Programowanie mikrokontrolerów z rdzeniem ARM Coretex-M3

| Szkolenie

Programowanie mikrokontrolerów z rdzeniem ARM Coretex-M3

Termin: 27 lipca
Miejsce: Warszawa
Tematy zajęć:
1. Budowa rdzenia mikrokontrolera z rodziny ARM Coretex-M3

  • charakterystyka architektury RISC
  • tryby ochrony procesora i ich wykorzystanie
  • wyjątki i ich obsługa w rdzeniu zgodnym ze specyfikacją ARM Coretex-M3
  • instrukcje asemblera ARM
  • tryb Thumb-2 i jego obsługa

2. Zarządzanie energią

  • obsługa zarządzania energią w ARM Coretex-M3
  • szacowanie poboru energii
  • obsługa powrotu z trybów oszczędzania energii

3. Przegląd IDE i środowisk deweloperskich

  • dostępne IDE
  • rodzaje narzędzi do budowy oprogramowania

4. Integracja środowisk uruchomieniowego i IDE
5. JTAG, programatory i emulatory

  • rodzaje interfejsów dostępowych
  • śledzenie wykonywania programu z poziomu interfejsu JTAG

6. Programowanie niskopoziomowe

  • instrukcje asemblera
  • tryby adresowania
  • wykonywanie warunkowe
  • buforowanie i dostęp do zasobów

7. Akwizycja danych zewnętrznych

  • porty wejścia - wyjścia ogólnego przeznaczenia (GPIO)

8. Dane i algorytmy

  • formaty danych
  • filtrowanie i obróbka danych
  • gospodarowanie zasobami mikrokontrolera

9. Start systemu

  • Boot loader własny i dostarczany
  • inicjalizacja komponentów systemu

10. Pamięć jej rodzaje i obsługa

  • architektura dostępu do pamięci
  • pamięć zewnętrzna i wewnętrzna
  • podsystem DMA

11. Układy liczników

  • układy licznikowe
  • współpraca modułów licznikowych i przerwań

12. Transmisja szeregowa

  • rodzaje transmisji szeregowej
  • obsługa układów transmisji szeregowej
  • interfejs USB

13. Obróbka danych analogowych

  • przetwornik A/C (ADC)

14. Budowanie oprogramowania

  • kompilacja i konsolidacja
  • procedury wbudowane w języku asembler i wywoływanie procedur zewnętrznych
  • asembler GNU
  • specyficzne aspekty budowy oprogramowania dla mikrokontrolerów

15. Biblioteki zewnętrzne

  • przydatne procedury i wewnętrzne zależności
  • parametryzowanie wywołań

16. Sekcje programu

  • inicjowanie obiektów i ich destrukcja
  • kontrola wykorzystywanych zasobów

17. Programowanie obiektowe w mikrokontrolerach

  • obiektowy model programowania
  • kontrola intelektualna złożonego projektu

18. Sterowanie zdarzeniowe w języku C++

  • obsługa sytuacji wyjątkowych
  • programowanie defensywne

19. Wzorce projektowe i szablony w praktyce programisty

Więcej informacji: www.altkom.pl