Columbus McKinnon przejmuje Magneteka

Firma Columbus McKinnon Corporation - projektant, producent i dystrybutor urządzeń dźwignicowych i przeładunkowych - ogłosiła zawarcie ostatecznego porozumienia w sprawie nabycia wszystkich akcji wyemitowanych przez firmę Magnetek. Columbus zapłaci gotówką 50 dolarów za każdą akcję, co daje łączną wartość transakcji na poziomie 188,9 mln dolarów. Magnetek jest w Ameryce Północnej największym niezależnym dostawcą cyfrowych rozwiązań w zakresie zasilania i sterowania ruchem m.in. urządzeń służących do transportu materiałów, podnośników przemysłowych, wind i maszyn do zastosowań górniczych.

Posłuchaj
00:00

Umowa została jednogłośnie zatwierdzona przez zarządy obu firm. Wykup akcji ma się rozpocząć jeszcze przed lub w dniu 5 sierpnia, a jego zakończenie spodziewane jest w ciągu 90 dni. Przed ogłoszeniem porozumienia o przejęciu 100% udziałów, akcje Magneteka pozostające w obrocie giełdowym wyceniane były na 32,35 dolara za sztukę. Columbus sfinansuje zakup dzięki połączeniu posiadanych środków pieniężnych oraz zaciągnięciu kredytu.

Łączne przychody obu przedsiębiorstw w roku obrotowym zakończonym w marcu 2015 roku wyniosły 690 mln dolarów. Po połączeniu Columbus jako cel wyznacza sobie osiągnięcie rocznych przychodów o wartości 1 mld dolarów. Oczekuje się, że oszczędności kosztowe w pierwszym roku po przejęciu wyniosą co najmniej 5 mln dolarów. Columbus szacuje, że jednorazowy koszt realizacji transakcji wyniesie 7,5-8,5 mln dolarów.

Columbus McKinnon projektuje i produkuje systemy transportowe i przeładunkowe, w tym podnośniki, siłowniki, dźwigi oraz olinowanie, a także świadczy usługi przewożenia materiałów. Jego sprzedaż za rok fiskalny 2015 wyniosła 579,6 mln dolarów, z czego 42% zostało wygenerowane poza Stanami Zjednoczonymi. Firma, która niedawno obchodziła swoje 140-lecie, ma siedzibę w Amherst w stanie Nowy Jork.

Magnetek jest największym amerykańskim dostawcą cyfrowych napędów, sterowników radiowych, oprogramowania i akcesoriów dla dźwigów i podnośników przemysłowych, a także największym niezależnym dostawcą cyfrowych systemów prądu stałego do kontroli ruchu wind. Do klientów należy większość amerykańskich producentów dźwigów i dźwignic przemysłowych, w tym Columbus McKinnon, a także wiodący światowi producenci wind i urządzeń górniczych.

Magnetek z siedzibą w Menomonee Falls w stanie Wisconsin zatrudnia około 340 pracowników. Dwunastomiesięczna sprzedaż na koniec pierwszego kwartału roku 2015 wyniosła 112,2 mln dolarów, z czego około 10% pochodzi z zamówień zagranicznych. Prawie 75% przychodów związane było z transportem materiałów. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego sprzedaż Magneteka wzrosła w pierwszym kwartale o 10%, natomiast przychody wynikające z realizacji zleceń kontynuowanych wzrosły o 74%. Marża operacyjna w tym okresie wyniosła 9,4% sprzedaży.

źródło: NASDAQ GlobeNewswire

Powiązane treści
Producent dźwigów w SSE Euro-Park Mielec
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Doosan Robotics przejmuje 90% udziałów w amerykańskiej firmie inżynieryjno-automatycznej ONExia
Aktualności
Silnik innowacji rozpędzający się krokowo
Roboty
Popyt na roboty współpracujące dalej słabnie, co przeczy przewidywaniom
Roboty
Truskawki zbierane przez roboty. Polscy studenci z rewolucyjnym projektem
Przemysł 4.0
Indyjska Amber Group przejmuje kontrolę nad izraelską firmą Unitronics
Aktualności
Kongsberg i APS będą wspólnie rozwijać systemy antydronowe

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów