Schneider Electric jednoczy marki

Schneider Electric to globalna firma działająca w obszarze rozdziału energii, automatyki przemysłowej i automatyki budynków, a także zasilania awaryjnego, systemów instalacyjnych oraz efektywności energetycznej.

Posłuchaj
00:00

Polskim inżynierom automatykom znana jest ona m.in. z wyrobów Telemecanique oraz Merlin Gerin, lecz w praktyce liczba marek, których firma jest właścicielem, jest o wiele większa i wynosi ponad 120. Niedawno podjęta została decyzja o połączeniu ich pod jedną wspólną marką – Schneider Electric.

Podstawowe korzyści przemawiające za unifikacją to, zdaniem przedstawicieli firmy, stałe poprawianie jej rozpoznawalności wśród klientów, co przekłada się na wzrost sprzedaży i bardziej efektywną komunikację. Istotny jest również fakt, że jedna marka skuteczniej wspiera strategię kompleksowych rozwiązań proponowanych klientom, które bazują na pełnej ofercie grupy Schneider Electric.

Proces jednoczenia marek w żadnej mierze nie ma wpływu na same produkty – ich jakość, parametry techniczne, funkcjonalność nie ulegają zmianie. Jedyna zmiana polega na tym, że miejsce dotychczasowych marek, pojawiających się na produkcie, opakowaniu czy materiałach informacyjnych i promocyjnych, zajmie marka Schneider Electric” – powiedziała Elżbieta Burak, kierownik Działu Jakości w firmie Schneider Electric Polska.

PROCES ZMIAN

Jednoczenie większości marek przebiegać będzie z różną intensywnością przez kolejne trzy lata. W przypadku marek z lokalnymi tradycjami i w krajach, gdzie nazwa Schneider Electric wymaga ugruntowania, pierwszym krokiem jest stworzenie marki przejściowej. Logo składać się będzie z marki oryginalnej i formuły „by Schneider Electric”. Tylko kilka marek pozostanie niezależne ze względów strategicznych. 

Obecnie priorytetem firmy jest jednoczenie dwóch historycznie największych marek globalnych: Merlin Gerin i Telemecanique oraz lokalnych w Polsce: Elda i Merten. Migracja przebiegnie w dwóch obszarach: opakowania i produktu. Zmianom towarzyszy zwiększenie nacisku na system identyfikacji wizualnej – zmodyfikowano logo, kolorystykę, wprowadzono odmienny styl reklam i inne. Marka Schneider Electric będzie widoczna na opakowaniach, produktach, budynkach firmowych i wszystkich materiałach komunikacyjnych, takich jak katalogi, instrukcje, broszury i inne.

KORZYŚCI DLA KLIENTÓW

Zgodnie z komentarzami przedstawicieli firmy wprowadzenie jednej marki ma wiązać się z korzyściami dla klientów. „Jedna marka oznacza dla klienta kontakt i negocjacje z jednym dostawcą, a także zapewnia zgodność działania i dopasowanie wszystkich systemów pracujących w ramach instalacji. Jeden dostawca jest również w stanie zapewnić stabilną obsługę serwisową całego systemu oraz retrofit aparatów i urządzeń w kolejnych latach eksploatacji.” – powiedział Rafał Dynowski, szef produktu w firmie Schneider Electric. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.schneider-electric.pl

(ZP)

Powiązane treści
Schneider Electric przejmuje Uniflair
Alstom i Schneider Electric wspierają innowacje
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Control Techniques Dynamics częścią Nidec Drives
Przemysł 4.0
Nowe pokolenie liderów w przemyśle - ASTOR partnerem II edycji Akademii Liderów Transformacji Przemysłowej Fundacji PAGA
Roboty
Nowe centrum kompetencji technologicznych FANUC Polska
Aktualności
Rynek materiałów lotniczych
Przemysł 4.0
AI i autonomiczne sieci napędzają zeroemisyjną energetykę - wnioski z raportu Siemens Infrastructure Transition Monitor 2025
Roboty
Ucz się przez zabawę: nowy robot edukacyjny do nauki robotyki, elektroniki i programowania

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów