z instalacji przemienników częstotliwości blisko silnika, co wpływa na obniżenie kosztów przez:

  1. Brak wymogu zastosowania szafy instalacyjnej dla przemienników częstotliwości - mniejsze szafy sterownicze (jeżeli są nadal wymagane)
  2. Straty ciepła z przemienników nie muszą być odprowadzane z szafy instalacyjnej - niższe koszty odprowadzenia ciepła
  3. Waga i szafy sterujące są znacząco zmniejszone
  4. Minimalizuje się długości droższych przewodów ekranowanych - dzięki zmniejszeniu odległości pomiędzy silnikiem a przemiennikiem częstotliwości
  5. Czas instalacji przemiennika jest krótszy - przemienniki EURA EM-30 są gotowe do instalacji zaraz po wyjęciu z opakowania

HF Inverter Polska
www.hfinverter.pl

Zobacz również