Ruszyły targi Taropak 2022

| Gospodarka Aktualności

W ramach MTP w dniach 26-28 września odbywa się kolejna edycja Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowania Taropak.

Ruszyły targi Taropak 2022

Dlaczego upadł komunizm? Bo nie umiał wyprodukować ładnych opakowań. Oczywiście w tego typu powiedzonkach jest zazwyczaj tylko ziarno prawdy, ale dające do myślenia. Opakowanie powinno przede wszystkim zapewnić bezpieczny transport zawartości, ale gdy nie przyciągnie uwagi klienta, z biznesu nici.

Poznańskie targi Taropak mają już wieloletnią tradycję, gromadząc wielu wystawców i zwiedzających. Sednem wydarzenia jest rzecz jasna prezentacja rozwiązań dotyczących technologii produkcji opakowań – służących temu, by była ona szybka, efektywna i tania. Impreza skierowana jest więc przede wszystkim do branżowych profesjonalistów, którzy z pakowania po prostu żyją. Zakres tematyczny obraca się wokół kilku zasadniczych punktów. W tym roku będą wśród nich: surowce i półprodukty, materiały opakowaniowe, opakowania i pomocnicze środki opakowaniowe, co-packaging, etykietowanie, maszyny i urządzenia pakujące, maszyny do wyrobu opakowań, magazynowanie.

- Podczas tegorocznej edycji targów Taropak postawimy na mocny sektor maszynowy i rozwiązania związane z szeroko rozumianą automatyzacją, robotyzacją i digitalizacją. Ponadto planujemy kolejne działania wzmacniające i jeszcze bardziej wyróżniające Taropak w branży opakowaniowej - przedstawia główne idee tegorocznej edycji Hanna Zdrojewska, dyrektor targów.

Opakować się wiedzą

Jak co roku program imprezy nie ogranicza się do ekspozycji stoisk wystawienniczych. Organizatorzy przygotowali trzy istotne dla branży konferencje, otwarte przy okazji dla targowej publiczności. Pierwsza z nich to trzecia edycja Konferencji E-commerce (28.09), w której będzie okazja do wysłuchania ekspertów z dziedziny e-handlu, opakowań w e-commerce, logistyki i magazynowania, a także marketingu i sprzedaży.

Z kolei prelegenci zgromadzeni na drugiej edycji Taropak Design (26–27.09) omówią najnowsze trendy z zakresu surowców do produkcji opakowań, opowiedzą, jak powinna wyglądać sprzedaż designerskiego opakowania, na czym polega storytelling w opakowaniu, zdradzą też, czym jest unboxing. W ramach spotkania przewidziano także debatę na temat przyszłości branży opakowań i kierunków jej rozwoju.

W trakcie targów odbędzie się też konferencja organizowana przez Polską Izbę Opakowań, na której eksperci omówią wyzwania i nowe możliwości w branży opakowań.

Trzy razy po siedem

Hasłem przyświecającym tegorocznej edycji jest „Opakujemy każdą branżę!”. Czy to groźba, czy obietnica – przekona się każdy, kto odwiedzi tereny MTP. Targi czynne są w godzinach 10–17. Wstęp jest biletowany. Jednym z patronów medialnych wydarzenia będzie redakcja „APA – Automatyka, Podzespoły i Aplikacje”.

Wszystkie szczegóły na temat targów Taropak dostępne są pod linkiem: https://www.taropak.pl.