Modernizowana linia kolejowa o długości około 100 km ma w polskiej sieci bardzo duże znaczenie. Głównym celem zadania jest wymiana wszystkich urządzeń potrzebnych do zarządzania i prowadzenia ruchu pociągów. Roboty będą obejmowały zaprojektowanie i wykonanie urządzeń sterowania ruchem na stacjach oraz pomiędzy nimi. Będą to między innymi semafory, urządzenia sterujące ich pracą, obiekty inżynieryjne, sieć trakcyjna oraz pozostałe systemy związane z zarządzaniem i prowadzeniem ruchu kolejowego. Wykonawca jest zobowiązany do zrealizowania inwestycji w ciągu 33 miesięcy od podpisania umowy.
Prace na linii kolejowej Warszawa Okęcie - Radom podzielono na kilka etapów. Aktualnie trwają procedury przetargowe związane z wyłonieniem wykonawcy modernizacji stacji Radom. Po ich zakończeniu, w 2013 roku planowane jest także podpisanie umów na modernizację odcinków od stacji Warszawa Okęcie przez Czachówek do Warki. Modernizacja ostatniego odcinka Warka - Radom, wiążąca się m.in. z budową drugiego toru, planowana jest na lata 2014-2020, w kolejnej perspektywie finansowania z Unii Europejskiej.
źródło: PKP PLK SA