wersja mobilna
Online: 386 Środa, 2017.03.29

Technika

Nowe mechatroniczne rozwiązanie SEW-Eurodrive

wtorek, 01 marca 2016 11:18

Przez połączenie mechaniki, elektroniki i elektrotechniki otrzymujemy zaawansowane systemy mechatroniczne, które gwarantują redukcję TCO (całkowitych kosztów posiadania). W artykule przedstawiono tego typu rozwiązania - silniki z serii DRC firmy SEW-Eurodrive. Zapewniają one możliwość osiągania parametrów niedostępnych wcześniej, przy skutecznym zmniejszaniu zużycia energii elektrycznej - nawet powyżej klasy sprawności IE4.

Silnik synchroniczny z wirnikiem z magnesami trwałymi oraz zintegrowaną elektroniką o klasie sprawności IE4 i oszczędnością energii aż do 50% - to w skrócie charakterystyka nowego produktu z serii DRC firmy SEW-Eurodrive. Silnik serii DRC uzupełnia portfolio mechatronicznego systemu napędowego jako wyjątkowo elastyczne rozwiązanie, które umożliwia montaż z różnego typu przekładniami. Może on być montowany bezpośrednio do przekładni walcowych, płaskich i walcowo-stożkowych za pomocą kołnierza oraz zębnika.

Silnik elektroniczny z serii DRC to optymalne i efektywne rozwiązanie do napędów przenośników taśmowych, łańcuchowych oraz innych. Możliwość wyposażenia w opcjonalny hamulec umożliwia zastosowanie go również w układach wznoszących i windach. Silnik DRC sterowany elektronicznie o klasie sprawności IE4 dostępny jest w czterech wielkościach (patrz ramka pod koniec artykułu).

NOWOŚCI W PORTFOLIO SILNIKÓW DRC

W ostatnim czasie firma SEW-Eurodrive uzupełniła swoje portfolio silników sterowanych elektronicznie o wielkości DRC..3 i DRC..4. Nowe silniki o mocach 3 i 4 kW umożliwiają efektywną realizację kompletnych, modułowych systemów transportu materiałów z wykorzystaniem napędów mechatronicznych z rodziny produktów MOVIGEAR/DRC. We wszystkich aplikacjach, począwszy od prostych operacji transportu materiałów, aż do złożonego pozycjonowania gwarantowane jest uzyskanie mocy przy pracy ciągłej do 4 kW.

Tak jak pozostałe silniki tej serii, dwa nowe zapewniają przeciążalność wynoszącą do 190% (dla DRC..4) lub 250% (dla DRC..3). Pozwala to na projektowanie rozwiązań napędowych nie tylko spełniających wymagania konkretnych zastosowań, lecz również wysoce energooszczędnych, nawet w przypadku aplikacji o wysokich dynamikach przemieszczeń.

Seria silników DRC umożliwia tworzenie napędów wykorzystujących zdecentralizowaną, zintegrowaną z silnikiem elektronikę w wielu dostępnych opcjach sterowania i wariantach połączeń. DRC sterowane elektronicznie mogą być łączone z przekładniami SEW serii 7, jak również przekładniami walcowo-stożkowymi o wielkościach K..19 i K..29. Typowe zastosowania silników serii DRC obejmują aplikacje poziomego i pionowego transportu materiałów w trybie ciągłym oraz zdecentralizowane aplikacje pozycjonowania.

