Nowa era w automatyce - serwomotory ze zintegrowanym sterowaniem napędem zmieniają reguły gry

Współczesna automatyka stoi w obliczu rosnących wymagań związanych z oszczędnością miejsca, skróceniem czasu instalacji oraz redukcją kosztów całkowitych (TCO). W odpowiedzi na te potrzeby na rynku pojawiają się nowatorskie rozwiązania, takie jak zintegrowane serwomotory, które w jednym kompaktowym urządzeniu łączą funkcję silnika, sterownika i komunikacji sieciowej. Jednym z najbardziej obiecujących przedstawicieli tej nowej generacji napędów jest Actilink-S – kompaktowy serwomotor zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności w minimalnej przestrzeni.

Posłuchaj
00:00

Kompaktowość jako przewaga

Jednym z największych atutów serwomotorów ze zintegrowanym sterowaniem napędem jest oszczędność miejsca. Actilink-S to odpowiedź na coraz częstszy problem ograniczonej przestrzeni w nowoczesnych liniach produkcyjnych i systemach intralogistycznych. Dzięki kompaktowej konstrukcji oraz możliwości instalacji bezpośrednio w obudowie maszyny, nowy napęd minimalizuje zapotrzebowanie na miejsce w szafie sterowniczej. Efekt? Więcej przestrzeni produkcyjnej i większa elastyczność projektowa.

Zastosowanie serwomotorów Actilink-S pozwala tworzyć bardziej kompaktowe systemy mechatroniczne, co jest szczególnie istotne w złożonych maszynach, gdzie montaż tradycyjnych rozwiązań byłby utrudniony lub wręcz niemożliwy.

Mniej materiału, większa prostota

W tradycyjnych układach napędowych niezbędne są metry przewodów sygnałowych i zasilających, a także specjalne przestrzenie w szafach sterowniczych. Nowe podejście "wszystko w jednym", które oferuje Actilink-S, eliminuje potrzebę stosowania zewnętrznych sterowników napędu oraz znacząco ogranicza liczbę kabli potrzebnych do zasilania i transmisji danych.

Rezultat to nie tylko oszczędność materiałów, ale również uproszczenie całego procesu projektowania, montażu i konserwacji systemu. W efekcie użytkownik otrzymuje bardziej przejrzysty niż dotąd i łatwiejszy do zarządzania system, co przekłada się na mniejsze ryzyko błędów i szybsze wdrożenie.

Optymalizacja kosztów

Zintegrowane serwomotory pozwalają znacznie obniżyć całkowity koszt posiadania (TCO). Oprócz wspomnianej redukcji materiałów i uproszczenia okablowania, istotną rolę odgrywają także skrócenie czasu instalacji oraz łatwość diagnostyki. Nowe rozwiązanie z pojedynczym kablem, który łączy zasilanie i transmisję danych, nie tylko ułatwia projektowanie systemu, ale również przyspiesza montaż i serwisowanie.

W praktyce oznacza to niższe koszty nie tylko na etapie zakupu, ale również podczas całego cyklu życia maszyny – od uruchomienia po eksploatację i konserwację.

Wydajność bez kompromisów

Actilink-S nie tylko oszczędza miejsce i pieniądze, ale również zapewnia imponującą wydajność. Dzięki innowacyjnej koncepcji termicznej, serwomotor osiąga wysoką gęstość mocy w kompaktowej obudowie, przy praktycznie zerowym deratingu, czyli obniżeniu mocy nominalnej z powodu przegrzewania.

Dostępne warianty mocy od 200 do 1000 W oraz momentu obrotowego w zakresie od 0,65 do 3,2 Nm umożliwiają szerokie spektrum zastosowań – od automatyki przemysłowej, przez systemy transportu wewnętrznego, po złożone aplikacje mechatroniczne. Dodatkowo silnik dostępny jest w wersji z hamulcem lub bez, co zapewnia dodatkową elastyczność konstrukcyjną.

Komunikacja i bezpieczeństwo

Nowoczesne serwomotory muszą być nie tylko wydajne, ale też inteligentne i bezpieczne. Actilink- -S oferuje interfejs EtherCAT, który w przyszłości zostanie rozszerzony o PROFINET i EtherNet/IP, dzięki czemu integracja z różnorodnymi środowiskami automatyki staje się jeszcze prostsza.

Wbudowane funkcje bezpieczeństwa, takie jak STO (Safe Torque Off) i SBC (Safe Brake Control), gwarantują spełnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa maszynowego – niezbędnych w aplikacjach przemysłowych zgodnych z wymaganiami norm SIL/PL.

Rewolucja w topologii linii

Jednym z najbardziej przełomowych aspektów rozwiązania Actilink- S jest topologia z pojedynczym kablem, który pozwala zasilać wiele napędów i jednocześnie przesyłać dane w jednym przewodzie. To nie tylko redukcja kosztów okablowania, ale również znaczące ograniczenie miejsca w szafie sterowniczej i uproszczona diagnostyka błędów. Dzięki temu architektura systemu staje się bardziej przejrzysta i skalowalna, a błędy można szybciej identyfikować i eliminować.

Uniwersalność zastosowań

Dzięki swojej elastyczności, wydajności i kompaktowości, Actilink-S doskonale sprawdza się w wielu obszarach: od zautomatyzowanych linii produkcyjnych, przez roboty mobilne i stacje montażowe, aż po systemy intralogistyczne. Jest to idealne rozwiązanie dla firm, które dążą do podniesienia efektywności, zmniejszenia kosztów oraz poprawy niezawodności swoich systemów automatyki.

Podsumowanie

Nowe serwomotory Actilink-S to doskonały przykład, jak innowacje w automatyce mogą znacząco poprawić efektywność, zmniejszyć zużycie zasobów i zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa. Integracja napędu, sterowania i komunikacji w jednej kompaktowej obudowie otwiera nowe możliwości projektowe i pozwala zrealizować bardziej wydajne, elastyczne i opłacalne koncepcje maszyn. W świecie, gdzie przestrzeń, czas i koszty odgrywają decydującą rolę – takie rozwiązania to przyszłość automatyki.

Kubler Sp. z o.o.
tel. 61 849 99 02
info@kubler.pl
www.kubler.pl

Powiązane treści
Technika napędowa
Zobacz więcej w kategorii: Prezentacje firmowe
PLC, HMI, Oprogramowanie
Sterowanie procesami przemysłowymi i techniką budynków - kompaktowy PLC PR205 akYtec
Zasilanie, aparatura nn
Przemienniki częstotliwości Invertek Drives: precyzyjne sterowanie momentem i prędkością wszystkich rodzajów silników
Roboty
Trzy serie robotów sześcioosiowych od firmy Epson
PLC, HMI, Oprogramowanie
Studium przypadku: zintegrowany system nadzoru technicznego w AmRest z wykorzystaniem oprogramowania ICONICS
Obudowy, złącza, komponenty
Zwieranie i rozłączenie w jednym ruchu - bloki zaciskowe Push-X do pomiaru pośredniego i półpośredniego
Obudowy, złącza, komponenty
Bezpieczny przepływ, niezawodna produkcja – bank zaworów w przemyśle spożywczym z technologią ifm
Zobacz więcej z tagiem: Silniki i napędy
Technika
Rozruch silników elektrycznych - przegląd metod
Gospodarka
Rośnie zapotrzebowanie na materiały magnetycznie miękkie
Gospodarka
Siemens Mobility prezentuje Vectrain na TRAKO 2025 – nowa jakość w europejskiej mobilności pasażerskiej

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów