wersja mobilna
Online: 782 Poniedziałek, 2016.12.05

Technika

System SmartWire-DT firmy Eaton w praktyce - maszyna do spawania detali

poniedziałek, 23 czerwca 2014 12:09

Technologia SmartWire-DT to nowoczesny systemem łączenia komponentów, który umożliwia optymalizację szaf sterowniczych na wszystkich etapach ich budowy - począwszy od projektu, poprzez montaż i uruchomienie, aż do utrzymania ruchu. Jest to jedyny na rynku system łączący bezpośrednio tak wiele podzespołów elektrycznych w obrębie szafy sterowniczej - elementów sterowania, łączenia, techniki napędowej oraz kontroli i sygnalizacji. Co więcej - system wciąż intensywnie się rozwija. Dzięki nowym składnikom, takim jak np. przemienniki częstotliwości PowerXL, SmartWire-DT stanowi kompleksowe rozwiązanie bardzo chętnie wykorzystywane w układach sterowania. Ciekawym przykładem zastosowania jest maszyna realizująca zautomatyzowany proces spawalniczy.

BUDOWA SYSTEMU

Prezentowana maszyna składa się z dwóch obracających się blatów. Na pierwszym z nich operator ustawia elementy do spawania i zdejmuje gotowe pospawane detale, drugi natomiast zintegrowany jest z robotem spawalniczym.

Maszyna kontrolowana jest przez panel operatorski serii XV102 o przekątnej 5,7" z wbudowanym sterownikiem PLC i interfejsem sieci SmartWire-DT. Dzięki zastosowaniu elementów funkcyjnych SW-DT, takich jak przyciski z wbudowaną diodą LED (M22-SWD-K11-LED-*), operator z pozycji pulpitu sterowniczego ma możliwość wyboru kierunku obrotu blatu do pozycji "Stół 1" lub "Stół 2" oraz wykonania operacji Start/Stop spawania.

Rys. 1. Schemat ideowy maszyny do spawania detali.

Rys. 2. Wydruk sieci SmartWire-DT z programu SWD-Assist.

System SmartWire-DT umożliwia także sterowanie przemiennikami częstotliwości DC1 przez moduły DX-NET-SWD3. Dzięki nim możliwe jest włączanie/wyłączanie napędu, zadawanie i odczyt prędkości obrotowej, zmiana trybu pracy napędu, dostęp do informacji diagnostycznych oraz wiele innych. Pozostałe moduły SmartWire-DT pozwalają zintegrować z systemem takie elementy jak czujniki indukcyjne czy łączniki krańcowe oraz sterować robotem spawalniczym. Rozwiązanie takie zapewnia znaczną redukcję okablowania oraz wymaganych modułów wejść/wyjść. Sprawia również, że prowadzenie przewodów staje się łatwiejsze i bardziej przejrzyste.

SPOSÓB DZIAŁANIA

W prezentowanym systemie istnieje możliwość wyboru trybu pracy z poziomu panelu operatorskiego. W trybie pracy ręcznej operator wybiera kierunek obrotu blatu z detalami oraz włącza spawanie za pomocą przycisków na pulpicie sterowniczym. W trybie pracy automatycznej sterownik sam decyduje o obrocie blatu na podstawie informacji zbieranych przez czujniki obecności detali na stole oraz rozpoczyna i kończy proces spawania.

Wbudowany interfejs Ethernet, który jest standardem we wszystkich panelach operatorskich Eaton, zapewnia zdalny dostępu do maszyny. Dzięki niemu producent ma możliwość wykonywania zdalnego serwisu. Pozwala to skrócić czas przestoju maszyny oraz ograniczyć koszty i czas związane z wyjazdami serwisowymi.

Fot. 1. Szafa sterownicza

Fot. 2. Stanowisko robocze

Dodatkowo dzięki wbudowanemu serwerowi web użytkownik jest w stanie monitorować maszynę z poziomu przeglądarki internetowej. Producent maszyny zdecydował się na zastosowanie systemu SmartWire-DT ze względu na wysoką odporność SW-DT na zakłócenia generowane przez spawarki, estetykę wykonania instalacji oraz wygodę i łatwość budowania układu sterowania.

Mariusz Amroży
Eaton Electric

www.moeller.pl

 

Firmy w artykule

zobacz wszystkie Nowe produkty

Zasilacze przemysłowe rodziny Quint z nowymi funkcjami zabezpieczającymi i konfiguracyjnymi

2016-12-05   | Phoenix Contact Sp. z o.o
Zasilacze przemysłowe rodziny Quint z nowymi funkcjami zabezpieczającymi i konfiguracyjnymi

Phoenix Contact dodaje do oferty rodzinę zasilaczy sieciowych Quint4 zaprojektowanych do zastosowań przemysłowych. Ta czwarta generacja zasilaczy oferuje zmodernizowane funkcje konfiguracyjne i diagnostyczne zwiększające niezawodność zasilania dostarczanego do systemów sterujących.
czytaj więcej

Nowy ultrakondensator o napięciu 51 V do autobusów o napędzie hybrydowym

2016-12-05   |
Nowy ultrakondensator o napięciu 51 V do autobusów o napędzie hybrydowym

Maxwell Technologies wprowadza do oferty nowy typ ultrakondensatora o napięciu 51 V przeznaczonego do wymagających zastosowań, m.in., w autobusach o napędzie hybrydowym. Został on zbudowany na bazie produkowanych przez Maxwella ogniw o napięciu 2,85 V i pojemności 3400 F, charakteryzujących się największą obecnie energią i gęstością mocy wśród wszystkich dostępnych na rynku tego typu elementów.
czytaj więcej

Nowy numer APA