CECHY URZĄDZEŃ Z SERII DRC
  • Połączenie silnika synchronicznego z wirnikiem z magnesami trwałymi wraz ze zintegrowaną elektroniką w obudowie całkowicie zamkniętej i bez wentylatora;
  • Duża elastyczność konfiguracji przekładni możliwa dzięki zastosowaniu modułowego systemu napędowego firmy SEW-Eurodrive - montaż bezpośrednio do przekładni za pomocą kołnierza;
  • Kompletnie nowy mechatroniczny system napędowy otrzymujemy po połączeniu z wysoko sprawną przekładnią walcową, płaską lub walcowo-stożkową;
  • Przeciążalność do 250% dla dużych obciążeń oraz dużych przyspieszeń zapobiega konieczności przewymiarowywania napędów;
  • Elastyczny aplikacyjnie ze względu na szeroki zakres regulacji 1:2000;
  • Zintegrowany system enkoderowy umożliwiający budowę systemów pozycjonujących;
  • Wysoki stopień ochrony IP65 i IP66;
  • Wersja opcjonalna z hamulcem mechanicznym;
  • Zintegrowana funkcja bezpieczeństwa STO do PL zgodnie z międzynarodową normą EN ISO 13849-1;
  • Możliwość zastosowania na całym świecie: napięcie zasilania od 380...500 V dla 50/60 Hz oraz zgodność ze światowymi wymaganiami w zakresie klas sprawności;
  • Mechatroniczny system napędowy od jednego i wiarygodnego dostawcy: wszystkie elementy są dopasowane, niezawodne i trwałe - jest to gwarancja wysokiej dostępności produktu;
  • Topologia instalacji: sterowanie SNI (Single Line Network Installation) - zasilanie i dane przekazywane są jednym kablem, co redukuje koszty okablowania w porównaniu do typowych rozwiązań, a także obniża nakłady pracy związane z instalacją do 60%; sterowanie binarne (DBC) lub sterowanie AS-Interface (DAC) (układy z niezależnym działaniem realizujące proste funkcje napędowe); SBus sterowanie z kontrolerem magistrali systemowej SEW (DSC) zapewnia uzyskanie najwyższych osiągów i krótkich czasów odpowiedzi dla najbardziej wymagających zadań napędowych;

Seria silników DRC dostępna jest w czterech wielkościach znamionowych

  1. 0,55 kW (moment znamionowy 2,6 Nm)
  2. 1,5 kW (moment znamionowy 7,2 Nm)
  3. 3 kW (moment znamionowy 14,3 Nm)
  4. 4 kW (moment znamionowy 19,1 Nm)

Omawiane silniki cechują się sprawnością na najwyższym poziomie, co pozwala na oszczędność energii nawet do 50%. Skutkiem tego jest redukcja całkowitych kosztów posiadania TCO. Jest to efekt zastosowania innowacyjnej techniki napędowej: serwosilnik synchroniczny z magnesami trwałymi zamiast silnika asynchronicznego, elektronika zintegrowana z silnikiem zapewnia optymalną funkcjonalność i minimalizację strat. Sprawność silnika jest wyższa od klasy sprawności IE4 (Super Premium Efficiency) według międzynarodowej normy IEC 60034.

ZASTOSOWANIA SILNIKÓW

Możliwe aplikacje silników to m.in.: układy wznoszące i windy, przenośniki taśmowe łańcuchowe i rolkowe, przenośniki paletowe i urządzenia do paletyzacji, urządzenia do nawijania, przenośniki rolkowe lub wznoszące, możliwość montażu w strefach z przodu maszyny, napędy do pozycjonowania i pracy zsynchronizowanej.

Zastosowanie mechatronicznego napędu możliwe jest w wielu standardowych aplikacjach, takich jak: logistyka, przemysł motoryzacyjny, przemysł materiałów budowlanych (windy, przenośniki taśmowe, przenośniki łańcuchowe, przenośniki rolkowe) oraz przemysł spożywczy i produkcji napojów (pakowanie i transport, transport palet, transport butelek), a także systemy transportowe na lotniskach (sortowanie bagażu, przenośniki, transport bagażu).

SEW-Eurodrive Polska Sp. z o.o
www.sew-eurodrive.pl

 

zobacz wszystkie Nowe produkty

Komputer embedded o wymiarach 86 x 81 x 33 mm

2017-03-28   |
Komputer embedded o wymiarach 86 x 81 x 33 mm

ADLEPC-1500 to ultraminiaturowy komputer embedded PC o wymiarach 86 x 81 x 33 mm, którego parametry pozwalają na zastosowania w pojazdach zdalnie sterowanych (UAV, UUV), robotyce, systemach zarządzania ruchem drogowym, przemysłowych systemach sterowania, kamerach oraz innych aplikacjach pracujących w wymagających warunkach środowiskowych.
czytaj więcej

Kurtyna pomiarowa z IO-Link

2017-03-28   | BALLUFF Sp. z o.o.
Kurtyna pomiarowa z IO-Link

Kurtyna pomiarowa z interfejsem IO-Link stosowana może być do identyfikacji różnych obiektów podczas produkcji, pakowania lub kontroli jakości. Pozwala na pomiar wielu wielkości, takich jak średnica, położenie obiektu, szerokość szczeliny, położenie szczeliny lub krawędzi. Ma również dodatkowe tryby pracy, w tym porównanie wartości nominalnych i rzeczywistych, które mogą być stosowane w tym samym czasie.
czytaj więcej

Nowy numer APA