Bezpośrednie znakowanie produktów

| Gospodarka Artykuły

Firma HDF wprowadziła nową usługę określaną jako DPM (Direct Part Marking). Polega ona na bezpośrednim znakowaniu części i produktów. Nowa oferta obejmuje usługi konsultingowe związane z całością wdrożeń, tj.: audyt, określenie optymalnych metod znakowania i technologii odczytu oraz dobór urządzeń. HDF oferuje ponadto specjalistyczny sprzęt do DPM, taki jak np. czytniki RFID i kodów kreskowych. Podstawową zaletą DPM jest możliwość implementacji zastosowanych technologii nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach - np. w skrajnych temperaturach, ciśnieniu, zapyleniu, w których powszechnie stosowane etykiety nie mają zastosowania. Dzięki temu DPM umożliwia precyzyjny monitoring oznakowanych części czy produktów. Tego typu usługi stosowane są już na świecie np. podczas budowy samolotów. Przykładem może być znakowanie łopat turbin silników odrzutowych - te elementy samolotu podlegają działaniu wielu skrajnych czynników, a jednocześnie są kluczowe dla działania maszyny i bezpieczeństwa pasażerów. Oznacza to, że by mieć pewność co do sprawności elementu silnika, producent samolotów musi znać historię wytworzenia i serwisu tych podzespołów, z uwzględnieniem nawet drobnych szczegółów. Do głównych metod znakowania w DPM należą: wypalanie laserowe, wytrawianie, nadruk atramentowy i grawerowanie. Technologia DPM stosowana jest w tych segmentach przemysłu, w których niestandardowe warunki środowiskowe są normą: lotniczym, motoryzacyjnym, chemicznym, zbrojeniowym, elektronicznym.

Bezpośrednie znakowanie produktów