Dotacje dla Rail Baltica

Najnowsze ustalenia Komisji Unii Europejskiej mówią o przekazaniu 124 mln euro na budowę trasy kolejowej Rail Baltica, która ma biec z Berlina do Helsinek przez Poznań, Warszawę, Kowno, Rygę, Tallin i Helsinki. Plan stworzenia takiej strasy powstał już w połowie lat 90. ubiegłego wieku. Główną trudnością w sprawnym połączeniu kolejowym pomiędzy Polską a krajami byłego Związku Radzieckiego jest inny rozstaw torów, a także niektóre inne różnice technologiczne. Z tego powodu obecnie pokonanie trasy z Warszawy do Tallina zajmuje ponad 18 godzin, choć odległość ta nie przekracza 1000km. Uwzględnienie projektu na liście priorytetów Unii Europejskiej przybliża termin realizacji inwestycji.

Posłuchaj
00:00

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Bezpieczeństwo
Lenze uzyskuje certyfikat IEC 62443-4-1: TÜV Rheinland potwierdza cyberbezpieczny proces rozwoju
Aktualności
Nowe inwestycje firm Stalwest i Consweld
Roboty
Rynek robotyki łazików księżycowych przyspiesza: osiągnie wartość 5,8 mld dolarów do 2033 roku
Aktualności
Współpraca ABB i LandingAI
Roboty
Humanoidalny RealBOT pokazuje przyszłość współpracy człowieka z robotem
Aktualności
Nowa fabryka Siemensa

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów