Zrównoważony rozwój istotny również dla klientów

Konsumenci są skłonni płacić średnio o 12% więcej za produkty wytworzone zgodnie z kryteriami zrównoważonego rozwoju, pokazało badanie Bain & Company. Dla połowy z nich wpływ wytwarzania produktu na środowisko jest kluczowym czynnikiem późniejszego wyboru, zaś 60% wyraża zwiększone obawy o globalne ocieplenie w ciągu ostatnich dwóch lat.

Posłuchaj
00:00

Tak jest szczególnie w przypadku osób z pokolenia Z, gdzie wskaźnik ten wyniósł aż 72%. Jednocześnie w krajach rozwijających się, takich jak Indie, Brazylia czy Indonezja, większy odsetek ankietowanych (ponad 75%) podkreśla znaczenie zrównoważonego rozwoju, w przeciwieństwie do około 55% w krajach rozwiniętych. Autorzy badania zauważają również, że konsumenci często błędnie identyfikują produkty o mniejszym śladzie węglowym. Widoczny jest również brak zaufania do deklaracji dużych korporacji w omawianym zakresie. Jedynie 28% konsumentów wierzy w takie zapewnienia – w porównaniu do 45% ufających małym i średnim przedsiębiorstwom.

Powiązane treści
Zrównoważony przemysł – jak obniżyć koszty, optymalizować produkcję i zwiększyć bezpieczeństwo? Ekspertyza Rubix Polska i Emerson dla nowoczesnego przemysłu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
W godzinę stawia 10 mkw. ściany. Nowy robot buduje w Czechach przedszkola i banki
Roboty
Roboty budują statki – przełom w automatyzacji przemysłu stoczniowego
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności
Przemysł 4.0
Łatwa integracja sztucznej inteligencji i automatyzacji
Roboty
Pierwszy na świecie humanoidalny robot z funkcją samodzielnej wymiany baterii

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów