Spowolnienie europejskiego rynku spawalnictwa

Najnowsze badania trendów rynkowych w spawalnictwie wskazują na spowolnienie rozwoju branży i sprzedaży klasycznych systemów do spawania w Europie. Statystyki przeprowadzone przez firmę badawczo-konsultingową Frost and Sullivan świadczą o znacznym ograniczeniu rozwoju automatyki związanej ze spawaniem za pomocą łuku elektrycznego. Tłumaczone jest to nasyceniem się rynku i stabilizacją. Tymczasem duży rozwój odnotowywany jest w zakresie nowoczesnych metod spawania – np. laserowych.

Przyczyną omawianego spowolnienia w Europie jest także brak wykwalifikowanych robotników oraz przenoszenie produkcji do Azji. Według przedstawicieli Frost and Sullivan sposobem na przeciwdziałanie niekorzystnemu zjawisku może być wprowadzenie do sprzedaży bardziej zautomatyzowanych urządzeń spawalniczych oraz rozszerzenie oferty o urządzenia bardzo wysokiej jakości.

Posłuchaj
00:00

Powiązane treści
Prognoza dla rynku urządzeń i akcesoriów spawalniczych
Frost&Sullivan o rynku akcesoriów spawalniczych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Nowe inwestycje
Roboty
Rynek robotyki łazików księżycowych przyspiesza: osiągnie wartość 5,8 mld dolarów do 2033 roku
Aktualności
Współpraca ABB i LandingAI
Roboty
Humanoidalny RealBOT pokazuje przyszłość współpracy człowieka z robotem
Aktualności
Nowa fabryka Siemensa
Przemysł 4.0
Festo wprowadza pierwsze urządzenie edge w ekosystemie AX – nowe możliwości dla aplikacji motion i IoT

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów