Technika napędowa SEW-EURODRIVE w gospodarce ściekowej

| Prezentacje firmowe Silniki i napędy

Problemy techniczne lub awarie systemu w tej branży nie są tolerowane – oczyszczalnie pracują bowiem nieprzerwanie i oczyszczają tony ścieków. Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie niezawodnej techniki napędowej oraz sprawdzonego dostawcy usług serwisowych.

Technika napędowa SEW-EURODRIVE w gospodarce ściekowej

Jakie powinno być rozwiązanie napędowe dla oczyszczalni?

  • Indywidualnie dostosowane do wymagań.
  • Minimalizujące ryzyko przestojów i redukujące koszty energii.

Możliwości zastosowania motoreduktorów w technice oczyszczania ścieków są wyjątkowo różnorodne. Dzięki znajdującej się w ofercie firmy SEW-EURODRIVE gamie przekładni płaskich, walcowo-stożkowych i walcowych z wałem równoległym możemy zaoferować odpowiedni napęd dla każdego etapu procesu i środowiska. Nasza oferta obejmuje wszystkie aspekty, które są kluczowe dla niezawodnej pracy każdej oczyszczalni ścieków: wysoką odporność na zużycie, ergonomiczny – oszczędzający miejsce montaż i dużą wiedzę fachową.

8 najczęstszych błędów popełnianych w obszarze technologii napędu w stacjach oczyszczania ścieków oraz uwagi o tym, jak ich unikać

Błądzić jest rzeczą ludzką. Jednak w technologii uzdatniania ścieków nawet jeden błąd może spowodować poważne problemy, a w najgorszym wypadku długą przerwę w pracy.

Błąd nr 1: tanie napędy są równie dobre

Jak jest faktycznie: każdy napęd jest wart swojej ceny, jeśli działają wszystkie elementy układu – począwszy od nakładów inwestycyjnych, zwymiarowania i okresu żywotności, aż po dostępność usług serwisowych. Dotyczy to w równym stopniu napędów zastępczych, jak i instalacji z nowymi napędami.

Wyobraźmy sobie taki scenariusz: dałeś się namówić na tańszą ofertę dotyczącą zakupu napędu i z niej skorzystałeś. Jednak napęd uległ awarii, której samodzielnie nie możesz usunąć. Kontaktujesz się z dostawcą, wypełniasz różne formularze i czekasz, całymi dniami, na odpowiedź i wizytę serwisanta. Żeby do Ciebie dotrzeć, musi on pokonać czasem kilkaset kilometrów, a czas biegnie. W najgorszym wypadku, pomimo kosztownej wizyty, napędu nie da się naprawić, ponieważ części zamienne są niedostępne – lub po prostu sytuacja wymaga montażu nowego napędu. Twoja instalacja nadal nie pracuje i generuje dodatkowe koszty, ponieważ wyłączenie instalacji uzdatniania ścieków nigdy nie jest prostą sprawą.

W SEW-EURODRIVE masz pewność, że Twój zakup się opłaci:

  • nasze napędy i podzespoły elektroniczne są wyjątkowo długowieczne. W niektórych stacjach uzdatniania ścieków działają już od ponad trzydziestu lat, w wielu wypadkach pracując niestrudzenie przez całą dobę;
  • nasza infolinia Hotline (naprawy, ekspresowy montaż, części zamienne) jest dostępna przez całą dobę;
  • dzięki rozbudowanej sieci serwisowej w całej Polsce zawsze jesteśmy blisko Ciebie;
  • zapewniamy szybką reakcję, wykonujemy naprawy napędów, dostarczamy nowe napędy i montujemy je tam, gdzie jest to potrzebne.

Błąd nr 2: napędy mogą naprawiać tylko ich producenci

Jak jest faktycznie: nie mamy pojęcia, jak dobrze i szybko działają serwisy innych producentów, ale jedno możemy obiecać – zespół serwisowy SEW-EURODRIVE zajmuje się nie tylko podzespołami własnej produkcji, lecz naprawia też napędy innych producentów. W ramach usługi specjalnej wszystkie nowo wykonane naprawy (również podzespołów innych producentów) są objęte gwarancją. Jeśli więc problemy stwarza motoreduktor innego producenta, wypróbuj nasze usługi serwisowe. Na pewno na tym skorzystasz!

