Do oferty kamer przemysłowych firmy Moxa trafiła nowa seria kamer do transportu kolejowego, zaprojektowanych do zastosowań na zewnątrz wagonów. Pełnią one dwie funkcje: pozwalają obsłudze pociągu upewnić się co do braku pasażerów w przejściach oraz dostarczają obraz dachu pociągu w razie pojawienia się problemów z pantografem.
Są to kamery zgodne z wymogami standardu EN 50155, charakteryzujące się odpornością na ekstremalne warunki klimatyczne, w tym na temperatury pracy od -40 do +70°C, wodę i zabrudzenie (stopień ochrony IP67).
Zawierają ochronną szybkę frontową za szkła hartowanego 5H, odporną na uderzenia oraz wewnętrzny grzejnik do usuwania śniegu i oblodzenia. Mogą występować z różnymi wariantami soczewek oraz zawierają mechanizm regulacyjny pan-tilt, co pozwala na adaptację do różnych wymogów projektowych.
Kamea VPort 06EC-2V rejestruje obraz w maksymalnej rozdzielczości 1920 x 1080 z szybkością do 60 fps. Zapewnia bardzo dobrą jakość obrazu w dowolnych warunkach pracy: w bezpośrednim świetle słonecznym, cieniu i wewnątrz tuneli, dzięki zastosowaniu opracowanej przez Moxa technologii rejestracji iCapTrue z automatycznym balansem bieli i automatycznym ustawianiem ekspozycji, nawet przy występujących fluktuacjach oświetlenia.
Ponadto, model VPort 06EC-2V oferuje funkcje DynaStream, zapewniającą maksymalną efektywność transmisji sieciowej i CBR Pro umożliwiającą rejestrację wysokiej jakości obrazów przy minimalnym dostępnym paśmie sieciowym. Obsługuje standard interoperacyjności urządzeń sieciowych ONVIF Profile S.