Rynek maszyn do cięcia wodą

Tytułowe maszyny są używane do obróbki materiałów za pomocą strumienia wody pod dużym ciśnieniem. Jest to metoda bezkontaktowa, preferowana w przypadku materiałów wrażliwych na wzrost temperatury. Wyróżnia się dwa typy maszyn: do cięcia tylko wodą - przeznaczone do materiałów bardziej miękkich, jak guma czy drewno, oraz do cięcia wodą ze ścierniwem - do obróbki materiałów twardszych, jak kamień i metale.

Posłuchaj
00:00

W najbliższych latach na rynku tych maszyn spodziewany jest stabilny średni wzrost na poziomie prawie 4% rocznie, aż do 2032 roku, gdy jego globalna wartość przekroczy 1,3 mld dolarów - prognozuje Zion Market Research.

Popyt na nie napędzać będzie popularyzacja metod obróbki szybkich, a zarazem przyjaznych środowisku, automatyzacja procesów produkcyjnych oraz postęp technologiczny w dziedzinie tych maszyn. Największy udział w tytułowym rynku będą miały maszyny do cięcia wodą bez ścierniwa. Głównym ich odbiorcą będzie przemysł motoryzacyjny.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Rynek silników z magnesami trwałymi
Przemysł 4.0
DigiKey odkrywa kulisy automatyki – nowy sezon serii wideo Factory Tomorrow
Obudowy, złącza, komponenty
Światowe zapotrzebowanie na węże przemysłowe
Aktualności
Nowy hub logistyczny FedEx
Przemysł 4.0
Cyfrowe bliźniaki w modelowaniu zużycia energii
Roboty
Polimery FRP inspirowane origami – nowe możliwości w robotyce

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów