Roje robotów coraz popularniejsze

Według Markets and Markets rynek robotyki roju (ławicy) zwiększy się z niecałego miliarda dolarów w 2023 do 3 mld dolarów w 2028 roku, co oznaczać będzie rekordowy wzrost o prawie 31% rocznie. Sprzyjać temu będzie rosnące wykorzystanie dronów w rojach w wojsku, rozwój nowych technologii - głównie uczenia maszynowego oraz popularyzacja ławic robotów w magazynach.

Posłuchaj
00:00

Hamować go z kolei będzie przede wszystkim brak świadomości zalet tej technologii, brak wykwalifikowanej obsługi i niechęć do przyjmowania innowacji. Rozwój robotyki roju będą też utrudniać wyzwania techniczne, głównie w zakresie komunikacji między robotami w trudnych środowiskach, a także wysokie koszty.

Najpopularniejszym typem robotów działających w ławicach będą bezzałogowe pojazdy naziemne (Unmanned Ground Vehicle). Ich najczęstszym zadaniem będzie inspekcja i monitoring. Głównym odbiorcą ławic robotów będzie wojsko, a pod względem geograficznym - Ameryka Północna oraz region Azji i Pacyfiku.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Bateria piaskowa zasila miasto – fiński przełom w ciepłownictwie
Przemysł 4.0
Przybywa inteligentnych fabryk
Bezpieczeństwo
TÜV SÜD certyfikuje specyfikację IO-Link Safety
Aktualności
Rusza Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego!
Aktualności
Nowa fabryka Siemensa
Roboty
Infineon rozwija roboty humanoidalne, wykorzystując technologię firmy Nvidia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów