Umiarkowany wzrost na rynku smarów dla górnictwa

Według Grand View Research wartość światowego rynku smarów dla górnictwa w 2021 roku przekroczyła 6 mld dolarów. Największy, ponad 50% udział miały w nim oleje syntetyczne, a za nimi - z 40% udziałem - oleje mineralne. Głównym odbiorcą smarów była branża wydobycia rudy żelaza, a za nią uplasowały się kopalnie węgla.

Posłuchaj
00:00

Największy popyt na środki smarne dla górnictwa odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku. W kolejnych latach spodziewać się można dalszego wzrostu rynku, średnio o prawie 4% rocznie. W 2030 roku rynek ten osiągnie wartość 9 mld dolarów. Motorem wzrostu będzie przede wszystkim większy popyt na rozwiązania poprawiające wydajność maszyn w górnictwie, jak również tendencja do odchodzenia od ręcznego smarowania na rzecz efektywniejszych automatycznych (scentralizowanych) systemów smarowania.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Technologiczne Trendy roku 2026: co zmieni się w pracy w terenie
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów