Rynek maszyn pakujących czeka wzrost

Według Meticulous Research globalny rynek maszyn pakujących będzie stabilnie rósł - średnio o ponad 5% rocznie - przynajmniej do 2030 roku, kiedy jego wartość przekroczy 62 mld dolarów. Będą temu sprzyjać: wzrost produkcji w wielu branżach, rosnący popyt na żywność przetworzoną, wiązanie wzrostu zachorowań na choroby przenoszone przez żywność z jej niewłaściwym pakowaniem, a także regulacje rządowe dotyczące bezpieczeństwa produktów i postęp technologiczny w zakresie procesów produkcyjnych fill-finish.

Posłuchaj
00:00

Głównymi czynnikami hamującymi będą duże koszty początkowe, przepisy ograniczające użycie plastiku i brak wykwalifikowanych operatorów. Najszybciej będzie rosła sprzedaż maszyn automatycznych, wielofunkcyjnych i do pakowania w folię termokurczliwą. Głównym odbiorcą będzie branża farmaceutyczna i medyczna, a pod względem geograficznym - region Azji i Pacyfiku.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
ASTOR uruchamia program, który zmienia specjalistów w wizjonerów przemysłu
Pomiary
Danisense kupuje polską firmę specjalizującą się w nawijaniu
Aktualności
Warsaw Industry Week 2025 - przewodnik targowy
Zasilanie, aparatura nn
Polski zakład produkujący urządzenia dla energetyki zarobi dzięki unijnym regulacjom
Przemysł 4.0
ABB i LKAB wspólnie opracują technologie dla zrównoważonego i zautomatyzowanego górnictwa
Roboty
Roboty w Polsce - najwięcej nowych instalacji w motoryzacji

MES Plex od Rockwell Automation - dane, które napędzają produkcję

Dane to dziś jeden z najcenniejszych zasobów, również, a może przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Współczesny przemysł bazuje na automatyzacji, co wymaga stałego dostępu do ogromnych ilości danych cyfrowych. Ich analiza pozwala optymalizować produkcję pod kątem kosztów, jakości i efektywności, a to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na konkurencyjność i rentowność przedsiębiorstwa.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów