Zobacz wszystkie

Kategorie

Certyfikat DNV-GL dla systemu wejść-wyjść

Produkt firmy:

Eaton Electric Sp. z o.o.

Kategoria produktu: Moduły we/wy Komunikacja

Małogabarytowy, modułowy system wejść/wyjść XN300 firmy Eaton uzyskał certyfikat DNV-GL, dzięki czemu może być obecnie stosowany w przemyśle morskim. Oprócz niego, dopuszczenie do eksploatacji w przemyśle morskim zawierają również przekaźniki programowalne serii EASY, komputery przemysłowe XP500, panele dotykowe ze sterownikami XV100 i XV300 oraz sterowniki XC152.

Za pomocą bramki dostępowej CANopen, system XN300 może być zintegrowany na poziomie magistrali fieldbus z innymi urządzeniami automatyki. Zaawansowana konstrukcja i montaż za pomocą zatrzasków pozwalają na integrację do 20 kanałów na powierzchni zaledwie 12,5 x 102 mm, a diody umieszczone bezpośrednio przy zacisku zapewniają wygodne monitorowanie stanu poszczególnych sygnałów.

Dzięki wielu inteligentnym funkcjom, moduły XN300 przyczyniają się do redukcji kosztów w projektowaniu maszyn i instalacji. Oznacza to na przykład, że cyfrowe wyjścia modułów mogą być łączone w grupy oraz centralnie wyłączane. W zależności od modelu, wejścia cyfrowe mogą pełnić funkcje liczników.

Również moduły analogowe oferują rozszerzoną funkcjonalność, jak choćby napięcia odniesienia, pomiaru temperatury, czy kompensacji zimnego złącza termopary. Dzięki szybkiej wewnętrznej szynie komunikacyjnej łączącej poszczególne moduły wejść/wyjść, możliwe jest zapewnienie czasów reakcji poniżej 1 ms, również w środowisku CANopen.

Przy maksymalnej konfiguracji jednej stacji z 32 modułami wejść/wyjść, system oferuje aż do 640 kanałów. Dzięki tym właściwościom, XN300 doskonale nadaje się nawet do bardziej wymagających zastosowań. Modułowa koncepcja XN300 daje możliwość tworzenia aplikacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb, które mogą być dowolnie rozbudowywane.

Umożliwia również integrowanie urządzeń innych producentów poprzez protokoły Ethernet, magistralę CAN lub Profibus. Dzięki protokołowi CAN SAE J1939, powszechnie stosowanemu przez producentów silników wysokoprężnych, realizowana jest integracja automatyki z systemami w maszynowni.

Dodatkowo, istnieje możliwość podłączenia urządzeń nawigacyjnych za pomocą protokołu CAN NMEA 2000 dla sieci infrastruktury morskiej.