 
Fot. 1. Oczyszczalnie wymagają niezawodnych napędów, bo awarie bywają tu niezwykle kosztowne

Błąd nr 3: napędy są bezobsługowe, jeśli stosuje się wysokiej jakości oleje i uszczelki

Jak jest faktycznie: środki smarujące bywają różne i nie są one jedyną rzeczą, o jakiej trzeba pamiętać, wykonując prace konserwacyjne. Nawet najlepsze środki smarujące i uszczelki nie będą wieczne. Właściwie konserwowane napędy SEW-EURODRIVE bezawaryjnie pracują przez długie lata.

Do ich produkcji używamy wysokiej jakości uszczelek pochodzących od znanych producentów. Czy wiesz, że za niewielką dopłatą możesz do wybranych produktów zamówić specjalne uszczelki olejowe premium, o dłuższej żywotności? Mogą nawet dwukrotnie przedłużyć żywotność napędu, zależnie od trybu pracy. Skontaktuj się z nami i uzyskaj poradę w zakresie konkretnych działań kontrolnych i konserwacyjnych.

Błąd nr 4: używam napędów o przestarzałej klasie sprawności, które zgodnie z nowymi przepisami trzeba jak najszybciej zmodernizować do klasy IE3

Jak jest faktycznie: nie ma powodów do zmartwień. Nowe przepisy dotyczą tylko nowo zakupionych napędów, co znaczy, że ze starszych napędów możesz korzystać tak długo, jak dugo są one sprawne.

Jednak warto pamiętać o jednej rzeczy: faktyczna lub potencjalna sprawność napędu zależy od całego szeregu czynników i konkretnych warunków pracy. Motoreduktor musi być prawidłowo dobrany i zwymiarowany do pracy w takich warunkach, a więc opłacalne może okazać się przejście już teraz na napęd działający nieprzerwanie. Zależnie od potencjalnych oszczędności energii, taka wczesna inwestycja ma szansę błyskawicznie się zwrócić. Bardzo chętnie doradzimy w kwestii sprawności energetycznej i pomożemy obliczyć okres zwrotu inwestycji.

Błąd nr 5: serwisować motoreduktory może każdy, kto się trochę zna na technice

Jak jest faktycznie: jeśli chodzi o naprawy podzespołów napędów, to nie podejmujemy się określenia kompetencji i wiedzy innych producentów lub ich techników – ale dla naszych doświadczonych techników to codzienność. Opierając się na ich wiedzy eksperckiej, możemy zaoferować usługi obejmujące remonty główne napędów z gwarancją.

Błąd nr 6: technologia napędu z kontrolą częstotliwości jest przereklamowana

Jak jest faktycznie: zależnie od wykorzystywanego systemu, zdecydowanie warto zastanowić się, czy wystarczające jest zastosowanie silnika bez regulacji prędkości lub silnika z jego regulacją. W większości wypadków sprawność działania urządzeń wzrasta, jeśli napęd potrafi się do niego dostosować.

Czy wiesz, że SEW-EURODRIVE produkuje i sprzedaje nie tylko motoreduktory, ale także kompatybilne przemienniki częstotliwości wraz ze sterownikami i z łatwym w obsłudze oprogramowaniem? Nasze kompleksowe usługi serwisu obejmują konsulting, planowanie projektu, sprzedaż i montaż nowego falownika (wraz z okablowaniem), a także dostosowanie oprogramowania do używanego sterownika. Po prostu zadzwoń do nas, a najbliżej położone centrum serwisowe szybko zajmie się Twoim pytaniem.

Błąd nr 7: dział serwisowy producenta wkracza do akcji jedynie w przypadku awarii

Jak jest faktycznie: nie mamy wpływu na to, jak działa nasza konkurencja, ale pierwszymi etapami wykonywanych przez SEW-EURODRIVE prac serwisowych jest planowanie konserwacyjne, zaś sam serwis pozostaje dostępny przez cały okres użytkowania w Twoim zakładzie produktów z zakresu technologii napędu.

Jeśli więc martwisz się, że wykorzystywane przez Ciebie napędy zaczynają wykazywać oznaki starzenia, możesz podjąć działania prewencyjne, chroniące przed awariami motoreduktorów i zatrzymaniem pracy całej instalacji. Z myślą o tym oferujemy działania konserwacji prewencyjnej, w ramach których prowadzimy monitoring stanu urządzeń. Szczerze polecamy skorzystanie z naszych usług choćby na próbę – począwszy od diagnostyki przekładni, przez badanie endoskopem, po analizę stanu oleju i inne działania.

