Zrównoważony rozwój istotny również dla klientów

Konsumenci są skłonni płacić średnio o 12% więcej za produkty wytworzone zgodnie z kryteriami zrównoważonego rozwoju, pokazało badanie Bain & Company. Dla połowy z nich wpływ wytwarzania produktu na środowisko jest kluczowym czynnikiem późniejszego wyboru, zaś 60% wyraża zwiększone obawy o globalne ocieplenie w ciągu ostatnich dwóch lat.

Posłuchaj
00:00

Tak jest szczególnie w przypadku osób z pokolenia Z, gdzie wskaźnik ten wyniósł aż 72%. Jednocześnie w krajach rozwijających się, takich jak Indie, Brazylia czy Indonezja, większy odsetek ankietowanych (ponad 75%) podkreśla znaczenie zrównoważonego rozwoju, w przeciwieństwie do około 55% w krajach rozwiniętych. Autorzy badania zauważają również, że konsumenci często błędnie identyfikują produkty o mniejszym śladzie węglowym. Widoczny jest również brak zaufania do deklaracji dużych korporacji w omawianym zakresie. Jedynie 28% konsumentów wierzy w takie zapewnienia – w porównaniu do 45% ufających małym i średnim przedsiębiorstwom.

Powiązane treści
Zrównoważony przemysł – jak obniżyć koszty, optymalizować produkcję i zwiększyć bezpieczeństwo? Ekspertyza Rubix Polska i Emerson dla nowoczesnego przemysłu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Humanoid i Schaeffler zakończyli wspólny projekt z humanoidalnym robotem testowanym w warunkach produkcyjnych
Przemysł 4.0
PepsiCo Polska rozwija automatyzację logistyki – nowy inteligentny magazyn z technologią Mecalux w Grodzisku Mazowieckim
Przemysł 4.0
W listopadzie ruszają zapisy na dotacje na cyfryzację
Roboty
Ponad pół miliona stanowisk w Amazonie zostanie przejętych przez roboty
Aktualności
Wprowadzony system kaucyjny wymaga automatów do jego obsługi
Aktualności
Phoenix Contact promuje inteligentne zarządzanie energią – 30 dni bezpłatnego dostępu do Energy Management Service

MES Plex od Rockwell Automation - dane, które napędzają produkcję

Dane to dziś jeden z najcenniejszych zasobów, również, a może przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Współczesny przemysł bazuje na automatyzacji, co wymaga stałego dostępu do ogromnych ilości danych cyfrowych. Ich analiza pozwala optymalizować produkcję pod kątem kosztów, jakości i efektywności, a to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na konkurencyjność i rentowność przedsiębiorstwa.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów