Wzrośnie popyt na lekkie materiały konstrukcyjne

Jednym ze sposobów na ograniczenie zużycia paliwa i poprawę wydajności pojazdów mechanicznych jest zmniejszenie ich wagi. Można to osiągnąć zastępując tradycyjne materiały konstrukcyjne lżejszymi zamiennikami, na przykład materiałami kompozytowymi, charakteryzującymi się porównywalną wytrzymałością, elastycznością i innymi cechami wymaganymi w danym zastosowaniu.

Posłuchaj
00:00

Według BCC Research w związku z rozwojem nowych, energooszczędnych typów pojazdów takich jak samochody hybrydowe popyt na lekkie materiały konstrukcyjne w transporcie będzie stale rosnąć. W rezultacie ich zużycie wzrośnie z 46,7 mln ton w 2010 do 67,7 mln ton w 2015 (średnio o 7,7% rocznie), dzięki czemu wartość tego rynku w tym okresie wzrośnie z 95,5 mld dol. do 125,3 mld dol. (średnio o 5,6% co roku).

źródło: Fraunhofer

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PLC, HMI, Oprogramowanie
25 lat współpracy Phoenix Contact i Eplan
Aktualności
Stabilny wzrost na rynku obrabiarek
Przemysł 4.0
Pepperl+Fuchs prezentuje Digital Twin Starter Kit na Hannover Messe 2025 – rewolucja w IIoT
Przemysł 4.0
Już za miesiąc Warsaw Industry Automatica 2025
Przemysł 4.0
Swoją efektywność potwierdza pierwszy w Polsce magazyn z robotami Skypod firmy Exotec
Komunikacja
Tauron rozbudowuje system teletransmisyjny
Powiązane treści
BCC Research prognozuje wzrosty na rynku robotyki
Rynek łożysk według IMS Research

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów