Wzrost na rynku smarów syntetycznych

Według Markets and Markets wartość światowego rynku smarów syntetycznych zwiększy się z 41 mld dolarów w 2023 roku do 48 mld dolarów w roku 2028, co oznaczać będzie stabilny średni coroczny wzrost o ponad 3%. Środki te charakteryzuje duża odporność na utlenianie, stabilność termiczna i lepkość, co poprawia wydajność i wydłuża żywotność smarowanego sprzętu.

Posłuchaj
00:00

Dzięki temu zyskują popularność w branżach takich, jak produkcja, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.

Ponadto wyróżnia je możliwość stosowania w specjalnych warunkach, jak wysokie temperatury i ekstremalne ciśnienia, dzięki czemu upowszechniają się w przemyśle kosmicznym, branży morskiej i przemyśle ciężkim.

Głównym wyzwaniem dla tytułowego rynku pozostają wysokie koszty surowców do produkcji smarów syntetycznych. W okresie objętym prognozą najpopularniejsze będą smary PAO. Pod względem zastosowania liderem będzie segment olejów silnikowych.

Powiązane treści
Rynek smarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Rynek systemów monitorowania poziomu
PLC, HMI, Oprogramowanie
Siemens i SBB cyfryzują kolej: Signaling X wprowadzi nowy standard sterowania ruchem w Szwajcarii
Obudowy, złącza, komponenty
Panasonic Industry Europe wyróżnił Farnella tytułem Dystrybutora Roku 2025
Bezpieczeństwo
Systemy awaryjnego zatrzymania OMRON - specjalne ceny
Bezpieczeństwo
Hałas w przemyśle
Przemysł 4.0
Infios i AWS tworzą inteligentny łańcuch dostaw z agentami AI

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów