Usługi najszybciej rozwijającym się segmentem sektora automatyki
| Gospodarka ArtykułyWedług analityków z ARC Advisory Group całkowity światowy rynek usług dla sektora automatyki, pomimo kryzysu i niekorzystnych warunków rozwoju tej branży, na koniec 2008 roku wzrósł do wartości około 17,3 mld dolarów.
Z tego powodu usługi uznano za najszybciej rozwijający się segment branży automatyki ubiegłego roku. Eksperci z ARC prognozują też dalszy wzrost tego rynku, który ich zdaniem wyniesie 7% rocznie przez następne pięć lat. W najnowszym raporcie grupy ARC „Supplier Provided Automation Services Worldwide Outlook” przedstawiono podstawowe czynniki związane z trwającym kryzysem gospodarczym, które przyczyniają się do wzrostu zainteresowania właśnie sektorem usług.
Do głównych przyczyn analitycy zaliczają odłożenie w czasie planowanych inwestycji, masowe redukcje zatrudnienia oraz spowolnienie rozwijających się gospodarek – np. w Chinach i Ameryce Południowej. Usługi oferowane przez dostawców automatyki pozwalają przedsiębiorstwom zredukować koszty użytkowania sprzętu oraz jego konserwacji, a także wypełnić lukę, jaka powstaje w związku ze zwolnieniami wykwalifikowanych pracowników.
Dlatego, jak wynika z przedstawionego raportu, możliwość skorzystania z usług outsourcingowych jest jednym z ważniejszych czynników, którym w dobie kryzysu kierują się klienci dokonując wyboru konkretnego dostawcy automatyki.
źródło: Emerson