Błąd nr 8: zawsze trzeba mieć w magazynie zapasowy napęd

Jak jest faktycznie: jeśli współpracujesz ze sprawnie działającym partnerem serwisowym, nie jest to konieczne. Dzięki naszym działaniom serwisowym nowe napędy i części zamienne otrzymasz bardzo szybko. Pozwoli Ci to zminimalizować własny zapas podzespołów, oszczędnie i bezpiecznie. O ile to jednak możliwe, potencjalną, całkowitą wymianę warto zgrać w czasie z pracami modernizacyjnymi – mając to na uwadze, oferujemy indywidualnie opracowany plan optymalizacji stanów magazynowych.

Przykłady zastosowania techniki napędowej firmy SEW-EURODRIVE

Przekładnie w wersji do mieszalników to optymalne rozwiązanie do zastosowań w mieszadłach, mieszalnikach, napowietrzaczach powierzchniowych. Nowy wariant przekładni może być wykorzystywany w recyklingu, ochronie środowiska i gospodarce ściekowej.

Specjalna wersja do mieszalników, dostępna w ramach trzech sprawdzonych serii przekładni standardowych SEW-EURODRIVE, spełnia wymagania niemalże wszystkich aplikacji. Przekładnie walcowe SEW-EURODRIVE serii R.. już od wielu lat oferowane są również w wykonaniu RM, przeznaczonym do mieszadeł i mieszalników.

Zapraszamy do kontaktu

  • Projekt nowej instalacji: Planujesz nową inwestycję? Skontaktuj się z nami – mamy ekspercką wiedzę i doświadczenie, a nasze napędy wprowadzą Twoją inwestycję na wyższy poziom dzięki zastosowaniu etykiet z QR kodem.
  • Naprawa: Masz awarię lub potrzebujesz naprawy? Jesteśmy Twoim lokalnym partnerem – skorzystaj z naszego serwisu naprawczego.
  • Modernizacja-Retrofit: Czy jesteś zainteresowany modernizacją swojej oczyszczalni ścieków? Nasza usługa modernizacji obejmuje osobiste doradztwo i inżynierię, najnowocześniejszą technologię napędową, programowanie i wizualizację, a także kompletną instalację i uruchomienie.

W portfolio dostępne są też serie przekładni płaskich FM../FAM.. oraz walcowo-stożkowych KM../KAM.. Rozszerzenie oferty wynika z rosnącego zapotrzebowania na tego typu aplikacje i ze specyficznych wymagań. Z jednej strony warianty te zapewniają optymalne wykorzystanie dostępnego miejsca, z drugiej zaś umożliwiają zastosowanie tulei drążonych – a w konsekwencji bezpośrednie zamocowanie wału mieszalnika lub mieszadła. Dzięki takiej konstrukcji w wielu przypadkach można zrezygnować z dodatkowego łożyskowania.

Dozwolone siły poprzeczne mieszczą się w zakresie między 20 tys. a 135 tys. N. Wszystkie przekładnie dostosowane są do koncepcji modułowej, co pozwala zestawić je z silnikami o mocy od 0,12 do 90 kW. Maksymalny dopuszczalny wyjściowy moment obrotowy przekładni wynosi od 820 do 20 tys. Nm.

Wersje do mieszalników mogą być wyposażone w następujące opcje:

  • podwójny pierścień uszczelniający wał po stronie wyjściowej, zapewniający dodatkowe zabezpieczenie przed wyciekami;
  • wzmocnione łożyskowanie również po stronie wyjściowej. Dzięki niej dopuszczalna jest wyższa siła poprzeczna przy szczególnie wysokiej wyjściowej prędkości obrotowej i niskich przełożeniach;
  • smarowniczkę do smarowania łożyska na wale wyjściowym;
  • wersję Dry Well z czujnikiem wycieku, co zapobiega zanieczyszczeniom produktu związanym z wyciekiem środka smarnego.

Zalety przekładni w wersji do mieszalników:

  • bezpieczna eksploatacja dzięki wysokiej dopuszczalnej sile poprzecznej;
  • brak konieczności stosowania dodatkowego łożyska na wale mieszalnika, co sprawia, że konstrukcja jest mniej złożona, a rozwiązanie są ekonomiczne;
  • wszechstronność, dzięki kompatybilności wymiarów wałów i kołnierzy z wymiarami dostępnych na rynku standardowych rozwiązań;
  • większa elastyczność mieszalnika, ze względu na dostępność wielu opcji oraz wersji przekładni
  • dostępność 24 godziny na dobę, co zapewnia serwis SEW-EURODRIVE.
 
Fot. 2. Przekładnie płaskie i walcowo-stożkowe

 

SEW-EURODRIVE Polska
ul. Techniczna 5, 92-518 Łódź
tel. +42 293 00 00
sew@sew-eurodrive.pl
www.sew-eurodrive.pl