Automaticon 2009 – drugi dzień

Drugi dzień trwających do końca tygodnia targach Automaticon 2009 był z pewnością czasem spokojnej pracy i okresem budowania dobrych relacji z klientami.

Posłuchaj
00:00

O ile pierwszego dnia targów Automaticon 2009 widać było dużą liczbę gości spoza środowiska przemysłowego, a wiec studentów, młodzież ze średnich szkół technicznych oraz licznych łowców gadżetów, o tyle we środę było znacznie spokojniej i atmosfera targów wróciła do stanu normalności. Niestety łowcy targowych pamiątek są codziennością większości imprez targowych, nie tylko w Polsce.

Z jednej strony wystawcy i organizatorzy starają się otworzyć na osoby spoza środowiska, w czym pomaga otwarty charakter targów do wejścia na które nie są potrzebne bilety. Z drugiej strony, jak dowiedzieliśmy się w dziale marketingu jednego z producentów obudów, w ciągu wczorajszego dnia goście poczęstowali się kilkunastoma kilogramami firmowych cukierków „krówek”, co oczywiście cieszy, ale też w wielu przypadkach zapewne przeszkadza w rozmowach. Wypracowana formuła jednego dnia otwartego, wydaje się być sensownym kompromisem. 

Dzień targowy

Mimo trwającej budowy trzeciej hali i trwających równolegle prac budowlanych parkowanie samochodu nie jest wielką uciążliwością, nie ma również charakterystycznego korka porannego na dojazdowej ulicy Bema.

Z pewnością na targi przyjechało w tym roku nieco mniej osób, co przekłada sie na brak tłoku w korytarzach miedzy stoiskami. Niemniej z punktu widzenia komfortu uczestnictwa jest to zmiana na plus, bo daje się spokojnie porozmawiać stojąc obok ekspozycji, z czym często był problem. Nie odczuwa sie też, aby mniejsza liczba odwiedzających przekładała się na jakość kontaktów, co należy rozumieć że wszyscy najważniejsi specjaliści i osoby związane zawodowo z automatyką i przemysłem są na Automaticonie 2009.

Tradycyjnie stoiska na piętrze tuż obok sal konferencyjnych są rzadziej odwiedzane przez targowych gości i chwilami czuje się niedosyt odwiedzających. Nie wydaje się, żeby płynące z głośników komunikaty na temat stoisk „S” rozwiązywały problem, gdyż samo wejście na piętro jest dość ukryte za ciągiem stoisk w holu wejściowym. Problem ten rozwiąże się za rok wraz z oddaniem trzeciej hali. 

Nikt nie narzeka 

Mimo, że sytuacja gospodarcza na świecie nie jest najlepsza i część wystawców zrezygnowała z uczestnictwa na Automaticonie 2009, a kolejna część ograniczyła nieco powierzchnię stoisk, nikt nie narzeka na biznes. Omawianie bieżącej sytuacja w gospodarce zajmuje sporą część komentarzy i rozmów, ale trzeba podkreślić, że zdaniem wystawców początek roku 2009 w Polsce był całkiem udanym okresem, niejednokrotnie lepszym od tego, co mieliśmy rok wcześniej.

Mimo naturalnych obaw i niepewności, co do przyszłości, wystawcy patrzą z dużym optymizmem w przyszłość traktując obecny okres, jako okazję restrukturyzacji profilu działania i w konsekwencji, jako przygotowanie do rynkowego wybicia się w przyszłości. 

Zobacz relację z dnia pierwszego: Trwają targi Automaticon 2009

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
W listopadzie ruszają zapisy na dotacje na cyfryzację
Roboty
Ponad pół miliona stanowisk w Amazonie zostanie przejętych przez roboty
Aktualności
Wprowadzony system kaucyjny wymaga automatów do jego obsługi
Aktualności
Phoenix Contact promuje inteligentne zarządzanie energią – 30 dni bezpłatnego dostępu do Energy Management Service
Aktualności
B&R Innovation Days – ABB i B&R wspólnie kształtują przyszłość automatyki
Aktualności
Rockfin i Elogen przyspieszą rozwój technologii wytwarzania zielonego wodoru

MES Plex od Rockwell Automation - dane, które napędzają produkcję

Dane to dziś jeden z najcenniejszych zasobów, również, a może przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Współczesny przemysł bazuje na automatyzacji, co wymaga stałego dostępu do ogromnych ilości danych cyfrowych. Ich analiza pozwala optymalizować produkcję pod kątem kosztów, jakości i efektywności, a to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na konkurencyjność i rentowność przedsiębiorstwa.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów