wersja mobilna
Online: 328 Środa, 2018.01.17

Technika

Wdrożenie systemu bezpieczeństwa w walcarkach w przemyśle gumowym

poniedziałek, 24 czerwca 2013 12:42

Układy napędowe Hägglunds, dostępne obecnie w ofercie firmy Bosch Rexroth, już od ponad 15 lat dostarczane są do walcarek w zakładach produkcyjnych przemysłu gumowego Grupy Hutchinson. Le Joint Français, spółka zależna Grupy Hutchinson z Saint-Brieuc we Francji, dokonała ostatnio modernizacji jednej ze swoich maszyn, wybierając do niej układ napędowy Hägglunds. Wdrożenie pozwoliło także ponownie zweryfikować działanie funkcji zatrzymania awaryjnego zaimplementowanej w dostarczonym układzie, czego efekty zdecydowanie przekroczyły oczekiwania ze strony Le Joint Français.

W celu dokonania generalnej modernizacji walcarki do produkcji gumy firma Le Joint Français postawiła na doświadczenie i wiedzę producenta, jakim jest Bosch Rexroth. Modernizacja polegała na wymianie napędu elektromechanicznego na bezpośredni, hydrauliczny układ napędowy Hägglunds. W celu zmodernizowania walcarki do produkcji gumy firma Bosch Rexroth zaproponowała kompleksowe rozwiązanie składające się z wysokomomentowych i wolnoobrotowych silników hydraulicznych Hägglunds, zaworów zatrzymania awaryjnego, akcesoriów montażowych i hydraulicznej jednostki napędowej. Dostawca zapewnił także wsparcie techniczne podczas montażu i rozruchu. W celu ograniczenia przestojów produkcyjnych prace modernizacyjne trwały jedynie tydzień.

Rozwiązanie napędowe Hägglunds zapewniło walcarce możliwość pełnej regulacji prędkości obrotowej napędu oraz wymaganą przepisami funkcję zatrzymania awaryjnego dla maksymalnego bezpieczeństwa personelu. W sytuacji awaryjnej walce muszą być w stanie jak najszybciej się zatrzymać. Wymogi bezpieczeństwa przedstawione przez Le Joint Français były bardziej restrykcyjne niż te zdefiniowane w obowiązującej normie europejskiej EN1417 i wymagały zatrzymania walców w zakresie kąta mniejszego niż 30°.

Działanie funkcji zatrzymania awaryjnego zostało sprawdzone podczas rozruchu urządzenia, który potwierdził zatrzymanie awaryjne w zakresie kąta około 3°. Wynik ten znacznie przekroczył docelowe wymagania Le Joint Français i dowiódł, jak wysokie standardy można osiągnąć w zakresie bezpieczeństwa. Według obecnie obowiązującej normy urządzenie musi zatrzymać się awaryjnie w zakresie kąta mniejszego niż 1 radian, czyli około 57°, co odpowiada w przybliżeniu 350 mm. Zainstalowany nowy układ napędowy Hägglunds zatrzymuje się w zakresie 3°, co stanowi tylko około 18 mm.

Bosch Rexroth
www.boschrexroth.pl

 

zobacz wszystkie Nowe produkty

Zaawansowane czujniki fotoelektryczne

2018-01-17   | BALLUFF Sp. z o.o.
Zaawansowane czujniki fotoelektryczne

BOS 21 ADCAP to nowy czujnik firmy Balluff, który stanowi połączenie kilku elementów w jednej obudowie: odbiciowego, odbiciowego z tłumieniem tła, refleksyjnego i bariery jednokierunkowej. Funkcja jest konfigurowana z wykorzystaniem sieci IO-Link. Czujnik został wyposażony w licznik oraz kontroler prędkości pozwalający na natychmiastowe wykrycie przepełnienia lub nieprawidłowej prędkości, która będzie prowadzić do nieoczekiwanego przestoju w aplikacji.
czytaj więcej

Laboratoryjny kontroler temperatury o stabilności lepszej niż 0,0009°C

2018-01-17   |
Laboratoryjny kontroler temperatury o stabilności lepszej niż 0,0009°C

Laboratoryjny kontroler temperatury TC15 LAB opracowany przez firmę Wavelength Electronics, współpracujący z grzałkami termoelektrycznymi i rezystancyjnymi, jest przeznaczony do zastosowań wszędzie tam, gdzie wymagana jest precyzyjna kontrola temperatury. Pobierając sygnał zwrotny z termistora, jest w stanie zapewnić stabilizację lepszą niż 0,0009°C.
czytaj więcej

Nowy numer APA