Energetyka odnawialna napędza rozwój rynku kabli

Według Markets and Markets wartość globalnego rynku kabli i przewodów zwiększy się z 201 mld dolarów w 2024 roku do 266 mld dolarów w roku 2029, co oznaczać będzie średni wzrost co roku o około 6%. Przyczyni się do tego przede wszystkim rozwój energetyki odnawialnej, rosnące zapotrzebowanie na specjalistyczne kable do pojazdów elektrycznych, a także popyt na kable w branżach: budowlanej, energetycznej, telekomunikacyjnej, samochodowej i naftowo-gazowej.

Posłuchaj
00:00

Głównym wyzwaniem będą z kolei wahania cen surowców. Największy udział w tytułowym rynku będą miały kable podziemne - w związku z rozwojem infrastruktury i szybką urbanizacją w krajach rozwijających się i kable niskiego napięcia - wykorzystywane w instalacjach w mieszkaniach i budynkach komercyjnych.

Powiązane treści
Grupa LAPP otworzyła we Wrocławiu Centrum Usług Biznesowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej
PLC, HMI, Oprogramowanie
ABB zmodernizuje systemy automatyki w hiszpańskich elektrowniach słonecznych CSP
Bezpieczeństwo
Lenze uzyskuje certyfikat IEC 62443-4-1: TÜV Rheinland potwierdza cyberbezpieczny proces rozwoju
Aktualności
Nowe inwestycje firm Stalwest i Consweld
Roboty
Rynek robotyki łazików księżycowych przyspiesza: osiągnie wartość 5,8 mld dolarów do 2033 roku

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów