Zrównoważony rozwój istotny również dla klientów

Konsumenci są skłonni płacić średnio o 12% więcej za produkty wytworzone zgodnie z kryteriami zrównoważonego rozwoju, pokazało badanie Bain & Company. Dla połowy z nich wpływ wytwarzania produktu na środowisko jest kluczowym czynnikiem późniejszego wyboru, zaś 60% wyraża zwiększone obawy o globalne ocieplenie w ciągu ostatnich dwóch lat.

Posłuchaj
00:00

Tak jest szczególnie w przypadku osób z pokolenia Z, gdzie wskaźnik ten wyniósł aż 72%. Jednocześnie w krajach rozwijających się, takich jak Indie, Brazylia czy Indonezja, większy odsetek ankietowanych (ponad 75%) podkreśla znaczenie zrównoważonego rozwoju, w przeciwieństwie do około 55% w krajach rozwiniętych. Autorzy badania zauważają również, że konsumenci często błędnie identyfikują produkty o mniejszym śladzie węglowym. Widoczny jest również brak zaufania do deklaracji dużych korporacji w omawianym zakresie. Jedynie 28% konsumentów wierzy w takie zapewnienia – w porównaniu do 45% ufających małym i średnim przedsiębiorstwom.

Powiązane treści
Zrównoważony przemysł – jak obniżyć koszty, optymalizować produkcję i zwiększyć bezpieczeństwo? Ekspertyza Rubix Polska i Emerson dla nowoczesnego przemysłu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Bezpieczeństwo
TÜV SÜD certyfikuje specyfikację IO-Link Safety
Aktualności
Już jutro rusza Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego!
Aktualności
Nowa fabryka Siemensa
Roboty
Infineon rozwija roboty humanoidalne, wykorzystując technologię firmy Nvidia
Przemysł 4.0
Przemysłowa sztuczna inteligencja osiąga punkt krytyczny: firmy wdrażają AI szybciej, niż może to obsłużyć ich personel
Aktualności
Potentat AGD zainwestuje 3 mld dolarów w produkcję w USA

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów