Modernizacja suwnicy terminala kontenerowego w DB Port Szczecin

| Gospodarka Artykuły

Mierząca ponad 100 metrów szerokości i 60 metrów wysokości suwnica szczecińskiego portu przeszła gruntowną modernizację mechaniczną i elektryczną - w przypadku tej drugiej wykonawcą była firma Apator Control. Do wdrożenia wykorzystane zostały napędy elektryczne Control Techniques oraz sterowniki firmy Siemens. Modernizacji poddane zostały systemy jazdy mostu i wózka oraz podnoszenia chwytaka, natomiast pozostałe układy elektryczne zostały włączone do systemu sterowania przez sterownik PLC.

Modernizacja suwnicy terminala kontenerowego w DB Port Szczecin

Osiem silników jazdy mostu, każdy po 22 kW, jest obecnie zasilanych przez przemienniki częstotliwości Unidrive M600. W maszynowni zlokalizowanej na górze suwnicy zabudowano nowe szafy z napędami wózka (są nimi urządzenia Mentor MP) oraz sterowaniem podnośników chwytaka hydraulicznego. Dwa silniki podnoszą zawieszony na czterech linach hydrauliczny chwytak kontenerowy. W systemie do synchronizacji pracy podnośników użyto enkoderów absolutnych.

Modernizacji poddano także firanę kablową - wymieniono kable siłowe, natomiast sygnałowe zastąpiono komunikacją pomiędzy rozproszonymi wejściami/wyjściami z użyciem sieci światłowodowej Profinet. Apator Control zabudował też trzy stanowiska z wizualizacją pracy systemu, dodano też możliwość radiowej kontroli suwnicy.