Zobacz wszystkie

Kategorie

Dynamiczny czujnik nachylenia o wyjątkowej stabilności kątowej

Nowy czujnik IMU F99 firmy Pepperl+Fuchs zapewnia niezawodny pomiar nachylenia w zastosowaniach dynamicznych, ponieważ jest w stanie natychmiast odfiltrować zakłócenia zewnętrzne (np. wynikające z jazdy po wybojach). Unikalna regulacja programowa za pośrednictwem magistrali CAN zapewnia bardzo dużą dokładność kątową, nawet przy bardzo zróżnicowanym zachowaniu maszyny podczas jazdy.

Statyczne czujniki nachylenia szybko osiągają swoje granice użyteczności podczas współpracy z maszynami poruszającymi się dynamicznie, takimi jak pojazdy AGV, turbiny wiatrowe oraz maszyny używane w budownictwie, rolnictwie i leśnictwie. Dzieje się tak, ponieważ wykrywają one zmianę kąta w oparciu o przyspieszenie grawitacyjne, które zawsze działa w tej samej osi. Wszelkie dodatkowe przyspieszenia, wywołane np. hamowaniem lub jazdą po wybojach, powodują znaczne zakłócenia, uniemożliwiające osiągnięcie wiarygodnych wyników pomiaru kąta.

Dynamiczny czujnik nachylenia IMU F99 został zaprojektowany specjalnie do tego typu zastosowań. Mierzy zarówno prędkość obrotu, jak i przyspieszenie we wszystkich trzech osiach. Wyniki pomiarów są następnie łączone przez inteligentny algorytm, określający wartość kąta, zapewniając dużą niezawodność pomiaru. Niemniej jednak jasne jest, że różne rodzaje ruchu maszyny wymagają, aby prędkość obrotowa i przyspieszenie były łączone w sposób dostosowany do konkretnej maszyny. Dlatego producent oferuje unikalne, przyjazne dla użytkownika ustawienia regulacji, dzięki którym pomiary można przeprowadzać na ładowarce kołowej, spychaczu, dźwigu itp. za pomocą tylko jednego urządzenia.

IMU F99 realizuje równocześnie pomiar prędkości obrotu i przyspieszenia dla każdej z trzech osi, co otwiera przed nim szeroki zakres zastosowań. Na przykład, może być wykorzystany do określenia prędkości obrotowej turbin wiatrowych, równocześnie monitorując przyspieszenie łopat, które zmienia się, gdy na ich powierzchni tworzy się lód. Pozwala to kontrolować prędkość obrotową i przeprowadzać konserwację predykcyjną.