Polskie Pendolino pokonało już 30 mln km

| Gospodarka Aktualności

Pociągi Pendolino ED250, które od 2014 roku kursują na liniach obsługiwanych przez PKP InterCity, pokonały już dystans 30 mln kilometrów i do końca kwietnia br. przewiozły 17,5 mln pasażerów. Aktualnie składy dojeżdżają z Trójmiasta i Warszawy do aglomeracji południowych - Wrocławia, Katowic, Gliwic i Krakowa - oraz oferują dojazdy do Kołobrzegu, Bielska-Białej, Jeleniej Góry i Rzeszowa. Pojazdy ED250 osiągają prędkość do 250 km/h.

Polskie Pendolino pokonało już 30 mln km

Pendolino od początku są serwisowane w Warsztacie Utrzymania Technicznego (WUT) prowadzonym przez Alstom, który zlokalizowany jest na Olszynce Grochowskiej w Warszawie. To najnowocześniejszy zakład tego typu w Europie. Obiekt zajmuje powierzchnię 26 ha, a w jego skład wchodzi hala serwisowa o powierzchni 1 ha, która umożliwia jednoczesny serwis 5 pociągów. Warsztat posiada nowoczesną myjnię przejazdową, w której umycie składu zajmuje tylko 12 minut. Nad przeglądami i serwisem pracuje codziennie 116 specjalistów Alstoma, którzy dotychczas wykonali około 4400 przeglądów.

Obecnie w kolejnych składach Pendolino trwa montaż Wi-Fi. Pierwszy pojazd z darmowym, bezprzewodowym dostępem do Internetu wjechał na tory w grudniu 2018 roku. Teraz z usługi można korzystać w dziewięciu pociągach. Na listopad bieżącego roku zaplanowano zakończenie montażu Wi-Fi we wszystkich składach.

Polskie Pendolino cieszy się dużą popularnością. Najczęściej podróżowano między Trójmiastem a Wrocławiem i Warszawą a Krakowem. Składy dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - jest winda dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz przystosowana toaleta, a miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. Do dyspozycji podróżnych są trzy przedziały dostosowane do potrzeb opiekunów z małymi dziećmi oraz przewijak w toalecie. W pojeździe można skorzystać ze strefy gastronomicznej i strefy ciszy.

Na zakup jednostek ED250 PKP Intercity otrzymało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

źródło: ConTrust Communication

Zobacz również