Standaryzacja UHF RFID

Firmy 3M Innovative Properties, France Telecom, LG Electronics, Motorola, ThingMagic oraz Zebra Technologies podjęły decyzję o utworzeniu konsorcjum, którego celem jest opatentowanie technologii UHF RFID. Porozumienie ma pomóc spółkom z sektora RFID, które miewają problemy z dokonywaniem transakcji związanych z własnością intelektualną dotyczącą RFID. Działanie konsorcjum ma polegać na zachęcaniu producentów znaczników i urządzeń związanych z RFID, aby dołączyły one do grupy i zawarły swoje patenty w umowie licencyjnej, jaka ma być oferowana tym, którzy chcieliby wykorzystać technikę bezprzewodowej identyfikacji. Dzięki temu, firmy które planują rozpocząć produkcję etykiet RFID lub adekwatnych czytników będą mogły w prosty sposób nabyć prawa do wykorzystywania kompletnego zestawu technologii. Pozwoli to uniknąć wielu formalności i zmniejszy liczbę kosztownych procesów sądowych, jakie często prowadzone są w związku z ochroną patentów. Wg przedstawicieli konsorcjum, ujednolicona licencja powinna przyspieszyć rozwój i popularyzację standardu RFID.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Materiały eksploatacyjne do spawania
Roboty
Współpraca ludzi i robotów - czy to dobry kierunek?
Aktualności
Sprzęt do prac leśnych
Pomiary
Nowy prezes Mitutoyo Europe i nowy plan rozwoju
Aktualności
Rynek technologii kucia metali
Pomiary
Odczyt kodów kreskowych z dokładnością 99,995%

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów