Rynek kompozytów

Starzenie się infrastruktury, postęp w dziedzinie materiałów kompozytowych - przede wszystkim tych zrównoważonych, przyjaznych środowisku - a także rosnące zapotrzebowanie na lekkie materiały konstrukcyjne ze strony przemysłu samochodowego napędzają tytułowy rynek. Z kolei wyzwaniami są wysokie koszty produkcji oraz problemy z recyklingiem.

Posłuchaj
00:00

W rezultacie wartość globalnego rynku materiałów kompozytowych zwiększy się z prawie 89 mld dolarów w 2024 roku do blisko 163 mld dolarów w roku 2032, co oznaczać będzie umiarkowany wzrost średnio co roku o prawie 8%, według Fortune Business Insights.

Obecnie najpopularniejsze są kompozyty na matrycach polimerowych, cenione za wytrzymałość, trwałość, lekkość oraz sztywność. Szybko będzie rósł popyt na kompozyty na matrycach ceramicznych, które wyróżnia stabilność termiczna, oraz te z matrycami metalowymi. Jeżeli chodzi o technikę produkcji, największy udział w rynku utrzyma laminowanie ręczne, choć szybko będzie się popularyzować formowanie kompresyjne.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Nowe inwestycje
Roboty
Rynek robotyki łazików księżycowych przyspiesza: osiągnie wartość 5,8 mld dolarów do 2033 roku
Aktualności
Współpraca ABB i LandingAI
Roboty
Humanoidalny RealBOT pokazuje przyszłość współpracy człowieka z robotem
Aktualności
Nowa fabryka Siemensa
Przemysł 4.0
Festo wprowadza pierwsze urządzenie edge w ekosystemie AX – nowe możliwości dla aplikacji motion i IoT

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów