W 2024 r. wzrost sprzedaży niskonapięciowych silników prądu przemiennego ponownie osłabnie

| Gospodarka Silniki i napędy

Jak wynika z raportu Interact Analysis, wzrost światowego rynku silników niskonapięciowych prądu przemiennego spowolnił z 16,4% w 2022 r. do 4,2% w 2023, a w roku 2024 zwolni jeszcze bardziej. Oczekuje się, że światowe przychody osiągną w tym roku prawie 16,6 mld dolarów, a średnie ceny sprzedaży silników wzrosną o 1,2%.

W 2024 r. wzrost sprzedaży niskonapięciowych silników prądu przemiennego ponownie osłabnie

Spowolnienie w 2023 r. nastąpiło po dwóch latach dwucyfrowego wzrostu, napędzanego rekordowymi podwyżkami cen. Interact spodziewa się, że w 2024 r. nastąpi lekkie skurczenie się rynku i nasilenie konkurencji cenowej. Przewiduje jednak, że wzrost zostanie wznowiony w 2025 r., a do roku 2028 rynek powróci do historycznie normalnego poziomu wzrostu.

W ubiegłym roku producenci dostarczyli około 65,3 mln silników LV AC, co oznacza wzrost o 2,9% w porównaniu z rokiem 2022. Region Azji i Pacyfiku (APAC) odzyskał pierwsze miejsce pod względem wzrostu, odnotowując realne zwiększenie przychodów o 6,4% i dostaw jednostkowych o około 4,5%.

Największym sprzedawcą niskonapięciowych silników prądu przemiennego pozostaje ABB. W 2023 roku producent dodał do swojego portfolio biznes motoryzacyjny Nema firmy Siemens, zwiększając jego wartość o około 75 mln dolarów. Tymczasem Siemens podzielił swój duży biznes zajmujący się silnikami i utworzył nową spółkę o nazwie Innomotics.

Interact wskazuje, że ​​japoński producent silników Nidec w 2023 r. rozszerzył swoją działalność - po słabym roku 2022 - i przewiduje, że chiński dostawca Wolong odnotuje wzrost swojego udziału w miarę, jak chiński rynek wyprzedzi inne regiony w roku 2024.

Po lepszych wynikach w regionach EMEA i APAC w 2022 r. wzrost przychodów w obu Amerykach spadł w 2023 r. ponownie do 4,3%, ponieważ niepewność gospodarcza doprowadziła wśród wielu kupujących do stosowania zasady "poczekaj i zobacz". Wzrost przychodów w regionie EMEA utrzymywał się na stałym poziomie 0,1% i był to jedyny region, w którym szacuje się, że w 2023 r. dostawy jednostkowe spadły, ponieważ kraje produkujące silniki, takie jak Francja, Niemcy, Włochy i Wielka Brytania, w dalszym ciągu borykają się z trudnościami.

- Obserwujemy rosnącą konsolidację bazy dostawców na rynku niskonapięciowych silników prądu przemiennego, szczególnie w USA. Na przykład, po wzroście swojego udziału w rynku o 1,7% w 2021 r. oczekuje się, że WEG będzie nadal zwiększać swoje udziały, po przejęciu pod koniec 2023 r. działu silników przemysłowych Regal Rexnord - mówi Blake Griffin, kierownik ds. badań Interact Analysis.

źródło: Drives & Controls