Zrównoważony rozwój istotny również dla klientów

| Gospodarka Aktualności

Konsumenci są skłonni płacić średnio o 12% więcej za produkty wytworzone zgodnie z kryteriami zrównoważonego rozwoju, pokazało badanie Bain & Company. Dla połowy z nich wpływ wytwarzania produktu na środowisko jest kluczowym czynnikiem późniejszego wyboru, zaś 60% wyraża zwiększone obawy o globalne ocieplenie w ciągu ostatnich dwóch lat.

Zrównoważony rozwój istotny również dla klientów

Tak jest szczególnie w przypadku osób z pokolenia Z, gdzie wskaźnik ten wyniósł aż 72%. Jednocześnie w krajach rozwijających się, takich jak Indie, Brazylia czy Indonezja, większy odsetek ankietowanych (ponad 75%) podkreśla znaczenie zrównoważonego rozwoju, w przeciwieństwie do około 55% w krajach rozwiniętych. Autorzy badania zauważają również, że konsumenci często błędnie identyfikują produkty o mniejszym śladzie węglowym. Widoczny jest również brak zaufania do deklaracji dużych korporacji w omawianym zakresie. Jedynie 28% konsumentów wierzy w takie zapewnienia – w porównaniu do 45% ufających małym i średnim przedsiębiorstwom.