Lenze Asset Management
Rozwiązanie oparte na chmurze, pozwalające monitorować stan maszyn i zarządzać błędami. Zapewnia skuteczne wsparcie w skróceniu przestojów do minimum, dzięki szybkiemu rozwiązywaniu problemów.
Specjalista ds. automatyzacji opracował portal, który jest bezpośrednio połączony z maszynami. Jeśli wystąpi błąd, maszyna może teraz automatycznie samodzielnie utworzyć zgłoszenie, powiadamiając w ten sposób technika serwisu. Zgłoszenie określa, którego składnika dotyczy problem. Pozwala to na sprawdzenie modelu, wariantu i numeru seryjnego, a także pozycji w topologii maszyny. Błędne informacje z powodu nieaktualnej dokumentacji są wykluczone: informacje pochodzą bezpośrednio ze sterownika PLC, co zawsze odzwierciedla stan rzeczywisty.
Zarządzanie zgłoszeniami zapewnia wyższą dostępność maszyn.
Zgłoszenie błędu można utworzyć ręcznie lub jest tworzone automatycznie przez maszynę. Za pośrednictwem pulpitu serwisowego dział serwisowy ma przegląd stanu wszystkich zgłoszeń i może nadać im odpowiednie priorytety. Operator maszyny buduje swoją bazę wiedzy za pomocą zarchiwizowanych zgłoszeń, co zapewnia większą efektywność w przypadku powtarzających się usterek lub w przypadku zmian personalnych. Kompleksowe rozwiązanie, w tym połączenie z chmurą: brama zdalna X4, umożliwia zdalny dostęp do maszyny.
Jednym z kluczowych aspektów atrakcyjności rozwiązania jest fakt, że jego konfiguracja nie wymaga żadnych większych, manualnych prac przygotowawczych. Identyfikacja zainstalowanych urządzeń i komponentów jest w dużej mierze automatyczna i dzięki temu zawsze aktualna. Podstawę techniczną do tego zapewnia oprogramowanie FAST Application Software Toolbox, które jest teraz wyposażone w platformę, która może również zbierać dane poza PLC. Stosowana technologia harmonizuje dane i udostępnia je w formacie zgodnym ze standardem komunikacji OPC UA. Jest to otwarte rozwiązanie, w którym można zintegrować kolejne systemy i procesy.