Mniejsza liczba nieplanowanych przestojów maszyn warunkuje wyższą wydajność pracy, co w efekcie prowadzi do obniżenia kosztów działalności. Dzięki platformie MYZEL, osiągnięcie tego celu staje się możliwe natychmiast. Z jednej strony prezentowane rozwiązanie centralizuje stos dokumentacji sprzętów, które domyślnie stosowane są w fabrykach. Z drugiej strony platforma obsługuje różnego rodzaju procesy, a także pozwala podejmować trafne decyzje w przypadku przestojów maszyn. W ten sposób gwarantowane jest podtrzymanie ciągłości pracy zakładów, nawet tych, które uznawane są za strategiczne. Gromadzone są liczne, kluczowe informacje w czasie rzeczywistym. Nie tylko naprawy, lecz także poszukiwanie dokumentów mogą opóźnić uruchomienie maszyn, a przez to procesów produkcji, które przy ich użyciu są realizowane.
Platforma MYZEL umożliwia w szczególności agregację danych dotyczących maszyn i personelu. W przypadku gdy brakuje dokumentów lub niebawem tracą one ważność, informacja o tym fakcie wyświetlana jest na pulpicie operatora - w ogólnym rozrachunku pomaga to w pozyskaniu zgód, w ramach wielu procedur decyzyjnych. Prezentowany produkt centralizuje szablony dokumentów, co pozwala usprawnić przygotowania do audytów w codziennych operacjach. Jest to rozwiązanie zapewniające zakładom przejrzysty przepływ informacji, stanowiące dopełnienie oprogramowania w nich stosowanego. Użytkownik opisywanej platformy otrzymuje wsparcie i przegląd wszystkich procesów pracy. Dzięki przechowywanym informacjom, zatrzymania maszyn oraz niepowodzenia rozruchów są obsługiwane szybciej, powtarzające się błędy są rugowane, a czas oczekiwania na zatwierdzenia ulega skróceniu, nie mówiąc o obsłudze chmurowej, bezpiecznej oraz niezawodnej, która gwarantuje dostęp do niezbędnych danych w każdej sytuacji.